Gå til innhold
Hundesonen.no

Om synet svikter


Guest Christine

Recommended Posts

Det har skjedd med meg engang. Jeg var ute og gikk morgentur med hunden, og plutselig mistet jeg synet og ble svimmel. La meg ned og etterhvert kom det tilbake.

Tror det skyldes lite blod i hjernen.(veldig usikker)

Snakket med schæsten om det (sykepleier) og mener hun sa det var problemmet. Var ikke så farlig.

Men ikke ta dette for et legeråd, er du bekymret ta kontakt med lege. Vil bare si at det har skjedd med meg og da var det ikke noe farlig.

Dette gjelder hvis det har skjedd 1-2 ganger og gått over fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har jo vært til syns test osv, så noe med synet er det ikke...

Det har skjedd før, og det er egentlig veldig ekkelt!

Sånn som nå(begynt å se ordentlig igjen nå) så bleknet det sakte men sikkert for, og jeg klarte ikke å se tingen rundt meg..Måtte konsentrere meg for å faktisk sette glasset på bordet, og ikke bare slippe det i bakken...

Fikk i meg et halvt eple, og litt drikke, og synet er iallefall bedre enn i sta..

Legen vil jeg ikke dra til. Dit drar jeg bare om det er krise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Kan du værsåsnill dra til legen om det skjer en gang til?

Hvor mange ganger har det skjedd tidligere? Kan det ha vært fordi du for eksempel har spist litt lite den dagen eller noe sånt?

Jamen, jeg er ikke så glad i legen jeg! :)

Er ikke sikker på hvor mange ganger det har skjedd jeg..Men det er ofte jeg har blitt skikkeig svimmel, og alt har blekna for, bare for noen minutter...

Angående spisinga, så har du litt rett der :rolleyes:

Jea: Jeg kan ikke nummeret til de..Hehe, jeg gjør allt vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Er du sikker på at du spiser regelmessig og får nok søvn? Er det sånn at det svartner for deg noen ganger, hvis du reiser deg litt brått opp? Du kan ha litt blodmangel. Du kan gå og ta en sånn blodprøve i fingern. Da trenger du ikke å snakke med legen i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg sliter en del med å få i meg mat og vann...Føler jeg må presse det i meg.

Og det er når jeg har vært i ganske hard aktivitet dette med synet skjer...

Ofte det svartner for meg om jeg reiser meg brått opp også ja..

Får ta en tur til legen da, om det fortsetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som du har jermangelanemi, og at du i tillegg da ikke får i deg så mye næring..

Jeg synes du skal gjøre som så mange andre her sier, å dra til legen.. Da kan du, hvis det er jernmangel, få jerntabletter! Og for all del, prøv å få i deg mat, og drikk masse vann. Leverpostei kan hjelpe hvis du har jernmangelanemi..

Bli bra igjen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skjedde meg en del før. Spesielt når jeg følte meg slapp, og tvingte meg på senter. Men da forsvant synet helt den ene gangen.

Det begynner at synet forsvinner sakte men sikkert, kan bli helt borte, lydene rundt meg forsterkes, og jeg føler meg svimmel. Har egentlig ikke tenkt noe mer over det, men føler meg litt dum for må stoppe opp, og vente til det kommer tilbake. jeg tror (uten å si noe sikkert) at jeg er nær ved å svime av.

Kan sies at jeg har/hadde jernmangel, spiste ikke mye (av næringsrik mar :ahappy: )

Men nå blir jeg bare veldig svimmel, lenge siden jeg har mistet synet sånn. Så da er det bare å stoppe opp, og vente, evt sette seg ned.

EDIT, har du jernmangel trenger man da ikke å dra til legen :kiss: jerntabletter får man på apoteket (i butikken?) og er vel ikke akkurat farlig om man får i seg for mye av det (ikke ta mer enn det står på boksen da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
det skjedde meg en del før. Spesielt når jeg følte meg slapp, og tvingte meg på senter. Men da forsvant synet helt den ene gangen.

Det begynner at synet forsvinner sakte men sikkert, kan bli helt borte, lydene rundt meg forsterkes, og jeg føler meg svimmel. Har egentlig ikke tenkt noe mer over det, men føler meg litt dum for må stoppe opp, og vente til det kommer tilbake. jeg tror (uten å si noe sikkert) at jeg er nær ved å svime av.

Kan sies at jeg har/hadde jernmangel, spiste ikke mye (av næringsrik mar :) )

Men nå blir jeg bare veldig svimmel, lenge siden jeg har mistet synet sånn. Så da er det bare å stoppe opp, og vente, evt sette seg ned.

EDIT, har du jernmangel trenger man da ikke å dra til legen :) jerntabletter får man på apoteket (i butikken?) og er vel ikke akkurat farlig om man får i seg for mye av det (ikke ta mer enn det står på boksen da)

Sånn hadde jeg det en vending på NKK Hamar..Det var innmari ekkelt.. Alt jeg kunne gjøre var å sette meg neg og styrtdrikke.

Hmm..Kanskje jeg skal kjøpe sånne jerntabletter?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...