Gå til innhold
Hundesonen.no

oslo hundeskole


Kristina

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
hehe, jeg har hørt det motsatte... at de har reine pølsetreninga... men det er vel bra nok for dere klikkere

Synes den kommentaren var ganske spydig.... Får følelsen av at du "ser ned på" de som trener med klikker eller godbit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt dårlig å uttale seg om "jeg har hørt"... Du bør vel selv ha sett og hørt direkte før du kan uttale deg. Jeg har selv "hørt" at spesielt wheaten terrier er en dritt-bikkje hvis den ikke har gode rammer og trenes tidlig. Jeg kan jo ikke uttale meg om dette. Har selv ikke sett dette og har noen erfaring.

Jeg kan bekrefte at de ikke bruker makt. Herregud! Makt er gammeldags, og Oslo Hundeskole er absolutt ikke det.

Da jeg gikk kurs der, var det veldig fokus på kroppsspråk, stemme og godbiter. Vi skulle gjøre alt for at hundene skulle ha det gøy og trives.

Instruktørene måtte hele tiden repetere at vi måtte bruke stemme og kroppsspråk riktig og at vi skulle gi mye av oss selv. Utrolig mange som ikke klarte dette. Men med god motivasjon fra instruktørene gikk det strålende etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bekrefte at de ikke bruker makt. Herregud! Makt er gammeldags, og Oslo Hundeskole er absolutt ikke det.

Da jeg gikk kurs der, var det veldig fokus på kroppsspråk, stemme og godbiter. Vi skulle gjøre alt for at hundene skulle ha det gøy og trives.

Instruktørene måtte hele tiden repetere at vi måtte bruke stemme og kroppsspråk riktig og at vi skulle gi mye av oss selv. Utrolig mange som ikke klarte dette. Men med god motivasjon fra instruktørene gikk det strålende etter hvert.

Vel.. Jeg tror mange ser på Nordenstam som "makt." Allikevel har utrolig mange som trener Nordenstam gode hunder i LP og agility!

Som Astrid sa, det kommer mange sure gubber på Nordenstam kurs og tror de skal få banke vett inn i bikkja. De får valget mellom å leke klovn og gi av seg selv, altså være morsom for dyret, eller å gå.

Det er det samma som med klikker, bare uten alle godbitene. Og selvfølgelig det med negativ og positiv meg her og der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke Astrid få lov å mene at klikkertrening ikke er bra nok for hennes hund da? :? JEG har aldri sagt noe om pølsedressur i denne tråden hvertfall :)

Men jeg har selv sett Vicky og hvor sær (hehe) hun kan være, og jeg tror ikke man kunne klikket frem de resultatene Astrid har i dag.

Det blir vel det samme som at folk har fordommer mot Nordenstam, de tror det går ut på KUN å straffe hunden.

Lett å tro også at klikkertrening går ut på å hele tiden gi godbit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den jeg siktet til :wink:

Skjønte det.

Men jeg skjønner også hva Astrid mener. Trener du Nordenstam så kan du ikke gå på kurs med klikkere :) Så ja, det er bra nok for dere som driver med det, mens vi andre får finne på noe lurt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forstår :)

Det er egentlig litt teit da... I hundeklubbene jeg trener i respekterer alle hverandres treningsmetoder!

Jeg f.eks, jeg står i kontrast med en veldig god venn av meg i klubben som er nordenstammer, og han har til og med schäfer fra nordenstams oppdrett. Men begge to er like velkommen i klubben!

"portissilje" som jeg kaller henne *knis*, eller Silje med Zira, hun fortalte meg at hun ikke var velkommen i klubben fordi der trente de ikke klikker! :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånt blir for dumt. Men det kan være vanskelig for enkelte å omgås så lenge de trener på totalt forskjellige måter og ikke kan være enige i noenting. Og irriterer seg grønne over hverandres måter å behandle hunden på :)

Men altså.. Klikkertrening fungerer jo det. Dumme Kristina har fått Mona til å tilby adferder når vi trener :D Hehe.. Nå dekker hun og styrer og årner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.. Klikkertrening fungerer jo det. Dumme Kristina har fått Mona til å tilby adferder når vi trener :D Hehe.. Nå dekker hun og styrer og årner.

Hihi! :) Hvordan gjorde Kristina det? Når hun fikk Mona til å tilby adferd altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite Kristina! :D Neida.. Men hun fikk meg til å skjønne at klikkertrening faktisk funker :oops:

Altså, hun bare stod med en godbit i hånda som Mona VILLE ha, men ikke fikk. Og mona prøvde å bite seg frem, grave den frem, alt mulig, og så DING, tenkte hun, jeg legger meg ned :)

Og så fikk hun den, og nå tror hun at å dekke er svaret på alt. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke Astrid få lov å mene at klikkertrening ikke er bra nok for hennes hund da?  :?  JEG har aldri sagt noe om pølsedressur i denne tråden hvertfall :D

Men jeg har selv sett Vicky og hvor sær (hehe) hun kan være, og jeg tror ikke man kunne klikket frem de resultatene Astrid har i dag.

Det blir vel det samme som at folk har fordommer mot Nordenstam, de tror det går ut på KUN å straffe hunden.  

Lett å tro også at klikkertrening går ut på å hele tiden gi godbit :D

ENIG!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...