Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til utstilling


jaktlykke

Recommended Posts

Amigo er 4 måneder nå, og i september skal han delta på sin aller første utstilling (valpeshow). Siden jeg er grønn på området, så blir jeg veldig glad dersom dere kunne gi meg noen tips på hva som venter oss :oops: Vi trener på tannvisning, men har ikke trent på å stå fint enda. Tenkte jeg skulle bade ham en uke før slik at pelsen fikk lagt seg (gud høres sykt ut, hihi). Hva mer er det jeg må tenke på?

Slik ser han ut forresten:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må kunne gå pent, stå pent, tåle å bli tatt på av fremmende mennesker og vise tennene sine. :)

Kan være lurt å bli med på miljøtreninger og sånt om det er en klubb der som har det så han blir vant til å omgås andre hunder. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er de ikke SÅ nøye på at valpen skal kunne alt helt bra på valpeshow har jeg hørt.  

Nydelig valp forresten. Ligna litt på Eso (Ina sin border collievalp), selv om jeg vet at det er en annen rase.

Nei, det er ikke sååå nøye. :wink:

Første gang jeg skulle stille Zico kunne han ikke stå pent engang og han dro i båndet når vi gikk. Likevel fikk han 1 premie og ble plassert som nr 2 i sin klasse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så nøye på valpeshow, men tren gjerne på å gå fint, stå fint og å stå på bord og bli håndtert av fremmede, pluss tannvisning. Det gir et mye bedre inntrykk hvis valpen er flink til å stå, for det er det mange som ikke er. Men det er slett ikke uvanlig at valper hopper rundt altså, så dette går nok helt fint! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å vaske noen dager før, sånn at pelsen får tilbake sitt naturlige fettinnhold da? Et par dager etter at jeg har dusjet Tinka har hun flass nemlig. :wink:

På noen raser skal man bade dem dagen før. Men de aller fleste raser så er det smartest å gjøre det ca en uke i forveien. Da får pelsen som du sier den vanlige fettinnhold, og pelsen blir også ikke så "frizzete".

Hvis hunden har hvite parier så kan disse vaskes kvelden i forveien hvis de har blitt skitne...

Hunden det er snakk om her anbefaler jeg å dusje en uke i forveien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...