Gå til innhold
Hundesonen.no

Reservert valp!


Ulvinne

Recommended Posts

Hei!

Jeg og gubben var i dag for andre gang hos en schæfer oppdretter vi har snust litt på. Linjene virker veldig bra, valpene er sunne og friske, moren har et flott lynne og det alt virker egentlig veldig bra.

Vi har tenkt og snakket en hel del etter første besøket og da vi dro dit igjen i dag var det ingen tvil egentlig. Vi reserverte en liten hannvalp! :whistle: Han er helt skjønn... Flotte farger, kraftig kropp og et pent hode. Ikke er de avlet flate heller(omtrendt ingen i slekta som er flate bak), og nei jeg vet ikke hva mer jeg kan si.. Jeg er bare så glad. :ahappy: Gleder meg masse til valpen kommer..

Nå er det bare navnet igjen, så om noen har tisp så tar jeg gledelig imot! Gjerne ett navn som har en betydning.:)

Måtte bare skryte ut litt og få ut litt glede for dette blir bare så vanvittig spennende og gøy!:) (forbredt på tissing inne,vekking om natta, ihjeltyggede gjenstander osv, men likevel..:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer så mye!

Skjønner godt at du gleder deg. For det er jo tross alt et nytt familiemedlem dere får.

Nå vet ikke jeg helt hvordan navn du liker. Men her er noen forslag:

- Rambo

- Rex

- Kim

- Troja

Noen navn med latinsk opprinnelse:

- Ador

- Albin

- Arien

- Augustus

Navn med bibelsk opprinnelse:

- Aaron

- Abel

- Abner

- Allon

- Amos

- Barak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh! gratulerer! hvis jeg skulle hatt han hund neste gang villejeg kaldt den Tassen, men jeg skal ha tispe, så du kan "få" navnet om du vil! utrolig søtt navn! kanskje det ikke passerså godt til schæfer men.. :whistle: lykke til!

Takk for forslaget. :ahappy: Har egentlig lyst til og finne noe i schæferens historie eller noe som har med ulv og gjøre. Hadde jeg ikke alt hatt en schæfer som het Varg ville nok det vært førstevalget. :)

GRATULERER SÅ MYE;) KJEMPE ARTI Å HØRE;)

Hva med å kalle han Apoll, Billy boy, Chico,Lex, Teddy eller noe i den duren?

Sånn ellers så kan du jo gå inn på barnimagen.no eller hva det nå heter og lete etter navn som betyr noe.

Takk!:) Lex likte jeg så det skal vurderes. :)

Gratulerer så mye!

Skjønner godt at du gleder deg. For det er jo tross alt et nytt familiemedlem dere får.

Nå vet ikke jeg helt hvordan navn du liker. Men her er noen forslag:

- Rambo

- Rex

- Kim

- Troja

Noen navn med latinsk opprinnelse:

- Ador

- Albin

- Arien

- Augustus

Troja og Arien var også flotte navn vi tar med i vurderngen. Tusen takk! :)

Får vel bare GRATULERE da :P

som liten hadde jeg en schafer-bamse som jeg kalte Charlie (etter en hund i en tegnefilm). Men om du liker det er en annen sak :P

Carlie var også fint egentlig.. Takk for forslaget. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen navn på en Navneside:

Ulvenavn

Convel- wolf warrior (Celtic)

Fenris- mythical monster wolf (Norse)

Freki- myth name of Odin's wolf (Norse)

Gorg- wolf (Farsi)

Maccon- son of a wolf (Celtic)

Woolsey- victorious wolf (English, Male)

Du får si ifra om du vil ha navn i andre genre. F.eks tyske, eller noe som betyr noe annet. Så kan jeg se om jeg finnet :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen navn på en Navneside:

Ulvenavn

Convel- wolf warrior (Celtic)

Fenris- mythical monster wolf (Norse)

Freki- myth name of Odin's wolf (Norse)

Gorg- wolf (Farsi)

Maccon- son of a wolf (Celtic)

Woolsey- victorious wolf (English, Male)

Du får si ifra om du vil ha navn i andre genre. F.eks tyske, eller noe som betyr noe annet. Så kan jeg se om jeg finnet :whistle:

Oi.. Der var det mange fine! Tyske navn hadde vært fint, kanskje noe som har med schæfer og gjøre? Et navn i historien e.l?

Ellers er han en skikkelig liten pøbel da så noe i den sjangeren hadde også vært artig og titte litt på.. hihi..

Tusen takk for hjelpen!:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Takk igjen for forslag, har funnet noen nå og tenkte jeg skulle høre deres mening om dem. :)

Imre= Uskyldig, arbeidsleder, god venn, stor konge.

