Gå til innhold
Hundesonen.no

kløv


Recommended Posts

men er det ikke stor sjangs for at selen ikke passer når jeg kjøper den på nettet? hvor mye bet. du for din? er det vanskelig å finne til liten hund?

Det er jo selvfølgelig sjanse for det, men hvor stor den sjansen kan ikke jeg svare deg på. Jeg var heldig å fikk en kløv som passet godt, og passer den ikke kan man jo alltid gjøre om kjøpet.

Den kløven jeg har kostet 550,-. Jeg fant det vanskelig å fikke kløv til småe hunder og derfor bestilte jeg over internett. Mulig du har flere dyrebutikker i nærheten av deg, eller dyrebutikker med bredere utvalg på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Joa, jeg sier ikke at man absolutt ikke må la de bære halve, men være oppmerksom på at det er hardt for ledd og sener. Og selvfølgelig kan de klare over halve hvis de må, og å gjøre det en gang skader sikkert ikke, men som en hovedregel syns jeg 1/3 er fornuftig. Men samtidig så kan man jo ikke bare se på kroppsvekta da. Kroppsbygning har egentlig mer å si enn hvor tung hunden er. Men dagens varianter av raser og rare fasonger er det veldig viktig å huske på.

Nå er Willy også en kraftig og muskuløs hannhund. så tror ikke det er noe problem. man kjenner sin hund og ser om han tåler det eller ikke. kommer ikke til å be han bære mer enn 1/3 av seg selv uansett på turer og sånt... har jo plass til en pakke pølser og kakao da :icon_redface:

Det er jo selvfølgelig sjanse for det, men hvor stor den sjansen kan ikke jeg svare deg på. Jeg var heldig å fikk en kløv som passet godt, og passer den ikke kan man jo alltid gjøre om kjøpet.

Den kløven jeg har kostet 550,-. Jeg fant det vanskelig å fikke kløv til småe hunder og derfor bestilte jeg over internett. Mulig du har flere dyrebutikker i nærheten av deg, eller dyrebutikker med bredere utvalg på det området.

tror du det går an å finne en som passer til dachs?? bare sånn for litt forandring i treningen på Titti også, ikke for at hun skal bære noe spesielt..dachsen har jo lang og ustabil rygg...

*Dobbelpost, endret av mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en ganske "aktiv" kløver, og bruker kløver noen ganger i uken på tur. Kun for treningens sin del. Har en stor hund da, men hadde jeg hatt mindre hund, hadde jeg også satset på kløv.

Jeg har hatt hunden løs med kløv noen ganger, og hunden løp omkring. Men det endte opp med at kløven skled over hodet til hunden noen ganger i bratt nedoverbakker når hunden løp fort. Så når hunden bærer kløv må den være under kontoll, og ha et jevnt rolig tempo. Ser jo selv hvis du løper rundt og hopper og spretter med en sekk humpende på ryggen, at det ikke er så behagelig. Vanligvis hvis man har en hund med noenlunde normal kroppslig beherskelse *kremt* så vil hunder automatisk ta det mer med ro når de bærer tyngde på ryggen.

Jeg har 10 kg vekt i kløven, og syns det er god tynge.(har hatt det i 1,5 år ca) Ser at hunden bruker seg og tar i. Spes. i ulendt terregn. Kan ikke helt se for meg at hun skal bære 20 kg.. Syns det blir for mye. Man må nesten se an selv hva som passer sin egen hund, uten at man anstrenger og belaster hunden for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgelig sjanse for det, men hvor stor den sjansen kan ikke jeg svare deg på. Jeg var heldig å fikk en kløv som passet godt, og passer den ikke kan man jo alltid gjøre om kjøpet.

