Gå til innhold
Hundesonen.no

muckboots


Recommended Posts

hvilken liflig oppfinnelse! varme og herlige, i regn og søle!

Må innrømme at en smetter inn i dem når jeg ikke skal ut med bisken også, jeg..

Er nå inni slitinga av mitt andre par.Denne gangen har jeg kjøpt dem med de høye skaftene og ruglete såle- fantastisk! Skaftene kan jo til og med brettes ned!

Anbefales, ikke sant, folkens??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken liflig oppfinnelse! varme og herlige, i regn og søle!

Må innrømme at en smetter inn i dem når jeg ikke skal ut med bisken også, jeg..

Er nå inni slitinga av mitt andre par.Denne gangen har jeg kjøpt dem med de høye skaftene og ruglete såle- fantastisk! Skaftene kan jo til og med brettes ned!

Anbefales, ikke sant, folkens??

Jo, jeg kan og anbefale disse, men etter lovprising jeg aldri har opplevd maken til, må jeg si jeg er litt skuffet... Jeg har varmere støvler, som ikke skryter av at de skal tåle -15 for å si det sånn. Nå er riktignok jeg en frysepinn av dimensjoner, og eneste jeg IKKE fryser på beina med er selskinnsstøvler. Men dog, støvler som påstås å tåle -15 (?) bør holde en liten time i 0 grader, selv til meg...

Men de er gode å gå med, og det er praktisk å kunne brette ned støvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd dem på utstilling... men jeg ble litt oppgitt av HVOR hemningsløst de ble anbefalt, nær sagt til all slags bruk. Jeg STÅR lite tur, jeg GÅR, og det ofte langt når det er kaldt, men ingenting spilte liksom noen rolle... de var best uansett <_<

Sånn apropos er jeg veldig fornøyd med MountainHorse arbeidsstøvlene jeg har; de tåler det meste, jeg vasser med dem, sålene er gode og ikke glatte, og de er også gode å gå med... som sagt. Har litt tro på ting som er "bevist" over tid i "jobbesituasjoner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri blitt kald på føttene i mine Muckboots - men så har det ikke vært mer enn -5 her i området så langt i vinter heller da...

Jeg liker dem godt, de er både varmere og mer behagelig enn andre støvler jeg har hatt. Men jeg synes å se at mønsteret under slites forholdsvis fort, og ser for meg en del uelegante fall neste vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er knallfornøyd med muckbootsene mine.. Jeg går sjelden (les: aldri) tur gatelangs, jeg går i terreng. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg brått har plumpet uti en usynlig dam med myrvann for så å måtte gå med våte sokker og påfølgende gnagsår hele den lange veien hjem etterpå. Jeg har prøvd membranstøvler men de sprekker i membranen etter kort tid i terreng.Gummistøvler fungerer bare ikke særlig godt i skogen (elendig gripeevne, for kalde b.l.a) så jeg sleit ut et par med dobbelt så dyre fjellsko i året frem til jeg kjøpte muck boots i fjor. Den invendige sålen har løsnet og blitt kassert men ellers er de like fine. Jeg har dårlig blodomløp og fryser derfor lett på beina, men jeg fryser ikke særlig med muck boots, selv i snø. De gir liksom rom for bevegelse av fot og tær når man går. Bruker man de på asfalt så ser jeg for meg at de føles kaldere for da bruker man ikke føttene like aktiv på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg kan og anbefale disse, men etter lovprising jeg aldri har opplevd maken til, må jeg si jeg er litt skuffet... Jeg har varmere støvler, som ikke skryter av at de skal tåle -15 for å si det sånn. Nå er riktignok jeg en frysepinn av dimensjoner, og eneste jeg IKKE fryser på beina med er selskinnsstøvler. Men dog, støvler som påstås å tåle -15 (?) bør holde en liten time i 0 grader, selv til meg...

Men de er gode å gå med, og det er praktisk å kunne brette ned støvlene.

Enig med deg! Veldig gode støvler å ha på beina (selv for en krøpling som meg), og slettes ikke verst på glatt føre, men at de skal holde 15 minus er en sterk overdrivelse!

