Gå til innhold
Hundesonen.no

Sprute parfyme under nesen


Djervekvinnen

Recommended Posts

Har hørt tidligere om et tips som sa at hvis hunden var veldig besatt av å lukte overalt og være ukonsentrert pga av det, så skulle du ta å sprute parfyme under nesen på hunden, og det ville ødelegge luktesansen en stund. Syns det hørtes helt grusomt ut og tenkte at dette var sånn "gammel lærdom". Men leste en ny bok om lydighet som var fra 05, og der stod det samme tipset. At man kunne sprute parfyme under nesen. Ble litt overrasket. Syns dere det høres ut som en god ide? Har dere sett noen /vet om noen som har prøvd dette ut?

Må jo være grusomt for hunden som har så god luktesans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller fått tak i sånn krem som ambulansefolk bruker (smører under nesa) når de skal på mindre delikate oppdrag (skal ikke gå inn på det i detalj). Den skal visst blokkere lukt, altså... Den skal være så sterk at ingenting kommer gjennom tror jeg, men den lukter visst "ingenting".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye rart! syns ikke dette hører noe bra ut.. det blir da veldig feil å ta fra hunden luktesansen , spesielt med tanke på at det er den sansen de bruker mest og som er viktigst. tenk også på hvor glad hundene er i "å lese avisen" på tur. det må da ta fra hunden mye av gleden ved å være hund? dessuten kan det da umulig være bra eller behagelig for hunden, dette må da bli en veldig sterk og plagsom lukt for den? trodde ikke at hunder tålte partfyme jeg da, hva med allergiske reaksjoner? hadde aldri vært i mine tanker å prøve noe sånt på hunden min uansett hvem rådet skulle komme fra, man trenger da bare litt sunn fornuft for å forstå at at dette ikke er greit, mener jeg da.. hvorfor ikke heller lære å kontrollere hunden og trene kontakt? men noen skal jo ha det enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...