Gå til innhold
Hundesonen.no

Enda en burbrukstråd


ida

Recommended Posts

Okei kan jo bare svare for meg selv da så:Jeg har aldri hatt hund i bur fordi jeg er redd for at di skal rive ned huset. jeg har hatt di i bur fordi di selv har gått inn dit.

Så du har kjøpt bur i dyre dommer i tilfelle du skulle komme til å ha en hund som skulle få lyst å legge seg i bur???

Det er vel (for førtinimillionte gang...) INGEN som er imot bruk av bur UTEN dør.... (nevner det for førtinimillionteogførste gang)...

Har hatt litt ekspriment ang det. Tatt frem bur fra di var bittesmå. Valpen gik inn selv. og etter den gangen gikk den alltid inn selv. Så tok jeg vekk buret,og bikkja fikk ikke roet seg ordentlig. "plassen" var jo borte...det er min erfaring da...

Juhu! Jeg tok bort teppene og madrassene til hundene mine her forleden, skulle vaske og skifte sengetøy for dem - tror du ikke de valset rundt og lette etter plassen sin, alle sammen?!?!

Moro at jeg blir satt under ungjente forresten, :rolleyes: ,ikke har jeg bodd hjemme siden jeg var 12 eller,så jeg har ingen foreldre rundt meg som er livredde for tisseflekker ol.

Nei - så din unnskyldning for å bruke bur hjemme er???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Så du har kjøpt bur i dyre dommer i tilfelle du skulle komme til å ha en hund som skulle få lyst å legge seg i bur???

Det er vel (for førtinimillionte gang...) INGEN som er imot bruk av bur UTEN dør.... (nevner det for førtinimillionteogførste gang)...

Juhu! Jeg tok bort teppene og madrassene til hundene mine her forleden, skulle vaske og skifte sengetøy for dem - tror du ikke de valset rundt og lette etter plassen sin, alle sammen?!?!

Nei - så din unnskyldning for å bruke bur hjemme er???

Jeg arvet et bur etter en tante først så det var ikk no snakk om noe dyre dommer gitt.,burdøra mi er lukket både natt og i bilen og på stevner.

Har ikk noe unnskyldning for hvorfor jeg bruker bur hjemme jeg... jeg står for det jeg gjør å sånn er det...ønsker jeg å bruke bur,så bruker jeg bur,å kaller folk meg dyremishandler osv javel dems problem :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burdøra mi er lukket både natt og i bilen og på stevner.

Har ikk noe unnskyldning for hvorfor jeg bruker bur hjemme jeg... jeg står for det jeg gjør å sånn er det...ønsker jeg å bruke bur,så bruker jeg bur,å kaller folk meg dyremishandler osv javel dems problem :rolleyes:

Feil igjen - hundens problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir opp til oss. Jeg vet at han ikke lærer noe av å være i buret nå, men så lenge vi ikke kan ta sjansen på å la han være løs mens vi er borte, så blir det slik.

Beklager trådstarter.

Neida, du trenger ikke å beklage! ;) Her skjer jo endringer fortere enn man får snudd seg og som den nye trådstarter tillater jeg alle å si hva de måtte ha på hjertet! Meg selv inkludert!

Håper du vil holde oss informert om hvordan det går å avvende ham å ligge i bur! Hvis du spør om råd her, håper jeg du får gode velformulerte svar.

Hvis du er riktig heldig, kommer det en liten burrdiskusjon på kjøpet. Det får du ta som bonus! Ikke vent for lenge, da.... :)

OT: Trodde du mente meg Crizpo når jeg begynte å lese tråden :rolleyes::)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det jeg lurer litt på er når slik som HenrietteogYaris sier at buret er hundens plass og at den går frivillig inn der, og vil være der, hvorfor er det da nødvendig å lukke døra? (Beklager at jeg bruker deg som eksempel nå Henriette, det er ikke meningen, bare beleielig ettersom du nevnte det :) )

Det jeg virkelig ikke skjønner, selv om jeg legger godviljen til er hvorfor døra absolutt må lukkes på natta?

Jeg har selv brukt bur når jeg har vært borte fra leiligheten, men som en nødløsning til jeg skulle flytte. Og da var hunden innelåst maks seks til ti timer per uke, og aldri lenger enn ca fire timer. Og DA hadde jeg dårlig samvittighet når jeg kom hjem da.

Nå bor jeg alene, og buret er i bruk 24 timer i døgnet som lagringsplass for klær, pelsen har valget å bruke det om han vil men han ligger heller å snorker på dyna si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det jeg lurer litt på er når slik som HenrietteogYaris sier at buret er hundens plass og at den går frivillig inn der, og vil være der, hvorfor er det da nødvendig å lukke døra? (Beklager at jeg bruker deg som eksempel nå Henriette, det er ikke meningen, bare beleielig ettersom du nevnte det :) )

Det jeg virkelig ikke skjønner, selv om jeg legger godviljen til er hvorfor døra absolutt må lukkes på natta?

