Gå til innhold
Hundesonen.no

Når begynner dere å kjøpe julegaver?


meg123

Recommended Posts

Blir lite gaver i år, økonomien er stram.

Et lite tips dersom du har tilgang til kjøkken (ikke alle studenter har tilgang til brukbart kjøkken..):

Lag hjemmelaget konfekt og pakk inn i cellofan med en pen sløyfe på. Suverent til alle som fortjener en liten sak men som man ikke ser seg råd til å kjøpe gave til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google konfekt+oppskrifter så finner man mange og velge imellom i forskjellig vanskelighetsgrad.

Et forslag kan være denne:

Jamies Sjokolade trøffler

Ingredienser:

450 g mørk sjokolade

400 g sukker

9 ss vann

200 g hele hasselnøtter

280 g vispet kremfløte

Tilberedning:

Kok sukker og vann sammen til en mørk sirup. Hell i hasselnøttene. La stivne på papir i en halv time. Bryt i biter og kjør det i foodprocessor. Hell kremen i den smeltede sjokoladen. Tilsett nøtteblandingen og hell alt i en form som settes i kjøleskapet en halv time. Lag små kuler av deigen og dypp de i smeltet sjokolade. Du kan også dyppe de i kakaopulver eller melis om du måtte ønske det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Har akkurat bestilt hvite armbånd ala de gule armstrong-armbåndene, men med fellesaksjonen for ulv på i stedet :icon_redface: Til min far og mine brødre. Spørs om de kommer tidsnok da. Er ulveforkjempere vi :)

baand.ffu.jpg

Ellers så har jeg akkurat bestilt 3 bøker på nett til min far. 899,- ble det så nå er jeg blakk :)

Nå aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe til min mor og mine to brødre. Noen tips? Brødrene mine er 23 og 25 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Har akkurat bestilt hvite armbånd ala de gule armstrong-armbåndene, men med fellesaksjonen for ulv på i stedet :P Til min far og mine brødre. Spørs om de kommer tidsnok da. Er ulveforkjempere vi :P

baand.ffu.jpg

Ellers så har jeg akkurat bestilt 3 bøker på nett til min far. 899,- ble det så nå er jeg blakk :o

Nå aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe til min mor og mine to brødre. Noen tips? Brødrene mine er 23 og 25 år...

Oooh! Hvor får man kjøpt de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg faktisk med å vasse i mennesker i byen jeg da :o Det blir liksom ikke ordentlig julestemning uten at gavene kjøpes i desember. Jeg har begynt littegranne, men bare sånne ting jeg fant på salg og måtte ha der og da :P Regner med å begynne for alvor til uka, men mesteparten blir nok ikke kjøpt før etter at jeg er ferdig med jobbingen for desember, ca. 17 eller 18 - Gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HO HO HO! Jeg er nok den som er tidligst ute, men det er fordi vi lager alle gavene selv. Vi starter første januar med å kjøpe inn råmaterialer og samle inn informasjon om alle som skal ha gaver. Også må vi reise litt rundt og sjekke markedet slik at vi holder oss oppdatert på hva som er pop.

Fra 25. desember til 1. januar har jeg fri, så da finner jeg og nissemor frem badeshorts og bikini og drar til varmere strøk. :wub:

Men jeg trives best med snø, bjelleklang og julegavedryss da :P

Ikke glem årets julekalender her på Dyresonen.no, det vanker noen gaver der også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt på julegavene enda. Eller, dvs, jeg er snart ferdig med et par grytekluter som noen er så heldige å få til jul. Ærlig talt aner jeg ikke hva jeg skal gi til noen... Er stor fare for at jeg plusser på med litt hjemmestrikka votter og luer til noen. Penger er mangelvare før bursdagen min, men jeg vil jo egentlig ikke bruke bursdagspenger på julegaver heller.

Forresten så liker jeg ikke at jula starter for tidlig, så det er sjelden jeg kjøper julegaver før rundt 10. desember. Jeg syns det er trivelig å tusle rundt i byen mens det snør, jeg stresser ikke noe mer av at det er en del folk i byen enn hva jeg hadde gjort om jeg hadde handlet nå liksom.

Er det noen som vet om noen bra dyrebutikker i Trondheim?

Hund som Hobby ved Solsiden og Dyrenes Verden på Lade er de to beste. Ellers er det også Hund som Hobby på Heimdal, samt et par-tre Tropehagen Zoo (på Byhaven, City Syd og Valentinlyst), en relativt bra en på Tillertorget (ved City Syd) og Marit Zoo like ved Olavskvartalet. Men som sagt - Hund som Hobby er den beste spesialbutikken. De har godt utvalg og nokså god kompetanse. Dyrenes Verden har stort utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter alt for sent og that`s it :wub: I år har jeg en del bilder som skal ut som gaver. Pluss noe jeg har laget på skolen, også er det noen småting jeg må kjøpe enda. Ble egentlig ikke så mange gaver i år..forstå det... :P

mangler til Ask, og til meg selv fra meg (:P), et par venner og brutter`n..men ellers er jeg vel ferdig, siden resten har jeg enten handlet, eller får bilder, hjemmelagde vaser og skåler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...