Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaste posen i andres søppel


Flash

Recommended Posts

Jeg plukker alltid opp etter bikkja, men er ikke alltid like nøye med om jeg kaster den godt gjenknyttede posen i min egen eller andres søppelkasse. Jeg bærer sjelden rundt på en pose bæsj en hel totimers skogstur, for å si det sånn.

Her i jula var vi på tur, en liten kilometer hjemmefra, og på vei fra et boligfelt og opp i skogen. Jeg plukket opp bæsjen, og kastet posen i en søppeldunk som sto ved veien. Da kom det fykende en kar ut fra nærmeste hus, og brølte at jeg fikk værsågod ta med meg posen. Han sto rett og slett og skreik opp i trynet mitt, og var direkte truende. Han hadde "aldri sett makan til oppførsel" (det var da jeg skulle svart "da har du jammen vært heldig"), han skulle "sende bæsjen i postkassa mi uten pose" dersom jeg ikke fisket den opp, og jeg skulle passe meg for å vise seg i nærheten av hans hus igjen, for da...

Jeg ble helt fjetret over dette illsinnet, og ristet bare på hodet - noe som fyrte ham opp enda mer. Har nesten aldri sett en så rasende fyr i hele mitt liv. Jeg fisket med meg posen, sa "god jul" og gikk - å gå inn i en debatt med det lemenet torde jeg rett og slett ikke.

Noen opplevd noe lignende? Jeg har nå alltid ment at det viktige er å faktisk plukke opp etter bikkja er det viktigste, og er det nær mitt eget hus kaster jeg det hos meg selv. Hadde han spurt på en real måte hadde jeg selvsagt etterkommet med adskillig mindre motvilje - det er jo tross alt "deres" søppelkasse, selv om jeg ikke skjønner hva som er så mye verre med en tett, gjenknyttet bæsjepose enn poser med råtten mat når det gjelder lukt. Det er jo heller ikke snakk om at det fyller opp kassene akkurat...

Kan ikke se for meg en lignende reaksjon hadde jeg kastet en epleskrott, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg. Jeg har alltid vert litt "redd" for å få en lignende reaksjon fra andre. Men jeg mener nå at folk kan velge å enten ha avføringen i innkjørselen eller i søppeldunken sin i en knytta pose, så får vi ser hvor forferdelig det faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har fått æren og gleden av å møte på den sjarmerede typen der jeg også.... :rolleyes: Kan ikke fatte og begripe hva som er så ille med det der jeg da...

Og det pleier å bli ganske så stille da jeg smiler sukkersøtt og sier: Fint, men da skal jeg huske på det at neste gang en av hundene mine gjør fra seg utenfor ditt hus så skal jeg bare la det ligge! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det ikke er noe farlig å kaste i andre folks søppelbøtter. Søppel er søppel. Har ikke hatt lignende opplevelser som det du hadde, men kommer jeg bort i noen som er negativ til det, får jeg spørre om de heller vil ha dritten liggende på fortauene rundt omkring. Så lenge jeg plukker opp bør det vel spille liten rolle om jeg kaster posen i andres søppelkasse? Jeg kaster i den som er nærmest og som det ikke er underlig at jeg kaster i (jeg går ikke opp en trehundre meter lang privat oppkjørsel for å kaste posen, for å si det sånn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke helt problemet, en pose tar jo ikke akkurat så stor plass og ikke stinker det noe mer enn vanlig søppel (syns jeg da). Jeg tør nesten ikke å hive posen i andres søppel, og det er ikke akkurat satt opp flust av offentlige søppelbokser. Og hvorfor er det egentlig sjelden å se søppelbokser i lysløyper hvor det ferdes mye folk? Koselig å måtte gå å lufte bæsjen i en times tid jah :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har fått æren og gleden av å møte på den sjarmerede typen der jeg også.... :rolleyes: Kan ikke fatte og begripe hva som er så ille med det der jeg da...