¨

Raag=Gammelt ord for klok,lur.

Ellers har jeg:

Lupus.

Timian.

Arien(Noen som vet om det har med nazi og gjøre?)

Chase.

Fenris.

Freki.

Isaac.

Ike.

Kaizer.(problemet er at tispa mi heter Kaisa, kan bli litt forvirrende kanskje?).

Takk for alle meninger og eventuelt nye forslag. :)

EDIT: Her er det forresten et bilde av pappan! (bildet er lånt av: http://www.finika.com )

http://dyresonen.no/forum/uploads//monthly...-1168117760.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :D Skjønner veldig godt at du gleder deg. Kjempe morsomt med valp :)

Noen navn jeg liker:

Kazan

Yukon

Sirius

Karan

Garp

Argo

Grosto

EDIT: Så bilde av faren nå, han var nydelig :) Likte veldig godt fargen hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :)

Skal dere ha Finikas-valp? Vår Atheo er avkom etter en Finikas-hund! ;) Bra fornøyd med han gitt! ;)

Pappan er finika ja. :) Er Atheo finikas også? Om valpen vår blir lignende Atheo så skal ihvertfall ikke jeg gråte for han må være en av de peneste shæferne jeg har sett. :D

Gratulerer! :D Skjønner veldig godt at du gleder deg. Kjempe morsomt med valp :D

Noen navn jeg liker:

Kazan

Yukon

Sirius

Karan

Garp

Argo

Grosto

EDIT: Så bilde av faren nå, han var nydelig :) Likte veldig godt fargen hans :D

*bukke dypt og beklage dobbeltposten*

Karan, Argo og Grosto var også fine! Takk for forslagene. :D

Og ja, fargene på faren forelsket jeg meg helt i også.. Moren er noe lysere men ikke så lys at det blir for mye.:P Vi håper på en kraftig, stor og mørk hanne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappan er finika ja. :) Er Atheo finikas også? Om valpen vår blir lignende Atheo så skal ihvertfall ikke jeg gråte for han må være en av de peneste shæferne jeg har sett. :)

Nei, han er ikke Finika, men moren er det! :) Hun er en helt utrolig flott hund! Herlig gemytt!

Takk for det, vi synes og han er flott! :D

*fiksa dobbeltposten!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han er ikke Finika, men moren er det! :) Hun er en helt utrolig flott hund! Herlig gemytt!

Takk for det, vi synes og han er flott! :)

*fiksa dobbeltposten!*

Hva heter hun? Er hun hos finika eller hos forvert? *nysgjerrig*

Grattis ulvinne, så flott! *misunnelig* :wink: Jeg syns Arjen er et utrolig fint navn. Lykke til med valpen deres!

hihi.. Jeg er litt misunnelig på meg selv også.:):D Neida..

Arjen var ganske fint ja.. Takk.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter hun? Er hun hos finika eller hos forvert? *nysgjerrig*

Hun heter Finikas Yoga. Hun eies av oppdretteren vår. Var forvert/sameie mener jeg. Iallefall så samarbeidet de om to kull! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*prøve og ikke dobbeltposte :) *

Hun heter Finikas Yoga. Hun eies av oppdretteren vår. Var forvert/sameie mener jeg. Iallefall så samarbeidet de om to kull! :)

Lov og spørre hvor de holder til også? Lurer på om ikke det er noe av det samme oppdretteren min har med finika sjø. :)

Av de navnene du har "plukket ut" liker jeg Freki kanskje best?!

(litt spesielt)

EDIT: av de som har blitt nevnt senere i tråden KAZAN. Digger det navnet :D

Kazan var også fint ja, skal notere ned alle sammen og finne ut hva hver enkelt betyr. Også må vi jo se om det kler valpen da. :D

Freki liker jeg også godt.. Selvom jeg nå har begynt og få for vane og si Imre hver gang jeg skal snakke om han.. hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai! Du har funnet frem navnet til lilleguttn min ser jeg! Har ennå til gode å høre om en norsk hund ved navn Ike :tongue:

hihi.. Jeg er litt redd det skal høres u som om når jeg sier pilke jeg da, bare uten p og l.. :) Men vi fortsetter og lete. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neineinei,det er ikke sånn det skal høres ut lille venn :tongue: Jeg sier det slik; Aik,uten en altfor tydelig A.men litt mer sånn aæik. Litt sånn engelsk hvis du skjønner. Men helt greit om du ikke vil ha det,så får vi det helt for oss selv! :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...