Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan kaller du inn katten din?

millis

Recommended Posts

Når jeg skal ha inn kattene roper jeg navnet til den eller di pusene jeg vil ha inn. Om dem ikke kommer da så lokker jeg med psvsvsss... Kommer dem eller den ikke da så har jeg en egen plystrelyd jeg alltid har brukt.

Hvordan kaller du inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roper navnet på kattene, plystrelyd (aner ikke hvordan jeg skal forklare den.. men sikker flere som bruker den samme) også selvfølgelig "pspspspspspspsssssssssssssssss"... Så kommer en eller to katter rasende rundt hjørnet :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke mine to ute noen gang da, men skal jeg lokke på Psycho inne så er det bare å krølle sammen en papirbit, så er han på plass tvert. (han skal apportere må vite). Lucifer roper jeg med navn på, og evnt pssspssps. Samme med Schnappi, men Schnappi kommer jo aldri om han ikke hadde planer om det på forhånd. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roper navnet hennes. Hvis det ikke virker, pleier jeg å riste på matboksen (har en liten boks jeg oppbevarer tørrfôr i, så jeg slipper å gave ned hodet i den enorme sekken hver gang), eller fyller mat i skåla, så hun hører det.

"If all else fails" roper jeg tunfisk, men helst bare når jeg faktisk HAR tunfisk å gi henne (eller noe annet like godt, som honningmelon), men etter at jeg har brukt det et par ganger uten å gi henne noe, har effektiviteten faktisk tapt seg. Katter er smarte dyr. :rolleyes:

Jeg har med vilje ikke lært henne det vanlige kallelyden folk bruker på katter, fordi jeg ikke vil at fremmede skal kunne lokke på henne. Dessverre har hun "pus" i navnet sitt, noe som var lite gjennomtenkt i forhold til den problematikken. Men det gikk jo greit, trodde jeg, i og med at hun stikker hvis hun treffer folk når hun er ute (er kjempesosial mot alle inne).

Uansett har det vist seg at folk, det kan man visst ikke gardere seg mot, uten å ha katten inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg roper "piiiiiisan!pspspspsspsps" så kommer de begge stormende..

De er i det hele tatt helt rå på innkalling begge to, sannsynligvis fordi jeg bare kaller de inn når jeg har kjøpt noe ekstra snadder på butikken til de:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Klikkertrening. Har trent pusn til å komme med en gang jeg klikker slik de ofte trener hunder med. Nå setter hun inn turbofart idet hun hører klikkelyden.. Må bare passe på å alltid ha favorittnammisen når hun kommer spesiellt i innlæringsfasen, slik at hun ikke går lei. Funker som bare det! Smart ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

PLeier å slippe å rope på henne for enten så henger hun i vinduskarmen på soverommet og vil inn, ellers så står hun og "klatrer" på kjøkkenvinduet og ser på meg med tryglende øyne. Må nesten sparke henne ut for å gå på do noen ganger, skikkelig innegris.

Men når jeg roper så sier jeg "pusiiii,pspspspspspsps"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...