Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine akvarium

Marianne

Recommended Posts

• Svar 384
  • Created
  • Siste svar
Da sier jeg som Ole Brumm: Ja takk begge deler! ;) Eller enda bedre, en mann som er akvanerd! To fluer på samme smekken *flirer*

Hehe, lønner seg ikke alltid å ha en fyr som er akvanerd. Her hjemme ente det med at 170liter ble byttet mot 450liter. Og i tillegg så fikk jeg mitt eget 60liter til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den siste der hadde ikke vært dum! Han styrer med akvariet, og jeg tar bilder. ;D

Jepp! Og når jeg tenker meg etter, så ønsker jeg meg og en sånn mann.... :)

Hehe, lønner seg ikke alltid å ha en fyr som er akvanerd. Her hjemme ente det med at 170liter ble byttet mot 450liter. Og i tillegg så fikk jeg mitt eget 60liter til jul.

Hallo, damen! Du kan ikke si sånn også ikke legge ut bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, damen! Du kan ikke si sånn også ikke legge ut bilder! :)

*kremt* Jeg burde vel sett den komme, ok, så ska jeg få fiksa kamera, så kanskje det blir en tråd etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt en dæsj skruvallisneria med posten i dag. Nå håper jeg bare de tåler reisa og temperaturen. De er pakket i pose inni en melkekartong, ullteppe utgikk .. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ja, sånn btw så har jo du greier på fisker, ikke sant? :P *Leke dum*

Kan jeg spørre deg om hvilke fine fisker som kan bo sammen med neontetra osv. i et 450 liters kar? Eller med andre ord, har du noen ideèr på hvilke fisker jeg kan putte sammen i karet?

Tenker litt på ciklider, men er usikker på hvilken type, er jo mange.. Og kunne gjerne tenkt meg et lekspar.. hihi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg om hvilke fine fisker som kan bo sammen med neontetra osv. i et 450 liters kar? Eller med andre ord, har du noen ideèr på hvilke fisker jeg kan putte sammen i karet?

Tenker litt på ciklider, men er usikker på hvilken type, er jo mange.. Og kunne gjerne tenkt meg et lekspar.. hihi :P

Vet spørsmålet ikke var til meg, men...

Sajica ciklider skal man teoretisk sett kunne ha med neontetra, men jeg er en anelse usikker, mener bare jeg har lest det et sted. Selv har vi disse ciklidene, og de yngler mye og er pene og morsomme. Men de graver en del og mulig man bør ha et par damer til mannen, vi har bare ei dame til han. om ingen andre svarer deg, så kan jeg sikkert slenge en neontetra fra 60liter'n og oppi 450liter'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste ciklider kan man ha sammen med neon, så lenge de ikke passer inn i munnen på de :P Du kan jo søke litt rundt på akvaforum, det er mye morsome ciklider :P Acaraene er fine og enkle å få til feks. Men i en 450 liter kan du jo ha noen forskjellige :P *Drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Og så vil jeg være den første på denne tråden til å gratulere med pygmeene, skikkelig moro ;)

Jeg skal ikke mase etter bilder riktig ennå, hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi takk Anita! Jepp, det var innmari moro, og jeg som ikke hadde fått med meg at de hadde lagt egg en gang ;)

Og bilder? Hakke sjangs! Da trenger man makrolinse og sånt har man da ikke.. Tipper vel at de kanskje er en drøy millimeter, men mulig jeg overdriver, ække så god på sånt *flirer* Bittesmå er de ihvertfall og jeg tviler vel egentlig på at de overlever.. Får følge litt bedre med og ta ut eggene om de finner på å leke igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uki, her kommer rekespam, bare for å puste litt liv i denne delen av sonen og. Dere andre er jo ikke spes god på det *hint hint*

Biereker er artige, eller sorte krystallreker om du vil. Jada endel like bilder, men plukke ut er for pyser *flirer*

IMG_5338.jpg

IMG_5339.jpg

IMG_5340.jpg

IMG_5341.jpg

IMG_5357.jpg

IMG_5358.jpg

IMG_5359.jpg

IMG_5360.jpg

IMG_5364.jpg

IMG_5367.jpg

IMG_5369.jpg

Nytt kar, Indisk kloreke har ikke helt skjønt begrepet Mallehule...

IMG_5375.jpg

Beviset på at reker er gode ryddere :thumbs:

IMG_5376.jpg

Søte rekerompa

IMG_5380.jpg

IMG_5383.jpg

IMG_5385.jpg

IMG_5390.jpg

IMG_5391.jpg

Rekespam slutt :lol:

Var ingen av pygme coryene som ville vise seg fram, og som forutsett så er det ingen bebiser igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti grisen, den indiske kloreka var STØGG! Hadde fått mareritt om jeg hadde hatt noe sånt no i nærheten av senga, ass. Blæh. Men den var litt kul og. Btw, hyggelig å se at rydderekene rydder opp liket de har mekka. Mordermafiagreier, du kjøper bare det, du. Djeez, en hemmelig drøm du har, eller? :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...