Gå til innhold
Hundesonen.no

oslo hundeskole


Kristina

Recommended Posts

Kan ikke Astrid få lov å mene at klikkertrening ikke er bra nok for hennes hund da?  :?  JEG har aldri sagt noe om pølsedressur i denne tråden hvertfall :)

Men jeg har selv sett Vicky og hvor sær (hehe) hun kan være, og jeg tror ikke man kunne klikket frem de resultatene Astrid har i dag.

Det blir vel det samme som at folk har fordommer mot Nordenstam, de tror det går ut på KUN å straffe hunden.  

Lett å tro også at klikkertrening går ut på å hele tiden gi godbit :D

Selfølgelig kan hun det! Det er ikke det som er problemet her. Heller måten det blir skrevet på, er jo ikke første gang hun kommer med negativ kritikk om klikker og godbit trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har man jo også veldig lett for å tolke ting ekstremt negativt så fort noen ikke skriver en unnskyldning i samme slengen i innlegget sitt også  :roll:

Det er ikke det heller, hadde vært mye bedre om man brukte det som heter takt og tone. regner med at du forstår at folk kan bli lei av sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skjønner jeg man kan bli lei av sånt. Det går som sagt også andre veien rundt. Ikke at noen snakker om mishandling og sånn, men folk trykker ut av seg det mest ang.Nordenstam også. Feks "jeg vil ikke ha en hund som er usikker fordi den er redd for meg," "jeg vil ha en GLAD hund" og lignende kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: Jeg skjønte ikke helt det du sa i forhold til mitt innlegg. Jeg har verken kommentert Nordenstam (eller klikker jeg)...

Har ikke vært på Nordenstam sine kurs og uttaler meg derfor heller ikke.

Jeg tror nok det lå en litt humoristisk undertone i Astrids sitt innlegg. Og hvis jeg forstår henne rett, så er det enkelte klikker-fantaster som tror at klikkeren er løsningen på alt. Klikker er god på mange måter den altså, men ikke løsningen over hele fjøla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: Jeg skjønte ikke helt det du sa i forhold til mitt innlegg. Jeg har verken kommentert Nordenstam (eller klikker jeg).../quote]

Jeg mente det er visse likheter mellom Nordenstam og Klikkertrening.. Når man snakker om det å klovne og gi av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: Jeg skjønte ikke helt det du sa i forhold til mitt innlegg. Jeg har verken kommentert Nordenstam (eller klikker jeg)...

Har ikke vært på Nordenstam sine kurs og uttaler meg derfor heller ikke.

Jeg tror nok det lå en litt humoristisk undertone i Astrids sitt innlegg. Og hvis jeg forstår henne rett, så er det enkelte klikker-fantaster som tror at klikkeren er løsningen på alt. Klikker er god på mange måter den altså, men ikke løsningen over hele fjøla...

nettopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan annbefale oslo hundeskole med hele mitt hjerte... ohs har nesten blitt et hjem for meg nå som jeg har trent der i tre år! skal ta instruktør utdannelsen der som bynner i januar også.. gleder meg

jeg har hvertfal en veldig god innsikt i hva som skjer både forran og bak kulissene i hundeskolen og kan med honden på hjertet si at dette er en god hundeskole som passer for dem aller fleste!

hvis du lurer på noe er det bare å spørre!! :D

www.oslo-hundeskole.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo Hundeskole fokuserer på å belønne for riktig adferd. Og det med stemme, kroppsspråk og god-biter. Jeg har gått kurs hvor en ikke ønsket å bruke god-bit - men isteden seg selv, og det var helt i orden for instruktøren. Hun gav bare videre tips om hvordan han skulle få det best til. På det andre kurset var det ei som brukte klikker og det var jo selvsagt helt i orden.

I stedenfor å fremme positiv straff, snakka instruktøren mer om hvordan forebygge o.l. De som ikke kan hund kan jo fort havne i ugreie hvis man i tide og utide benytter seg av positiv straff. Instruktøren jeg hadde på siste kurs sa at det var svært viktig at hunden selv visste hva den ble bedt om, og evt. hva den gjorde galt før man kunne tenke på irettesettelse. Men det var heller fokus på påvirkning - vise hunden til riktig adferd.

Alt var så "snus-fornuftig" på kursene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslohundeskole annbefaler jeg på det aller varmeste. Selv har jeg vært med på både barneleir og undomsleir arrangert av hundeskolen. Jeg har aldri gått på kurs der selv, men har hørt om mange som har vært veldig fornøyd.

Også skal jeg ta instruktørkurset med Linn der i januar. Glerder meg som en unge i sjokoladefabrikken :) =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...