Den kløven jeg har kostet 550,-. Jeg fant det vanskelig å fikke kløv til småe hunder og derfor bestilte jeg over internett. Mulig du har flere dyrebutikker i nærheten av deg, eller dyrebutikker med bredere utvalg på det området.

nei, her har vi ikke dyrebutikk i det hele tatt :icon_redface: men reiser til stavanger av og til, har ikke sett at de har det store utvalget noen steder... litt her og litt der... det hadde vert kjekt å prøvd kløv! liker de fleste hunder kløv? neste hund skal jeg jallefall til litt kløv (storpuddel) men det er lenge til den kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips er å sette inn annonse etter kløv. Mange som har liggende uten å bruke det. Da kan man få billigere. Kjøpte vår gresshoppa kløv hos privatfolk. Tror vi betalte 300 eller 400 kr. husker ikke. Men noe imellom der. Ny pris er vel en tusenlapp og over. Og kløven er fin den. Litt eldre enn mange da, men.

heramedsekk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du det går an å finne en som passer til dachs?? bare sånn for litt forandring i treningen på Titti også, ikke for at hun skal bære noe spesielt..dachsen har jo lang og ustabil rygg...

Jeg har nettopp bestilt kløv! Mest for moro skyld da! Får se litt hvem den passer til, men regner med at den passer til den minste snuppa mi! Lita phalène på 3 kg! :P Så du bør nok kunne finne til dachs å da! Men de har jo litt spesiell kroppsfasong, så veit ikke helt hva slags mål du skal gå etter!

Jeg bestilte fra canis, men fant den ikke akkurat nå... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om noen allerede har sagt det, men det er smart å starte med plastikkposer i kløven. Da er den lett å bære (som den skal være i starten) og den står ut sånn den skal.. Da venner hunden seg til å ha "et ekstra lag" også :P

min virret rundt i starten og kræsjet i allt som gikk å kræsje i :P

jeg har kjøpt min på en dyrebutikk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
vet ikke om noen allerede har sagt det, men det er smart å starte med plastikkposer i kløven. Da er den lett å bære (som den skal være i starten) og den står ut sånn den skal.. Da venner hunden seg til å ha "et ekstra lag" også :P

min virret rundt i starten og kræsjet i allt som gikk å kræsje i :P

jeg har kjøpt min på en dyrebutikk :P

Ja, plastposer eller håndkler eller noe annet som fyller ut kløven. Men det kan også være greit å ha litt vekt i den de første gangene også (kanskje en halv kilo e.l. til middels/stor hund) for at kløven skal sitte bra på hunden. Det tar litt tid før de forstår at de er en halv meter bredere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barehund.no

hvilken størrelse skal jeg velge til min hund da?

nina: hvilken størrelse kjøpte du til Ero?

xs eller s eller m??

Hvis du trykker på måleskjema så ser du hvilke mål som er til de forskjellige størrelsene. Så finner du bare frem et målbånd og finner ut målene til din hund :P . Hvis han har mål som er mindre enn s kan du også sende enn mail eller ev. ringe å høre hvilken størrelse de tror passer :P .

Seleverkstedet sine kløver har jeg hørt mye bra om, og det blir nok der jeg bestiller neste kløv fra. Selene deres skal visst også være veldig bra :P

Men ta målene til din hund, da blir det lettere og finne rett størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. jeg sbestiller nok en fra barehund.no fordi jeg kan tenke meg at det er dyrere på seleverkstedet. jeg trenger nok ikke så god kvalitet heller.. vet ikke om han liker det engang! men vet dere hvilke muskler som blir trent ved kløv? hva gjør kløven for hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Approach Pack II eller Palisades Pack II

Av en eller annen grunn så syns jeg Palisades ser for stor og "bulkete" ut.

Hadde "Kennel" kløv til tidligere hund som jeg var meget fornøyd med, men den kløven kjøpte jeg til lang tur så derfor ser jeg etter en litt "billigere" model nå. Skal ha den til Blaze, antaglivis bare til dagsturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Approach Pack II eller Palisades Pack II

Av en eller annen grunn så syns jeg Palisades ser for stor og "bulkete" ut.

Hadde "Kennel" kløv til tidligere hund som jeg var meget fornøyd med, men den kløven kjøpte jeg til lang tur så derfor ser jeg etter en litt "billigere" model nå. Skal ha den til Blaze, antaglivis bare til dagsturer.

Jeg har Approach Pack til Mira i størrelse xs ;D Syntes den sitter veldig godt på henne.

