Gå til innhold
Hundesonen.no

dere kløv folk!


Djervekvinnen

Recommended Posts

I Pito sin kløvsekk har jeg klikker,hundeposer,hundesnop,og litt sånn småting oppi. Hun liker godt å gå med kløv :D Jeg bruker det for å trene henne litt. Og for gøy slik at hun kan gjøre litt nytte for seg :P

kloev.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Pito sin kløvsekk har jeg klikker,hundeposer,hundesnop,og litt sånn småting oppi. Hun liker godt å gå med kløv :D Jeg bruker det for å trene henne litt. Og for gøy slik at hun kan gjøre litt nytte for seg :P

kloev.jpg

Lol :P Men hva koster en kløv i den str. a? *masse penger å bruke opp :P *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je kløver me'n Romeo.. Og je kan si at han elsker det! :D Hvis vi skal på stranda så bærer'n som regel no'n håndklær, litt badetøy.. sånnr ting. Tel vinter'n har vi tenkt at'n kan bære en maten vår og en termos :P

Det er en ting som dere må huske på hvis dere har tenkt tel å kløve med hunden deres! Itte la hunden bære mase med en gang! Bygg opp ryggen tel hunden! Hu som eier Hero's på Hamar sa tel meg at etter et år skal hunden klare å bære halvparten av kroppsvekta si. Det er en lang prosess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noen stor kløv til Tinka, vi kjøpte bare en liten lettkløv til 300 kroner fordi vi egentlig visste at en svær en til tusen ikke ville blitt brukt så mye. Hun har størrelse small, og derfor blir plassen man kan ha ting oppi tilsvarende liten. Det fulgte med drikkeflaske og sammenleggbar vannskål, så når vi bruker kløven bærer hun vann på den ene siden og leke/godbiter/kamera (at jeg tør, det skjønner jeg ikke helt)/bæsjeposer/matpakke for meg på den andre siden. Nå har vi ikke fått brukt den så på noe annet enn vanlige turer i skogen og langs gangvei enda, men om Tinka og pappa skal på hyttetur (det er en Tinka-og-pappa-greie som jeg ikke gidder å være med på) så kan hun bære maten sin, vann og generelt det som hun trenger å ha med.

Vi bruker altså kløven til praktiske ting - at hun bærer for oss - også bruker jeg den sånn at hun skal få slite litt ekstra på turer innimellom.

Det er viktig å begynne gradvis - først gå en tur med helt tom kløv, deretter et par turer med bæsjeposer, nøkler og mobil oppi og deretter øke gradvis. Husk alltid å laste noenlunde lik vekt på begge sider av kløven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe .. kløv på deres småttiser hihi :D Så søtt.

Jeg bruker kløv selv. pga. trening. Begynte med tom sekk for å venne ho litt med den. Så ble det 5 kg. Så en periode bærte ho 8 kg. Nå bærer ho 10 kg. Ho bærer som bare det, og traver av sted som ingenting. Etterhvert kan ho bære 16 kg. Men det blir nok ikke med det første. Får se hvordan musklene kommer frem. :roll: Syns man får mye mer ut av turen, hun bruker seg selv mye mer. Det er bra. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har kløv til Aiwa men tør ikke la henne bære så mye(p.g.a den hersens hd´n) så det meste hun har bært er vell 4 liter med melk når vi var i sverige og gikk til og fra butikken for vi måtte ha melk i hus.

ellers så har hun bært toppen 3 kiloher hjemme når vi har gått turer.

litt morsomt det derre for hun tar jo helt av når hun ser kløven, for da vet hun at hun skal få gå tur og få bære noe. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...