Gå til innhold
Hundesonen.no

bedre forståelse av hundens psyke og behov


Tonje

Recommended Posts

dette er da tittelen på en bok skrevet av en elisa flint fra usa.lånte den på biblioteket i full fart for å ha lesestoff på hytta.tittelen virket jo innbydende.men den gang ei..dette fikk jeg ikke noe som helst fornuftg ut av #-o sto en masse tull.f.eks så var dobermann en hund som ikke var bra med småbarn,border collien var sky ovenfor fremmede og rhodesian ridgeback var stort sett aggressive mot andre hunder.. en massevis av påstander med andre ord.nei dette var en skuffelse! andre som har lest denne boka??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

masse klikker bøker/søppel ute å går... :D de tjener nok en del... se hva en klikker f.eks trenger:

-Target stick

-Klikkere

-godbiter

-musematte

-bøker

Med nordenstam trenger man bare seg selv, godt humør og hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse klikker bøker/søppel ute å går... :P de tjener nok en del... se hva en klikker f.eks trenger:

-Target stick

-Klikkere

-godbiter

-musematte

-bøker

Med nordenstam trenger man bare seg selv, godt humør og hunden :)

Men så lærer hunden en øvelse fortere med klikkertrening også..

Hvordan lærer du hunden foreks å skru på lyset med nordenstam metoden?

*nysgjerrig*

En ting til, trenger du ikke bøker for å trene nordenstam også?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Taz: Men så lærer hunden en øvelse fortere med klikkertrening også..

Hvordan lærer du hunden foreks å skru på lyset med nordenstam metoden?

*nysgjerrig*

En ting til, trenger du ikke bøker for å trene nordenstam også??

Fortere betyr ikke nødvendigvis best min venn :P Tålmodighet er en god ting å ha når man trener :) For å trene inn å slå på lyset ville jeg prøvd å gjøre lysbryteren til noe morsomt. Jeg ville ha prøvd å vente på rett reaksjon fra hunden, og så rose, og gjerne belønne med leke. Dette er en tålmodighets øvelse, men den kan man få til med ros til rett tid:)

Bøker er ikke nødvendig hvis man lærer av en Nordenstammer :D kun lese Nordenstam bøker er ikke nok... jeg trente Nordenstam lenge før jeg leste bøkene. :P Jeg lærte av en Nordenstam instruktør å kjenne hunden, og bruke rette reaksjoner. Boken kom godt med, men det var ikke den som viste meg hva jeg skulle gjøre, den bare bekreftet mine meninger og ga meg nye synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taz: Men så lærer hunden en øvelse fortere med klikkertrening også..  

Hvordan lærer du hunden foreks å skru på lyset med nordenstam metoden?  

*nysgjerrig*  

En ting til, trenger du ikke bøker for å trene nordenstam også??  

Fortere betyr ikke nødvendigvis best min venn :D Tålmodighet er en god ting å ha når man trener :) For å trene inn å slå på lyset ville jeg prøvd å gjøre lysbryteren til noe morsomt. Jeg ville ha prøvd å vente på rett reaksjon fra hunden, og så rose, og gjerne belønne med leke. Dette er en tålmodighets øvelse, men den kan man få til med ros til rett tid:)  

Bøker er ikke nødvendig hvis man lærer av en Nordenstammer :P kun lese Nordenstam bøker er ikke nok... jeg trente Nordenstam lenge før jeg leste bøkene. :P Jeg lærte av en Nordenstam instruktør å kjenne hunden, og bruke rette reaksjoner. Boken kom godt med, men det  var ikke den som viste meg hva jeg skulle gjøre, den bare bekreftet mine meninger og ga meg nye synspunkter.

hvordan i h******* gjør man en lysbryter morsom? :P Hvordan har du tenkt å få til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky: Så lenge hunden lærer øvelsen fort ved en klikker, så hvorfor ikke?

Øvelsen sitter jo.

Du kan rose hunden presist med en klikker.

Og ja, hvordan gjør du en lysbryter morsom?

Også det du snakke om nå er jo akkurat det samme som klikkertrening.

Du venter til hunden utfører en adferd også roser du. Bare vi bruker klikkeren.. Er jo det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Vicky: Så lenge hunden lærer øvelsen fort ved en klikker, så hvorfor ikke?  

Øvelsen sitter jo.  

Du kan rose hunden presist med en klikker.  

Og ja, hvordan gjør du en lysbryter morsom?  

Også det du snakke om nå er jo akkurat det samme som klikkertrening.  

Du venter til hunden utfører en adferd også roser du. Bare vi bruker klikkeren.. Er jo det samme?

Jeg har ikke troen på det... jeg mener at man må bruke littt tålmodighet for å få det til å sitte 100% .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

det finnes så mange metoder. Å prøve å få en hund til å slå på lysbryter har jeg ikke tatt meg tid til å prøve. Det blir nokså likt klikker bare at vi prøver å ikke bruke godbit. Det gjelder å forsterke rett øyeblikk med ros og leke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...