Gå til innhold
Hundesonen.no

kløv


Recommended Posts

Jeg har hatt Laika-kløv i snart 20 år. Ikke den samme da, men har nr 2 nå. Jeg syns de har en flott passform uten unødvendige reimer og annet dill dall. Den har to bukreimer som er lette og regulere og en bred brystreim. Undersiden av kløven er semsket skinn noe som ikke gnager på huden.

Da jeg kjøpte den siste kløven prøvde jeg andre merker.Kløven fra Kennel var i mine øyne utrolig tungvint. Masse reimer hit og dit som jeg ikke forstod betydningen av. I tillegg var det kun en bukreim, og den kunne heller ikke åpnes helt. Resultatet er at kløven må tres over hodet på bikkja når den skal av, istedet for å bare løftes rett av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Bare bortkastet penger å kjøpe noe billigere. Tenk om dere synes det er kjempe morsomt og kommer til å kløve masse - da er det kjedelig med en billig ( og dårlig ) kløv.

Jeg må bare virke litt "negativ" å svare her jeg! :)

Man kan jo snu det den andre veien! Tenk om man kjøper en "undøvendig" dyr en, og ikke liker å kløve i det hele tatt! Da er det kjedelig med en dyr kløv!

Men selvfølgelig er det jo viktig at det er en av bra kvalitet og som sitter bra på hunden!

Måtte bare kverrulere litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det er jo ikke bare prisen som betyr noe da. Det finnes veldig mye dyrt og dårlig, og du kan være heldig og komme over noe billig og bra. Ofte er det en sammenheng mellom pris og kvalitet, men ikke alltid. Og det er ikke alltid man trenger det aller beste og/dyreste.

Personlig holder jeg en knapp på seleverkstedet fordi de har vist seg å ha god kvalitet, både slitestyrke, passform, er praktiske og en ok pris, men kanskje ikke av de aller billigste. Uansett er det viktigst at man finner noe som passer til sitt bruk. Og da kan det være lurt å prøve forskjellige merker i dyrebutikker og ringe/maile sånne som f.eks. seleverkstedet. Fordelen med seleverkstedet er at de vet hva de driver med og kan hjelpe deg imotsetning til mange (ikke alle) som jobber i dyrebutikk og ikke har peiling. Seleverkstedet kan også lage i alle størrelser. Og du sender dem målene på hunden din og får en kløv som etter all sansynlighet passer. Men, ettersom du ikke får prøvd den på forhånd kan du jo ikke være helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...