Jeg pleier å ha ullsokker i mine når det er kaldt, da pleier det å holde.. Eneste problemet da, er at jeg omtrent ikke får de av meg igjen.. hehe :ahappy:

Syns ikke de slites veldig fort heller, mine ble kjøpt på Vikingskipet for 2 år siden og har overlevd så og si helårsbruk (jeg bruker de om sommeren og om det ikke er joggesko-føre.. hehe) uten å bære spesielt preg av det.. :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er - som mange andre her - kjempefornøyd med mine Muckboots. Knallbra såle som ikke engang sklir på våt is (ok - det var kanskje å ta litt i men de sklir MINDRE enn de fleste andre sko/støvler jeg har hatt).

Kald blir man i det meste om vinteren dersom man står i ro - uansett hva reklamen sier. Under bevegelse har jeg tilgode å være kald på beina i Muckbootsen mine :-). Så jo - alt i alt er jeg veldig godt fornøyd. De har også en super avdemping og god passform til mine litt rare føtter. Jeg har brukt mine støvler nå i ett år - og enkelte her inne kan vel bekrefte at jeg går MYE og LANGT.. hehehehe... ennå ser jeg ikke tegn til slitasje på sålen (jeg har de grønne semi-høye støvlene - de vanligste liksom).

Jeg har ellers brukt Lundhags jaktstøvel - det forrige paret jeg hadde varte i 13 år før jeg måtte kassere dem. Det nyeste paret kommer nok til å vare mye lenger - siden jeg nesten ikke bruker dem nå etter at jeg kjøpte Muckboots :twitch:.

Det var vel dagens reklamesnutt fra Holter :ahappy:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææ?!? - Sånne fikk minsten som gikk i natur- og gårdsbarnehage etter intens overtalelse fra selgeren, og han var våt og kald hver eneste dag (til tross for ulvangsokker, inni...) inntil jeg ble overbevist om at det IKKE var podens "uvørne livsstil" som villmarkens sønn som var årsaken - og fikk kjøpt et par helt vanlige cherroxer til ham. "Muck boots", javisst - i ordets rette forstand!

Selv har jeg slitt ut 2 par dyre vikingstøvler i høst (ekstremvær, må vite) - og først nå, etter å ha investert i et par cherroxer, type sølv, til meg selv - kr 149,- på obs før jul, er jeg tørrskodd OG fornøyd på hjemveien! Joda, de er snart utslitt og tåler ikke allverdens bruk kanskje - men lommeboka mi står i et par til før vårløsningen uansett...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Muck Boots, men har kjøpt meg Sorel sko. Og de er jeg super fornøyd med ( brukt dem 1 uke nå ) Sliter normalt ut fjellskoene mine på 2 år så jeg er mye ute og trasker.

Litt tidlig å si så mye, men veldig fornøyd pr. i dag. De er varme, vanntette og gode å gå med. Er vintersko, men fungere som gummistøvel nå som det regner i bøtter og spann.

www.sorel.com

Men det er mulig at jeg prøver Muck Boots etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææ?!? - Sånne fikk minsten som gikk i natur- og gårdsbarnehage etter intens overtalelse fra selgeren, og han var våt og kald hver eneste dag (til tross for ulvangsokker, inni...) inntil jeg ble overbevist om at det IKKE var podens "uvørne livsstil" som villmarkens sønn som var årsaken - og fikk kjøpt et par helt vanlige cherroxer til ham. "Muck boots", javisst - i ordets rette forstand!

Selv har jeg slitt ut 2 par dyre vikingstøvler i høst (ekstremvær, må vite) - og først nå, etter å ha investert i et par cherroxer, type sølv, til meg selv - kr 149,- på obs før jul, er jeg tørrskodd OG fornøyd på hjemveien! Joda, de er snart utslitt og tåler ikke allverdens bruk kanskje - men lommeboka mi står i et par til før vårløsningen uansett...!

Cherrox er undervurdert. Eneste er at de kan være glatte til tider, og sålene er litt tynne. Men en mye vennligere pris. :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...