Gå til innhold
Hundesonen.no

Morsom tur hvor hunden får slitt litt?


Ingvild

Recommended Posts

Ekke så varmt her i dag - 17 grader og overskyet og litt regn - så jeg tenkte at jeg skulle la Tinka få en ordentlig tur i dag. Tingen er det at jeg er litt lei av turområdene våre for tiden, og for å komme opp i skogen må vi først gå en halvtime langs veien. Jeg er helt blakk nå, tviler på at jeg har råd til to fire bussbilletter, og ingen av foreldrene mine har mulighet til å kjøre meg noe sted. Er det noen av dere som har tips til hvordan jeg kan få Tinka sliten på en morsom tur? Bare foreslå alt - selv om det kanskje er avhengig av et spesielt terreng eller noe. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å sykle med hunden til et skogs/turområde. Dra en tur innover dit og lek men hunden eller tren noe. Er det muligheter for å bade, er det flott å få hunden til å svømme. Når du har vært der en stund, sykler du tilbake. Da skal nok hunden bli sliten og god, og den har fått varierte ting. (gjorde det selv igår) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regna for mye til at jeg gadd å sykle noe særlig, så jeg lasta full kløven og gikk ned til sjøen og opp igjen. Dyret ble nå slitent, men jeg kan ikke si det var morsomt, hehe. Jeg er litt irritert på henne for tiden, og da blir hun tverr og vrang, og så blir jeg sur for at hun er tverr og vrang, og så blir hun sur for at jeg er sur også videre. Men men. Håper det blir litt bedre vær snart, så skal vi sykle oppi skogen en tur. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit lei tur terrengene våre for tiden *pjuke* vi bor i et byggefelt og må jo nesten gå maraton for å komme til et skogholt.

Det jeg gjorde i dag var å fylle en ketsjupflaske med oppløste godbiten lever biter. (istedenfor blod liksom) og spruta det til et spor bortover. Pito var klar som ett egg! Hun snuste og snuste og koste seg virkelig. Nå ligger hun som ett slakt og sover :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit lei tur terrengene våre for tiden *pjuke* vi bor i et byggefelt og må jo nesten gå maraton for å komme til et skogholt.

Det jeg gjorde i dag var å fylle en ketsjupflaske med oppløste godbiten lever biter. (istedenfor blod liksom) og spruta det til et spor bortover. Pito var klar som ett egg! Hun snuste og snuste og koste seg virkelig. Nå ligger hun som ett slakt og sover :wink:

Det var smart! Funnet på det selv eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var smart! Funnet på det selv eller?

Hehe nei jeg gjorde jo akkurat slik som de gjør på blodspor (eller sånn som jeg har HØRT de gjør :D Har aldri sett på ordentlig blodspor selv :oops: )

bare at jeg brukte oppløste leverbiter i stedenfor blod siden jeg vanligvis ikke har blod i frysen :D Hehe...og Pito eeeelsker lever så da tok jeg det hun likte best :D Går jo an å ta andre ting også. F,eks barbeque saus (siden det lukter kanskje litt kjøtt?) kraften fra koteletter osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...