Gå til innhold
Hundesonen.no

HD?


Line_

Recommended Posts

A begge to...Å alle som har kjent HD grad av "forfedrene" hans har også A :wink:

Men må man Teste det hvis man skal på utstilling? (regner med at man må det hvis man skal bruke han som avls hann?? :? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A begge to...Å alle som har kjent HD grad av "forfedrene" hans har også A :wink:

Men må man Teste det hvis man skal på utstilling? (regner med at man må det hvis man skal bruke han som avls hann?? :? )

nei du trenger ikke å rønke hunden bare for å stille den, det er heller hvis hunden skal avles på at du bør rønke hunden(hvis det er et krav fra klubben i hvetfall). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida.. risikoen er narkosen for en sånn liten hund.. mange mange chis som har strøket med.. men stoler på vetten min:) verdens beste:) så det går nok bra.. høne mamma vettu

Kjenner til hønemorfaktene ja! Når Odin skulle sy i foten nå, pga kuttet så nekta jeg narkose...-få han til å sove lett,og ta lokalbedøvelse sa jeg..-så sto heller matmor og holdt hunden når han lå på bordet...-ikke at det var nødvendig å holde ham, men jeg trøstet ham,for han kunne jo høre ting rundt seg.

Gjett om jeg va grønn i trynet?? Ikke hver dag jeg hører skwishe lyden av nål mot kjøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..sying plager meg ikke..det gjør vi på jobben hele tiden.. men men.. jeg leverer ham sikkert og går igjen for å så hente ham igjen.. var sånn når han skulle trekke tenner.. men jeg skal spørre om jeg får være med og se på.. syntes det er kjempe spennende.. men sist fikk jeg ikke lov tilfelle det skjedde noe da klarte de seg bedre uten hysteriske eiere:() hhe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix renner ofte fra øyet han også..Å det ser ut som han har hår som gror innover..Men må det opereres bort? Han ser ikke ut til å plages med det men vil ikke at øya han skal renne hele tia heller... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix renner ofte fra øyet han også..Å det ser ut som han har hår som gror innover..Men må det opereres bort? Han ser ikke ut til å plages med det men vil ikke at øya han skal renne hele tia heller... :?

se på "våtkanten" hans og se om du ser noen mickroskopiske hår.. de svir vekk hårsekkene med elecktrolyse eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle få vasket ørene til Chicka skikkelig i forbindelse med en ørebetennelse, så vi sederte hun ned, plutselig fikk hun åndenød og hjertet sluttet og slå rett foran meg.

Det er noe av det jæ... jeg har vært med på å se jenta mi holde på å dø rett foran meg uten at jeg fikk gjort noe, både vetrinæren og hjelperen hennes gjorde hjertemassasje og de fikk liv i hun igjen...heldigvis.

I september skal jeg sterilisere hun og jeg gruer meg skikkelig til at hun skal i narkose...

Jeg mistet jo pusen min også pga han fikk slag under narkose når vi skulle ta tannsten, han levde i noen dager etterpå, men jeg valgte å avlive han pga han var helt "loka" så nesten hjerneskadet ut stakkar... :D :-o

Er LIVREDD for narkose... :D

Men tilbake til topic så syntes jeg at alle skal ta HD rønken selv om man skal stille eller ikke, også når man har blandinger.

Da vet man hvordan helsen til hunden er og legge opp turer, treninger osv etter det, også forebyggende naturmidler kan man begynne med så hunden får mindre plager med stive ledd osv...

Chicka er jo "bare" (etter noens syn) en blanding, men jeg er veldig nøye med å følge opp hennes helse.

Jeg har to magnet madrasser (for dyr) liggende på sengen hennes, som hjelper for blodomløpet hennes som igjen hjelper hoften så den ikke blir stiv, også får hun Seraquin som er natumiddel for stive ledd.

eg merker ikke så mye til at hun er stiv, men vil forebygge dette nå, når jeg vet diagnosen, så jeg kan holde hun friskere lenger.

Jeg syntes vi alle med hunder burde ta hd rønken for å vite hvordan helsen til hoftene er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 2000,- tilbake om jeg røntger Mona mellom 1 og 1,5 år, så det skal jeg. Syns det er lurt av oppdrettere å gjøre sånn, det er sikkert mange som ikke gidder å røntge.

Enig med Renate A, alle burde gjøre det. Så har de greie på allmenntilstanden til hunden sin! Uansett om det er rase eller ikke. Så kan vi gjøre livet best mulig for dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 2000,- tilbake om jeg røntger Mona mellom 1 og 1,5 år, så det skal jeg. Syns det er lurt av oppdrettere å gjøre sånn, det er sikkert mange som ikke gidder å røntge.

Enig med Renate A, alle burde gjøre det. Så har de greie på allmenntilstanden til hunden sin! Uansett om det er rase eller ikke. Så kan vi gjøre livet best mulig for dem :)

Ulvehunden bør vel røngtes når den er iaffall 18 måneder, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var mellom 1,5 og 2 år da?  :oops:  Husker ikke helt akkurat nå, men det står i kontrakten, flaks for glemske meg :)

Men det var hvertfall som jeg sa, bare kanskje med andre tall. Hehe.

Okei, men uansett når det var så er det jo en genial ordning.

Pant på bikkja, haha. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...