Og det pleier å bli ganske så stille da jeg smiler sukkersøtt og sier: Fint, men da skal jeg huske på det at neste gang en av hundene mine gjør fra seg utenfor ditt hus så skal jeg bare la det ligge! :icon_redface:

Pleier det å bli stille når du spør sånn? For jeg har lurt på om jeg skal dra den jeg og, men har liksom ikke hatt lyst på skikkelig juling enda, så jeg har holdt kjeft.. hehe

Nå har de satt opp søplekasser her jeg bor omtrent da, til hundeposer, og ved noen av de har de bæsjeposeautomat og, uten at jeg har sjekka om det er bæsjeposer i de, jeg pleier å ha nok sjøl, liksom.. Men det er jo fortsatt noen runder hvor det ikke er sånne søplekasser.. Skjønner ikke helt at det skal være en big deal at man hiver en lukket pose i en fremmed søplekasse, men folk har jo noen rare revirgrenser, og det er sikkert kjekt å få blåst ut litt frustrasjon på en stakkars idiot som tilfeldigvis tar i tingene dems, liksom..

På den andre siden, så veier ikke disse bæsjeposene et tonn heller, så jeg klarer jo å bære de med meg hjem/nærmeste offentlige søplekasse uten å slite meg ut.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier det å bli stille når du spør sånn? For jeg har lurt på om jeg skal dra den jeg og, men har liksom ikke hatt lyst på skikkelig juling enda, så jeg har holdt kjeft.. hehe

Nå pleier jeg ikke å bli stående for å vente på noe svar da! :icon_redface: Men det er aldri noen som har sakt noe annet enn Øøøh, ehhh eller noe annet sånt lurt! *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så idiotisk!

Folk er så egoistiske! Det koster folk ingenting ekstra om de får et par poser hundebæsj i søppeldunken sin. Alternativet kan jo være å la driten ligge. Er så lei av at folk skal være så sneversynte, altså!

Meg, mitt og mine. det er slik mange tenker. Alt annet bryr de seg ingenting om.

Hadde det vært jeg som hadde fått en sånn kjefteskur, hadde jeg kjefta like mye tilbake. Jeg har et temperament som ikke ligner grisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enige med dere. jeg kaster det i nermeste søppeldunk. jeg har aldri hatt noe problem med det, men var ute på tur med moren min. da jeg ikke inn i noen andres hage og kasta dritten, så ble hun sååå overaska og hvordan kunne jeg gjøre noe sånt. det var ikke vår søppeldunk og vi kan ikke gå inn i adres hage og benytte oss av deres søppeldunker :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er fy-fy,men tørr aldri gjøre det i fare for å få meg en overhøvling :rolleyes:

Samme her! :icon_redface: Hehe! Er jo helt sykt hvordan enkelte folk reagerer... Men nå blir jo ikke de posene mine så innmari fulle da, så merker jo nesten ikke at jeg har de med! Men noen ganger setter jeg posen/e fra meg et sted og plukker de opp på hjemveien! Men da prøver jeg å gjemme dem godt! :lol: Er litt feig der jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster aldri posen i andres søppelkasser. Søppelkassene er private, og det er ikke alle som liker å få bæsjeposer i søppelkassen sin. Bæsjepose lukter(spesielt hvis det er varmt i været) hvis man ikke får de knytt 100% tett, og det er ikke alle som gjør det. Dessuten, man tenker kanskje at det er greit å hive en pose i søppelkassen til en fremmed, men hva hvis dette er en plass hvor mange hunder ferdes og dermed tenker alle slik. Det kan tilslutt bli mange poser på den måten. Jeg kaster kun posen i offentlige søppelbøtter, hvis ikke lar jeg den ligge og tar den med meg på hjemveien igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, guri malla hva folk henger seg opp i! Jeg pleier å kaste bæsjeposen i søplekassa til noen jeg vet at har hund, jeg, hvis hun ikke bæsjer på vei hjem. Da bærer jeg den til egen søplekasse. I skogen plukker jeg ikke opp i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at man kan bli irritert hvis noen hadde hevet feks en stor bærepose med søppel , det er frekkt men en liten bæsjpose kan jeg ikke sjønne det er og henge seg oppi, iallefall ingen grunn for og fyre seg opp og komme med trussler! Jeg vet nok naboen min hadde gjort det samme da... er vel noen mennesketyper som er slik, sånne *meg,mitt og bare min folk* som ikke tolerer andre på sitt område uten tiltak.

Jeg tar som oftest med bæsjposen hjem eller hiver i søppla på busstoppene, jeg får ikke til og hive den hvis søppedunken står rett framfor inngangsdøra til folk eller slik jeg må gå av stien/gangfeltet og inn på plassen deres for og hive. da syntes jeg man skal være mer varsom..

