Gå til innhold
Hundesonen.no

Grinefilmer?

Aya

Recommended Posts

Skrevet

huske ikke hva filmen het. men har grenet av en film og den handlet om en lassie hund som hoppet uti en foss for å redde ett barn.. så kom den ikke opp igjen og da kom tårene! men han kom etter en stund! :lol: og ladder 49 kjenner jeg en klump i halsen på..

Skrevet

Jeg griner av det meste.

Filmer jeg griner meg gjennom hele:

- hestehviskeren

- pearl harbor

- ringenes herre (det er ganske rørende hva folk gjør for å redde verden, tenk)

- narnia

- Med rett til å være foreldre, eller noe. *snufs*

Filmer jeg bare griner periodevis av:

- Lars Monsen på tvers av Canada (jaaja, jeg VET det. Men det er ganske rørende når hundene sliter seg nesten ut, nesten drukner fordi de svømmer etter kanoen, og følger etter han over alt. Snufs)

- Min bror bjørnen

- Titanic

- Harry Potter 4

- V for Vendetta (er det noe som får meg til å grine er det mennesker som står sammen mot overmakten, og som demonstrerer med livet som fare)

Ja. Og omtrent resten av filmene innen de fleste sjangere.

Skrevet

Jeg griner forferdelig lett av filmer. Om jeg syns de er bra. Jeg var verre på det før, da kunne tårene renne av absolutt ingenting, men jeg har for all del ikke slutta å grine til filmer som rører meg enten fordi de er fæle, triste eller glade. Løvenes Konge, Forrest Gump, Ringenes Herre, Harry Potter 3&4, La vita è bella, Hair, Schindlers liste og Billy Elliot er bare noen av filmene jeg feller en tåre eller femti under. Den siste filmen jeg grein til, var den new zealandske filmen Whale Rider - utrolig fin film.

Skrevet

Har aldri begynt å grine av en film(bank i bordet :lol:), men filmer jeg har hatt lyst til å grine av er slike som Pianisten og Schindlers Liste osv. Det er rett og slett fordi jeg vet at disse tingene er helt grusomme og HAR faktisk funnet sted!

Skrevet

Tror jeg kan begynne å grine av alt mulig, om det er trist og vondt eller lykkelige, søte mennesker eller hva :lol: Happy endings! *sukk* Burde helst sett filmer alene, hehe.

Guest Christine
Skrevet

- Titanic

- Hesteviskeren

- Narnia

- Den utrolige reisen

- Og diverse andre filmer

Skrevet

Syns titanic og Falskeposten var litt ekkel sånn sett. <_< Liker ikke tragiske filmer.. Også får jeg tårer i øynene av hester som galoperer. Gjerne i sakte film med vakker musikk til.. Og dokumentar filmer som handler om ulykkelige ting og folk som dør og sånn. Uff.

Skrevet

Gråter av ALT! :lol:

Siste film jeg gråt av var "The Holiday".. Kan gråte av alt fra fotball til krigsfilmer, til romantiske komedier.. :)

Skrevet

Haha, når jeg var liten grein jeg ALLTID av "løvenes konge", når Mofasa fallt ned fra fjellet=P og Simba var alene. Hestehviskeren er også trist. Av en eller anne grunn er også Forrest Gump litt trist, men jeg gråter ikke. Da jeg var liten kunne jeg gråte av alt, til og med Spider Man :lol:

Skrevet

Er det lov å ta med TV serier? "Huset på prærien". Den engleserien med hun litt gamle tykke afro-amerikanske sjefsenglen og han blonde som var "angel of death". Ekstrem oppussing (amerikansk verson).

Filmer: "Pay it foreward", "Edward Saksehånd", "Gilbert Grape" og igrunnen alle filmer som det er mulig å grine av + noen til. Husker da "Molin Rouge" slutta, satt jeg der og strigrein da lysene ble tent. Piiinlig!

Skrevet
Den engleserien med hun litt gamle tykke afro-amerikanske sjefsenglen og han blonde som var "angel of death".

EN ENGEL I BLANDT OSS!!

GUD jeg har felt mange tårer til den serien der!! hvorfor blir ikke den sendt igjen da!?

Skrevet

Hvis man først skal komme inn på tv-serier.. *himle* Grey's Anatomy, Judging Amy (annenhver episode), Friends..

Forresten så griner jeg også alltid av Pay it forward, A.I., Lidenskapens Pris (som virkelig er en gave til alle som liker å grine), Forrest Gump (*sukk*), slipp willy fri (knis) osv.. Jo, det finnes en film om en mann som går amok på sykehuset fordi han ikke har råd til å la barnet behandles for kreft eller noe- den er grusomgrusom. Og bøker da- huff a meg.

EDIT: armageddon og den grønne mil. snufsesnufs.

Skrevet

ser dere nevner serier.. må da si at dyrepolitiet på animal planet får tårene til å sprette ut når du ser hvor grusomt hunder lever!!

Skrevet

uff jeg gråter av mye spesielt billy elliott filmen hvet ikke helt hvorfor men den er veldig trist! Har noen sett den?

Ellers alltid når jeg ser videoer av gallopløp som er store som epsom derby og eller til og med vinnern av norsk derby det er sååå fint bare tanken...(håper hesten min vinner derby 2007 fortsatt meldt i derby:)))

og så ekstrem oppussing amerikansk versjon (nesten alle episoder)

Skrevet

Gråter av så og si alt.. hehe.. venninden min sier alltid, skal du begynne å gråte nå?? prøver å ikke gråte så mye når jeg er sammen med andre, men ålene..jah..da kommer alt :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...