Jeg har selv brukt bur når jeg har vært borte fra leiligheten, men som en nødløsning til jeg skulle flytte. Og da var hunden innelåst maks seks til ti timer per uke, og aldri lenger enn ca fire timer. Og DA hadde jeg dårlig samvittighet når jeg kom hjem da.

Nå bor jeg alene, og buret er i bruk 24 timer i døgnet som lagringsplass for klær, pelsen har valget å bruke det om han vil men han ligger heller å snorker på dyna si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detr syns jeg er helt på trynet. Bare for å svare hva JEG mener. jeg sier at ja...det er litt tåpelig svensker(sorry hvis det er noen som blir såret her inne ang det,men snakker selvsagt om di individene som bestemte denne loven...)

Det som er tåpelig, er at det må lages en lov for å regulere noe de aller fleste burde skjønne helt av seg selv - at det å ligge mesteparten av døgnet i bur, er skadelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det jeg lurer litt på er når slik som HenrietteogYaris sier at buret er hundens plass og at den går frivillig inn der, og vil være der, hvorfor er det da nødvendig å lukke døra? (Beklager at jeg bruker deg som eksempel nå Henriette, det er ikke meningen, bare beleielig ettersom du nevnte det :) )

Det jeg virkelig ikke skjønner, selv om jeg legger godviljen til er hvorfor døra absolutt må lukkes på natta?

Det går bra :) Grunnen til at døra etterhvert ble lukket var da vi var på stevner,å jeg ikke satt helt nærme buret hele tiden,den ble lukket da vi kjører bil,å hunden prøvde å klatre foran å forstyrre meg som sjåfør(jeg har ikke sånn bil du kan ha netting ba for å skille),å hunden la seg straks til å sove. Burdøra sto oppe om natten en stund,men da frøkna gikk løs,å synes di andre dyra var fryktelig spennende å kødde litt med,da ble døra lukket om natta,å jammen gikk det bra det å ;)

åsså som sagt jeg synes ikke det er noe fryktelig synd på de jeg da.... En annen ting som selfølgelig jeg også er imot er hunder som ligger i buret hele dagen og natta osv. Det er noe helt annet en å ligge i buret 8 timer om natta,da man sover alikevel,sitte i bur i bilen et par timer da den alikvel måtte ligget stille osv...

EDIT måtte ta med en ting til. Jeg ville aldri tvunget en hund til å ligge i bur. (Den hunden jeg har nå ligger ikke i bur),men når den kommende valp kommer,a da står buret klart å opent,åsså får man se om det blir dens trygghetsplass i fremtiden eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at døra etterhvert ble lukket var da vi var på stevner,å jeg ikke satt helt nærme buret hele tiden,den ble lukket da vi kjører bil,å hunden prøvde å klatre foran å forstyrre meg som sjåfør(jeg har ikke sånn bil du kan ha netting ba for å skille)

joda, akkurat det der skjønner jeg. For meg er det en selvfølge at hunden er i bur i bil (eller i sele for den saks skyld). Også på utstillinger ol skjønner jeg også godt at hunder kan få være i bur i kortere perioder.

Men jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor de skal være der på natta..

Har intrykk av at det er veldig (les: altfor) mange som med den største selvfølgelighet sier at hunden sover i bur på natta permanent, og da men lukket dør. Men det er veldig få, om noen, som har kommet med én eneste god grunn til hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag spøy Solo som en gris på gulvmatta i bilen til Ane mens vi var inne på G - sport! Hadde hun (de) sittet i bur, hadde både hun og Fibi måttet ligge oppi svineriet til vi hadde oppdaget det. Kanskje til vi kom hjem! Nå fikk vi trøstet (jada, stakar liten som ikke skjønner at når man spiser halve skogen vil den opp igjen), vasket matte og brettet sammen seilet i baksetet som også var fullt av slim og gugg! Bikkjene fikk så sitte i bagasjen oppå ludde og trygt bak gitter, men uten spy! Tenkte bare jeg skulle nevne det, jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, akkurat det der skjønner jeg. For meg er det en selvfølge at hunden er i bur i bil (eller i sele for den saks skyld). Også på utstillinger ol skjønner jeg også godt at hunder kan få være i bur i kortere perioder.

Men jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor de skal være der på natta..

Har intrykk av at det er veldig (les: altfor) mange som med den største selvfølgelighet sier at hunden sover i bur på natta permanent, og da men lukket dør. Men det er veldig få, om noen, som har kommet med én eneste god grunn til hvorfor?

Vi hadde Freya i bur med lukket dør der vi bodde før. Det var i leilighet og vi prøvde å ha henne løs men med det resultatet at hun aldri slo seg til ro. Hun hørte lyder overalt og gikk rundt og småknurra og småbjeffet hele natten. Når hun lå i buret slo hun seg til ro og sov hele natten uten å bry seg om lydene. Hun var med andre ord mye roligere når hun lå i buret og hun fikk slappet av. I en slik situasjon var det bedre for henne å være i buret enn løs.

