Gå til innhold
Hundesonen.no

Å vente på valp...

Symra&Pippin

Recommended Posts

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Kjempegrattis Pointerguri! Det er da ikke så lenge siden du holdt på å gå på veggen mens du ventet på at tispen skulle parres!

Tusen takk! :wub: Hehe, nei, det er faktisk veldig kort tid siden. Og det har litt med å gjøre at det ble valp fra et annet kull en hva som først var tenkt, og det andre kullet var allerede godt på vei da det ble bestemt. Så ventetiden ble plutselig kortet ned med to måneder. :Laugh:

Skrevet
Takk! :D Ligger bilder av mor og valper i bloggen, ikke at man ser så mye av valpene da. :)

Var å tittet nå. Ikke så lett å se nei, men sukk så herlige! Morsomt at vi får såpass jevnaldrende valper. Blir gøy på leiren ja :wub:

Er forresten bilder av valpekullet "vårt" på kennelen sin hjemmeside . Har ikke spurt om tillatelse til å bruke bildene enda så. Det er Likørkullet gutten vår hører til i :D

Skrevet
Hva gjør man når man venter på valp?

Nå har jeg kjøpt den mest utfyllende boka om bearded collie som finnes og lest den fra perm til perm. Jeg har googlet meg fram til det meste som finnes av beardisoppdrettere her i verden og lest/kikket på bilder på sidene deres. Jeg har diskutert kjønn, farge og navn med alle jeg kjenner, jeg har brukt mye krefter på å la være å sende enda flere mail til oppdretteren, hun trenger liksom ikke bli drittlei av meg allerede nå... Foreldredyrenes stamtavler er selvsagt finstudert for lenge siden.

Og det verste er at det lille vidunderet er bare på planleggingsstadiet ennå, mammaen har ennå ikke kommet i løpetid!

Jeg tror jeg må få meg en ny hobby inntil videre, noe å bruke hodet på, ellers blir jeg venneløs, kastet ut hjemmefra, erklært sinnsyk og blir dessuten sikkert strøket fra lista til oppdretteren!

Måtte le når jeg leste dette innlegge for det hørtes akkurat ut som meg. Jeg har ventet på valp i mange år, funnet den perfekte tispe, som da gikk tom i vinter så nå lever jeg i håpe om at hun blir parret til våren. Eneste jeg manger er en seng, gitter til bilen, matskål og mat... + hund da selvfølgelig...Men da kommer det ann på hvor mye jeg klarer å jobbe med skolen og renoveringen av et gammel hus. kommer renoveringen langt så kan det henne jeg får valp......

Guest Just me!!
Skrevet

Gratulerer, Betty og Pointerguri! Hva slags rase skal du ha, Aya?

Så heldige dere er :wub:

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Jeg blir jo rent misunnelig av å sitte å lese om alle som skal få valp og valper som er født osv. Jeg vil og!! Har ingen voksenhund å legge sjela i mens jeg venter en gang, for hun bor hos foreldrene mine 2000 mil unna. Ikke kan jeg få valp nå pga bosituasjon og det studiet jeg går heller. Hm... men til sommern? Eller ihvertfall høsten når jeg har funnet et nytt sted å bo hvor det er lov å ha hund og jeg studerer noe uten turer 3 av 4 uker i mnd. Ja, det MÅ bli valp på meg til høsten.

Hehe, det var dagens selvmedlidenhetsinnlegg...

Og GRATULERER til alle dere som skal få valp!

Skrevet
Gratulerer, Betty og Pointerguri! Hva slags rase skal du ha, Aya?

Så heldige dere er :wub:

Takk for gratulasjon! :D

Weee, har ikke landet i det hele tatt enda. :Laugh:

Tar meg den frihet til å svare for Aya, hun skal ha BC. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...