Men står det restavfall dunk rett ved veien og ikke akkurat rett i øyensyn fra dem som eier den, så havner den der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster aldri posen i andres søppelkasser. Søppelkassene er private, og det er ikke alle som liker å få bæsjeposer i søppelkassen sin. Bæsjepose lukter(spesielt hvis det er varmt i været) hvis man ikke får de knytt 100% tett, og det er ikke alle som gjør det. Dessuten, man tenker kanskje at det er greit å hive en pose i søppelkassen til en fremmed, men hva hvis dette er en plass hvor mange hunder ferdes og dermed tenker alle slik. Det kan tilslutt bli mange poser på den måten. Jeg kaster kun posen i offentlige søppelbøtter, hvis ikke lar jeg den ligge og tar den med meg på hjemveien igjen.

Jeg skjønner poenget ditt. Det er ikke noe gøy å få søppelbøtten stappfull av hundeposer slik at man ikke får plass til eget avfall. Men her jeg bor er det ikke så mange hunder, og jeg tror at halvparten ikke engang plukker opp bæsjen, så da synes jeg at jeg kan tillate meg å hive posen i en annens søppelbøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor han ble så irritert. Det er nå verre hvis vi ikke plukker opp. Selv legger jeg i andre sine søppeldunker. Det dummeste jeg ser er når de plukker opp driten, og kaster posen på bakken :icon_redface: Da er det faktisk bedre å la en ligge i grøfta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppel er søppel, og en hundepose tar ikke store plassen. Dessuten tømmes somregel de søppelkassene som står ved veien uansett, og jeg går ikke inn på privat område heller. Men ja jeg må se meg litt rundt før jeg velger å kaste i en søppellasse, og tar helst de litt utenfor synsvidde. Man vet jo aldri med folk, som Flash beskriver! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille prinsesse Chicka skal IKKE gjøre fra seg så andre ser det, da er det kriiise, hun MÅ inn i busker for å gjøre fra seg og der får jeg skjelden tatt opp.

Men om hun gjør fra seg på et sted hvor jeg får tatt opp så ser jeg etter offentlige søppelkasser og er det ikke noen så ser jeg etter søppelkasser som står litt gjemt og hvor jeg ser det ikke er noe personer i vindu osv.

Har aldri opplevd å bli kjeftet på, men liker ikke å bruke andres søppelkasser til å kaste Chickas forundringsposer oppi, men må man, så må man og da finner jeg en som er litt skjult og hvor det ser ut som folk ikke er hjemme.

Har ei venninne som ble kjeftet skikkelig på en gang og det var så ille at hun måtte slutte å gå i det området en stund fordi eier av søppelkassen var så mye ute i hagen sin og slengte så mye dritt til hun når hun gikk forbi at hun nesten ble redd personen. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg slik til at jeg sjelden har med meg hundeposer lengre ( i guds frie natur plukker jeg ikke opp, så sær er jeg), men der jeg bodde før ble andres søplebøtter brukt flittig. Jeg tror faktisk de eneste offentlige søplebøttene i området var et par på den nedlagte jernbanestasjonen og de var sprengt i filler av fyrverkeri. Ingen sa noensinne noe på det, men jeg sørget alltid for å kaste de i kassene til hus som så forlatt ut :icon_redface: . Når jeg bodde mer sentralt brukte jeg de offentlige søplebøttene da det var en på hver lyktestolpe omtrent :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene naboen hos meg har klistret en lapp på søppelbøtta, hvor det står: "ikke kast hundeposer her"

Gjett hvor jeg kaster posen hvis det passer seg sånn....

Skjønner meg ikke på folk altså, så mye gnåling (forståelig nok) om at hundeeiere ikke tar opp møkka. men om du gjør det, kast for all del ikke posen i min søppelbøtte, ta den med deg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dem litt da, de har ikke bedt om at noen skaffer seg hund, ikke er de interessert i hund selv og det -lukter- faktisk ikke blomster av en hundepose om den er aldri så knytt sammen. Om det så skulle gå hull på den har de det utover hele søppelspannet og den må dermed vaskes - av dem - kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kastet hundeposer i andres søppelboks flere ganger eg og det ville jo være naturlig siden det tar så lite plass og man gjør ALLE en tjeneste med å fjerne dritten men heldigvis har eg aldri møtt en sånn person og forhåpentlig vis aldri for eg fyrer meg opp fortere enn en lemmen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...