Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens vakreste hunderase?

Lizzie

Recommended Posts

• Svar 188
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ulvblandingen over var kul ! Men jeg ville ikke hatt et slikt beist i mitt hus !

Verdens vakreste hund, og rase ligger ved siden av meg i sofaen :D :D :D

Skrevet

Førsteplass går til American Akita. Finnes ikke vakrere rase i mine øyne. 2.plass går til Akita. Skikkelig rasetypiske Am.Akita og Akita blir øyet aldri mett på :D

Skrevet

min hund :icon_redface: Ciba (gammelt bilde av Ciba forresten)13mnd gammel :P

og gammle hunden(savn :lol: )Arak

kom ikke med bilde av ciba :glare:

for stor sikkert...

post-3088-1196273585_thumb.jpg

Skrevet

Finsk Lapphund så klart! :icon_redface: I de riktige fargene og riktig kropp :lol:

Ellers synes jeg de fleste spisshund rasene og polar hundene :P Med masse pels!

Den ulven var forresten kjempe nydelig! :P

Skrevet
Førsteplass går til American Akita. Finnes ikke vakrere rase i mine øyne. 2.plass går til Akita. Skikkelig rasetypiske Am.Akita og Akita blir øyet aldri mett på :icon_redface:

Må nesten være litt enig, American Akta er nydelig! :lol:

• 2 months later...
Skrevet

Jeg synes en BC eller Aussie med bra tegninger er de peneste.

Faktisk så er Arn her på forumet den peneste hunden jeg har sett.

Skrevet
Tervueren

Det finnes intet vakrere enn en velbygd, godt trent tervueren med varm rød farge, nok carbonage, god maske, og korrekt pels............. Den kombinerer alt - elegant uten å se hyper ut, robust uten å være tung, alltid våken.

Har nå sett treneren som har en slik en og må si meg enig, er en lydig og meget pen hann hund, selvsagt kommer nuffen på andreplass, emn skulle jo holde meg unna den :icon_clapping:

Skrevet

Vel, da må jo jeg selvsagt slå et slag for chihuahua !! :icon_clapping:

Disse små, men tøffe (dumdristige?) hundene er rett og slett helt fantastiske... Store runde øyne og ører smelter jeg totalt for... :frantics: brukes til mye kan de også, med de rette eierne :banana:

Selv foretrekker jeg langhåret chi, men en flott korthåret hadde ikke vært å forakte heller.

På delt andreplass kommer vel dalmatiner og naken kineser... Hadde det ikke vært for helsen hadde jeg nok hatt en dalmis i stuen også ja <_< og min dårigere halvdel vil ikke ha nakenhund, så da får den være den også..

Skrevet

Jeg synes sheltier og collier er fantastisk nydelige hunder :frantics: (spesielt helt lyse sobelfargete med mye pels og masse hvite tegninger, eller en flott blue merle! *sukk* :icon_clapping: )

Andre raser som jeg synes er utrolig flotte er australian shepherd, alaskan malamute, flat coated retriever og golden retriever (helt lyse)!

Guest Maritus
Skrevet

En som topper listen her er Korthåret Collie, på en klar andreplass kommer Bouvier des Flandres, på tredje er det Engelsk Springer Spaniel, og på fjerde Golden Retriever. Kan ikke unngå og ta med fjerdeplassen :D

Skrevet

Chihuahua :D Ingenting kan slå det nydelige lille ansiktet med de store klare øynene som kikker opp på meg fra fotenden hver morgen. Aldri et kjedelig øyeblikk sammen med denne rasen!

Skrevet

Vet ikke om jeg har skrevet før, men jeg skriver allikevel.

Berger de pyrenèes a face rase: Blå merle med store sorte markeringer, og blå/sølvgrå pels. :D

Labrador Retriever: En slank, elegant labbis. Med velskåret hode og litt langbeint. Altså litt feil i forhold til standaren.

Shetland Sheepdog: Blå merle. Den store fyldige pelsen og det fine hodet. Alt blir bare perfekt.

Grand danois: Stolt og majestetisk. Harlequin, langbent og trygg.

Staffordshire Bull Terrier: Rød med litt hvitt. Kompakt og flott!

Jeg kunne ikke tenkt meg alle disse rasene, men de er de desidert vakreste på min liste.

(Pyrre og labbis er på topp da:P)

Skrevet

Finsk lapphund har jeg fallt langflat for de siste årene.

Ellers er jeg jo så stolt av at Leif får kommentarer som går på hvor vakker han er hele tiden. Og jeg er jo helt enig! Han er en god representant for rasen med sin korte, sort/tan speilblanke pels :rolleyes:

Skrevet

Har sikkert skrevet i tråden før, men uansett:

Penest hunderase:

Dvergpinscher kraftig bygget og med ståører

Border Collie Svart og Hvit med mellomlang pels

Sheltie

Chinese Crested lys med hvit crest

Saluki med lysebrun og brun pels

Basenji svart og hvit

Alaskan husky min unkel sine, ligner på små ulver :P

Skrevet
Jeg synes sheltier og collier er fantastisk nydelige hunder :P (spesielt helt lyse sobelfargete med mye pels og masse hvite tegninger, eller en flott blue merle! *sukk* :P )

Andre raser som jeg synes er utrolig flotte er australian shepherd, alaskan malamute, flat coated retriever og golden retriever (helt lyse)!

Glemte helt å nevne shaeferen! Spesielt de med mye svart/mørke tegninger, eller helt svarte! Liker også best langhåret. *sukk*

Skrevet
Puddel (alle str.) i en perfekt klipp, gjerne sort eller hvit! King slår jo ingen selvfølgelig, men liker mange andre (som jeg ikke skal ramse opp her fordi det er en rase tråd).

tdogs_s077.jpg

Salukien og afganeren er de vakkreste av myndene. Ellers kan jeg jo nevne av en vakker terv eller gronnis heller ikke skader øyet :rolleyes2:

Er enig at puddelen i alle størrelser er vakre.

Spessielt aprikos som har en fin farge.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...