Gå til innhold
Hundesonen.no

Å vente på valp...

Symra&Pippin

Recommended Posts

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Kjempegrattis Pointerguri! Det er da ikke så lenge siden du holdt på å gå på veggen mens du ventet på at tispen skulle parres!

Tusen takk! :wub: Hehe, nei, det er faktisk veldig kort tid siden. Og det har litt med å gjøre at det ble valp fra et annet kull en hva som først var tenkt, og det andre kullet var allerede godt på vei da det ble bestemt. Så ventetiden ble plutselig kortet ned med to måneder. :Laugh:

Skrevet
Takk! :D Ligger bilder av mor og valper i bloggen, ikke at man ser så mye av valpene da. :)

Var å tittet nå. Ikke så lett å se nei, men sukk så herlige! Morsomt at vi får såpass jevnaldrende valper. Blir gøy på leiren ja :wub:

Er forresten bilder av valpekullet "vårt" på kennelen sin hjemmeside . Har ikke spurt om tillatelse til å bruke bildene enda så. Det er Likørkullet gutten vår hører til i :D

Skrevet
Hva gjør man når man venter på valp?

Nå har jeg kjøpt den mest utfyllende boka om bearded collie som finnes og lest den fra perm til perm. Jeg har googlet meg fram til det meste som finnes av beardisoppdrettere her i verden og lest/kikket på bilder på sidene deres. Jeg har diskutert kjønn, farge og navn med alle jeg kjenner, jeg har brukt mye krefter på å la være å sende enda flere mail til oppdretteren, hun trenger liksom ikke bli drittlei av meg allerede nå... Foreldredyrenes stamtavler er selvsagt finstudert for lenge siden.

Og det verste er at det lille vidunderet er bare på planleggingsstadiet ennå, mammaen har ennå ikke kommet i løpetid!

Jeg tror jeg må få meg en ny hobby inntil videre, noe å bruke hodet på, ellers blir jeg venneløs, kastet ut hjemmefra, erklært sinnsyk og blir dessuten sikkert strøket fra lista til oppdretteren!

Måtte le når jeg leste dette innlegge for det hørtes akkurat ut som meg. Jeg har ventet på valp i mange år, funnet den perfekte tispe, som da gikk tom i vinter så nå lever jeg i håpe om at hun blir parret til våren. Eneste jeg manger er en seng, gitter til bilen, matskål og mat... + hund da selvfølgelig...Men da kommer det ann på hvor mye jeg klarer å jobbe med skolen og renoveringen av et gammel hus. kommer renoveringen langt så kan det henne jeg får valp......

Guest Just me!!
Skrevet

Gratulerer, Betty og Pointerguri! Hva slags rase skal du ha, Aya?

Så heldige dere er :wub:

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Jeg blir jo rent misunnelig av å sitte å lese om alle som skal få valp og valper som er født osv. Jeg vil og!! Har ingen voksenhund å legge sjela i mens jeg venter en gang, for hun bor hos foreldrene mine 2000 mil unna. Ikke kan jeg få valp nå pga bosituasjon og det studiet jeg går heller. Hm... men til sommern? Eller ihvertfall høsten når jeg har funnet et nytt sted å bo hvor det er lov å ha hund og jeg studerer noe uten turer 3 av 4 uker i mnd. Ja, det MÅ bli valp på meg til høsten.

Hehe, det var dagens selvmedlidenhetsinnlegg...

Og GRATULERER til alle dere som skal få valp!

Skrevet
Gratulerer, Betty og Pointerguri! Hva slags rase skal du ha, Aya?

Så heldige dere er :wub:

Takk for gratulasjon! :D

Weee, har ikke landet i det hele tatt enda. :Laugh:

Tar meg den frihet til å svare for Aya, hun skal ha BC. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...