Den virker veldig solig og go også. Vi har hatt den et års tid og brukt den på turer i skogen osv. Hun elsker å ha den på seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Approach Pack II eller Palisades Pack II

Av en eller annen grunn så syns jeg Palisades ser for stor og "bulkete" ut.

Hadde "Kennel" kløv til tidligere hund som jeg var meget fornøyd med, men den kløven kjøpte jeg til lang tur så derfor ser jeg etter en litt "billigere" model nå. Skal ha den til Blaze, antaglivis bare til dagsturer.

Jeg så på Approach Pack II til Ero, men syntes kløvsekkene virket så lite solid. Det virket som om de liksom bare var noen nylonsposer uten noe særlig hold i. Jeg vet ikke om det er bare noe jeg synes(har ikke så mye erfaring med kløver akkuart). Men jeg har hørt mye bra om Palisades Pack II, uten at jeg selv har sett den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Når du først skal kjøpe en kløv ville jeg satse på kvalitet.

Bare bortkastet penger å kjøpe noe billigere. Tenk om dere synes det er kjempe morsomt og kommer til å kløve masse - da er det kjedelig med en billig ( og dårlig ) kløv.

Jeg har kløv fra Seleverkstedet. Selv om de er dyre, så er de kjempe bra.

Noen små ting:

- krok å feste båndet i. Om båndet/løkka/hullet er i selve kløven så vil kløven løftes når hunden trekker. Ikke bra. Dette unngår du ved seleverkstedet sin kløv, siden løkka er utenfor kløven. Hunden kan trekke så mye den vil og kløven ligger like fint / stabilt på ryggen. ( viktig )

- De har kunnskap om kløv og kan hjelpe deg med å finne en kløv som passer til din hund. For stor/liten kløv kan gi belastnings skader og gnagsår.

- Den er enkel å bruke

- Polstring foran på kløven, slik at det ikke er noen remmer som "skjærer" seg inn i pelsen/huden på hunden

- Enkle og greie justerings muligheter. Bla Breeders kløven har for mange reimer og det blir bare kaos.

- Lett å komme til tingene i kløven, da det ikke er masse reimer etc som gjør det vanskelig å hente opp ting.

Jeg er super fornøyd med min kløv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hei !

Når du først skal kjøpe en kløv ville jeg satse på kvalitet.

Bare bortkastet penger å kjøpe noe billigere. Tenk om dere synes det er kjempe morsomt og kommer til å kløve masse - da er det kjedelig med en billig ( og dårlig ) kløv.

Jeg har kløv fra Seleverkstedet. Selv om de er dyre, så er de kjempe bra.

Noen små ting:

- krok å feste båndet i. Om båndet/løkka/hullet er i selve kløven så vil kløven løftes når hunden trekker. Ikke bra. Dette unngår du ved seleverkstedet sin kløv, siden løkka er utenfor kløven. Hunden kan trekke så mye den vil og kløven ligger like fint / stabilt på ryggen. ( viktig )

- De har kunnskap om kløv og kan hjelpe deg med å finne en kløv som passer til din hund. For stor/liten kløv kan gi belastnings skader og gnagsår.

- Den er enkel å bruke

- Polstring foran på kløven, slik at det ikke er noen remmer som "skjærer" seg inn i pelsen/huden på hunden

- Enkle og greie justerings muligheter. Bla Breeders kløven har for mange reimer og det blir bare kaos.- Lett å komme til tingene i kløven, da det ikke er masse reimer etc som gjør det vanskelig å hente opp ting.

Jeg er super fornøyd med min kløv.

Vi betalte 800-900 for vår Breeder kløv, og jeg må si meg enig i det med kaoset. Tør ikke å regulere på noen reimer jeg, for da strever jeg nok med å få de på plass igjen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg må kanskje bare bestille på seleverkstedet.. har snakket med tre forskjellige dyrebutikkerog ingen har til liten hund. vi prøvde en på bajas, og det så ut som han likte det! har ikke så mye penger heller.. hvor mye koster det på seleverkstedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...