Gå til innhold
Hundesonen.no

Spill

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Herregud, jeg skjønner jo nada her jeg.

Har fått en fisk oppi tanken for salg og er i butikken og glor på disse dustete besøkende som bare trasker rundt og diller..

Hvordan får jeg prakket fisken på dem, jeg bare spør jeg :icon_redface:

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jepp, jeg har skjønt det nå, endelig! :P Og det har blitt masse bebiser! Men det tar jo så lang tid....! Fiiin øvelse for tålmodigheten min! *flir*

Du kan kjøpe vokse middel i butikken, det er en sånn blå ting...

Da vokser fiskene fortere, bebissene blir voksne og de voksne fiskene får fortere babyer ;)

Moro.. :o

Hvordan får fiskene bedre helse? Og tar det lang tid før de får unger?

De får bedre helse ved å bruke vitaminer, det er den lilla dingsen og det tar ca 2 fiske dager før de får babyer og du kan bruke vokse middel for at det skal gå fortere det er den blå tingen...

Herregud, jeg skjønner jo nada her jeg.

Har fått en fisk oppi tanken for salg og er i butikken og glor på disse dustete besøkende som bare trasker rundt og diller..

Hvordan får jeg prakket fisken på dem, jeg bare spør jeg :P

Vis du har nok penger kan du kjøpe et snegle hus og en blå dings i butikken da kommer det tusen folk til butikken din for å kjøpe fisken og du kan selge fisken for utrolig masse penger, selgte en for noe med 400000 kr der innpå en gang jeg, hehe! :o De kjøper dem før de er inne i butikken til og med vis du har sånn snegle hus og blå ding.... ;)

Nesten alle fiskebabyene mine døde. :o Har bare tre igjen... Noen som vet hvorfor de døde og sånn ca hva som er rimlig pris for en fisk? Går syyykt tregt og avle de, også vente til de er 20 dager før man kan selge de.. synes jeg.. :icon_redface:

Ja alle fiskene dør ganske fort når du ikke er der og er natte vakt og slik, det er ganske teit og jeg aner ikke hvorfor... De fineste fiskene mine døde en gang.

Jeg har skrevet til de andre her oppe atte du kan kjøpe vokse greier som du tar i når du syns det går for treigt.

Noe som gjør atte fiskene lever bedre er oksygen pompe og varmekolbe, vis du ikke har råd så selg en fisk dyrt, de bryr jeg ikke om prisen ser det ut som, høyere pris jo fortere blir de selgt her hos meg ihvertfall :P

*trippelinnlegg.Mod Yakine*

Skrevet

Ånei! Jeg mata dem i hjel!

Hehe, det er ikke du den eneste om :icon_redface: Det har jeg vell gjort 3 eller 4 ganger, jeg er så ivri på å mate dem når jeg kjeder meg.... Også er det så typiskt at det er de fineste fiskene som dør...... <_<

Skrevet

Men hva gjør jeg med dem når de har blitt gravide da? Tar det lang tid før de "popper"?

Du kan gi dem litt vitaminer, da går det vist nok litt fortere, eller bare venter..! :icon_redface:

Skrevet

Kult, det har jeg også! :o Hvilke har du fått?

Har visst fått 3 nå. Crimson Comet, Oriental Goldbub og en eller annen magic fish of health eller noe :o

Hmm... Menmenmeeen, det tar da så lang tid! :icon_redface: *utålmooodig*

Bruk det blå voksemiddelet som du kan kjøpe på "Supplies". Bruk det flere ganger så skal du se at fiskene får unger og vokser fort! Bruker det hele tiden selv :o

Skrevet

Jeg har fullversjonen av dette spillet. Ble ganske fort lei, har ikke spilt det siden i høst engang.

Noen tips:

For å få fiskene til å vokse fortere kan man stille klokka på pc'n et par timer fram. Husk bare å stille den tilbake igjen også...

Hvis man setter spillet på pause eller lavere hastighet om natta og når man ikke er hjemme, så slipper man å komme tilbake til massedød i akvariet.

Her kan man teste ut avlskombinasjoner og sjekke hva man må parre for å få ønsket art.

Skrevet

Men hva betyr Healt? Fiskene mine er blitt gule der...

Health er helsen på fisken.Blir den dårlig(gul/rød) må du kjøpe en sånn lilla væske på butikken og gi dem det(gjerne mer enn et glass). Ellers kan den dø.

Skrevet

Hvor gamle kan fiskene bli egentlig? Har flere som er over 330...!

Også prøvde jeg det der desktop greiene, men da fikk jeg bare en hvis tid med å spille...! Må jeg betale etterpå da eller..?

Skrevet

korleis får man meir penger? :icon_redface:

og altså..*Glemte ka eg skulle spør om*

JO! er det sånn at eg kan gå utav, og så når man skrur på dataen dagen etter og går innpå så er spillet lagra?

Skrevet

Kan man lukke igjen vinduet der man spiller? Eller må jeg ha det åpent hele tida?? Eller må jeg laste det ned?

Alle mine døde.. 8-)

Skrevet

Men folkens! Hvordan får en skrudd opp prisen på fisken??? Nå gikk det en for 4 dollars her, uten at jeg hadde satt noen pris på den...

Skrevet

Dra fisken inn i isolation tank, og trykk "species". Der kan du endre prisene.

Tusen takk for tipset!

Må bare starte på nytt igjen, alle fiskene hadde dødd i løpet av natten :icon_redface:

Skrevet

Hvis du setter tiden på sakte så går det litt bedre! :icon_redface: Jeg kjøpte masse bebiser før jeg la meg igår, satte tiden på sakte og alle var voksene når jeg skrudde på pc'n idag! :o Noen hadde dødd, men ikke så mange! :o

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...