Gå til innhold
Hundesonen.no

Lære inn stopp


Djervekvinnen

Recommended Posts

När jag lärde in min hund stopp så gjorde jag så att när jag var ute å gick med honom så drog jag lite lätt i kopplet så att han stannade till, precis innan han stannade så sa jag "stopp".

Varje gång vi var ute så gjorde jag så med jämna mellanrum, givetvis i situationer där han stannade av ett lätt drag i kopplet, aldrig när han drog.

Efter några dagar provade jag att säga stopp utan att hålla emot med kopplet och han stannade.

Iofs så var det inte alltid han stannade i början men genom att använda den varje gång jag är ute med honom när jag vill att han ska stanna, t.ex. när vi kommer till en väg så lärde han sig det ganska snabbt och nu lyssnar han varje gång (i koppel åtminstone). Sen tror jag inte det skulle ha någon skillnad om jag åkte skidor eller om jag går.

Lycka till

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lært inn vent/frys, og da stopper hunden helt. Vi begynte hjemme med å holde godbiten og at han ikke fikk den før han stod helt stille, og så på oss for kontakt. Vi har bare bygd mer på dette, og brukt det i forskjellige situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...