Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket fôr og hvor mye


giggi

Recommended Posts

Har ei Border Collie tispe som skal bli mi forhåpentligvis snart. Vil gjerne bytte fôr på henne, hun går nå på pedegree ett eller annet. Hun får ca 350g hver dag, men spiser veldig lite...noen dagen ingenting.. Hun har hatt valper for en stund tilbake...og etter det har hun blitt veldig tynn og matlei. Har noen noen tips om fôr(bra og billig;) ) og hvor mye jeg skal gi. Hun går tur ca2timer hver dag + litt trening hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med hunden din til dyrlegen eller dyrebutikken så de får sett på hun så de kan anbefale för du bør bruke. :wink:

Vanskelig for oss som sitter her å anbefale fôr til din hund, spesiellt siden vi ikke har sett bilder eller noe. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For er veldig inviduelt. Så en må nesten prøve seg frem.

Noen "billige" for kan være:

Bente Kronen

Olivers

Labb

Sportsmans Pride

Mera Dog

Kobuk

Eagel Pack

Gjennom en del hundeklubber får man rabatt på hundefor, så prisen ikke blir så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett billig for KAN bli dyrt og et dyrt kan bli billig. Det spørs helt på hvor mye ho må ha av det spesifikke fòret.

Men jeg anbefaler å prøve ut Oliver adult. Jeg husker ikke hvor mye jeg gir til min border collie hannhund. Gir ca en full "kopp" (målebegeret til eukanuba).

De leverer også gratis på døra. En 15 kg`s sekk her i huset holder en god stund.

Man må ofte prøve ut flere fòrtyper før man finner det riktige. Men noen finner et "bra" fòr på første forsøk. Men som Renate A sa, gå til en veterinær å hør hva h*n anbefaler. (mulig de bare vil anbele det de selv selger, og det pleier å være "dyre" fòr typer. Det er jo som regel kvalitetsfòr, men det kan hende det fòret ikke passer din hund, som sagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei Border Collie tispe som skal bli mi forhåpentligvis snart. Vil gjerne bytte fôr på henne, hun går nå på pedegree ett eller annet. Hun får ca 350g hver dag, men spiser veldig lite...noen dagen ingenting.. Hun har hatt valper for en stund tilbake...og etter det har hun blitt veldig tynn og matlei. Har noen noen tips om fôr(bra og billig;) ) og hvor mye jeg skal gi. Hun går tur ca2timer hver dag + litt trening hver dag.

Jeg har en Gordon Setter og fôrer ham med Brit Activity Gir ham ca 270g/døgn. Jeg betaler i underkant av 300 kroner for 15 kg og det gir meg fôringskostnader på ca 5 kroner/døgn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...