Nå er hun eldre og roligere og i tillegg bor vi nå i enebolig, så nå er hun for det aller meste løs om natten. Dvs hun er løs inne på vårt soverom. Hvis hun av forskjellige årsaker ikke ligger på soverommet så ligger hun fremdeles i bur med døren lukket fordi hun er roligere.

Jeg mener at i slike situasjoner, hvor hunden tydelig er roligere og mer komfortabel, er det greit. Bur over halve døgnet er dog en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burdøra sto oppe om natten en stund,men da frøkna gikk løs,å synes di andre dyra var fryktelig spennende å kødde litt med,da ble døra lukket om natta,å jammen gikk det bra det å :)

> Ehhhhh... selvsagt gikk det bra ? For deg... hunden hadde vel ikke annet valg enn å ligge i ro når du stengte døre ?

åsså som sagt jeg synes ikke det er noe fryktelig synd på de jeg da....

> Du mangler tydeligvis noe som heter empati...

En annen ting som selfølgelig jeg også er imot er hunder som ligger i buret hele dagen og natta osv. Det er noe helt annet en å ligge i buret 8 timer om natta,da man sover alikevel,sitte i bur i bilen et par timer da den alikvel måtte ligget stille osv...

> Kunne du være så snille å forklare meg forskjellen på å ligge 8 timer i bur om natta - og det å ligge 8 timer i bur om dagen ? For meg høres det helt likt ut... hunden har ingen mulighet til å flytte på seg, legge seg et annet sted som er kaldere/varmere etc. Har du noen sinne observert hvordan en hund sover ? Ikke det nei. Men da kan jeg fortelle deg at en HUND er IKKE et MENNESKE. Den sover overhodet ikke på samme måte som et menneske. Den beveger seg faktisk rundt om natta også - såfremt den får sjansen da - den står kanskje opp og drikker, den går og legger seg på harde gulvet, for så å flytte seg til en myk sofa, legger seg litt kaldt, og blir det FOR kaldet legger den seg der det er litt varmere. DETTE forhindres en hund i å gjøre dersom den er innestengt i et bur.

Jeg lurer forresten på en ting... mange henviser så greit til ulven og dens huleboeri... men er det ikke sånn at valpene ved 3 ukers alder tar turen ut av hulen sin - og at valpene etter dette HAR FRITT leide ut og inn av en eventuell hule de måtte bruke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

> Ehhhhh... selvsagt gikk det bra ? For deg... hunden hadde vel ikke annet valg enn å ligge i ro når du stengte døre ?

merkelig at hun roet seg med en gang da..å sovnet :rolleyes:

> Du mangler tydeligvis noe som heter empati...

eeeh,svarer jeg tilbake da...

> Kunne du være så snille å forklare meg forskjellen på å ligge 8 timer i bur om natta - og det å ligge 8 timer i bur om dagen ? For meg høres det helt likt ut... hunden har ingen mulighet til å flytte på seg, legge seg et annet sted som er kaldere/varmere etc. Har du noen sinne observert hvordan en hund sover ? Ikke det nei.

Jepp det kan jeg. På natta skjer det ingenverdens ting. (hvertfall ikke hos meg)Mens å ligge i bur på dagen-hvis det går mennesker rundt hele tiden/andre hunder leker fritt osv.det synes jeg er feil-men igjen,er man på jobben i 8 timer og evnt alternativet for hunden er å ligge i en iskald/glovarm bil ,ja da synes jeg det må være mye bedre å kunne ligge i bur hjemme å slappe av.

Den ene bikkja mi ligger som sagt ikke i bur,og ligger kun i kurven/senga hele natta. Nei,han stikker ikke ut for å drikke litt,ikke for å leke,han legger seg ikke ute i sofaen,men ligger rolig i kurven :) det samme gjør den som ligger i buret. nå har jeg sånn grand danois bur da,så får den som lå i buret hadde mulighet til å strekke seg omtrent ut,og det mener jeg må være en forutsetning hvist hundene skal ligge i bur,di må være mer enn store nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra skrevet Siri,og er veldig enig med de empati greiene. :) Synes det er sykt å la en hund sitte i bur i 8timer,og enda verre blir det vis de sitter der enda lenger.Hunder er som oss,de har behov for å røre på seg og ikke sitte innesperret i bur halve døgnet.Synes seriøst at de som sperrer hundene sine inne i bur halve døgnet ikke burde hatt hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. På natta skjer det ingenverdens ting. (hvertfall ikke hos meg)Mens å ligge i bur på dagen-hvis det går mennesker rundt hele tiden/andre hunder leker fritt osv.det synes jeg er feil-men igjen,er man på jobben i 8 timer og evnt alternativet for hunden er å ligge i en iskald/glovarm bil ,ja da synes jeg det må være mye bedre å kunne ligge i bur hjemme å slappe av.

hmm..mine hunder kommer til å ligge i en "glovarm/iskald" bil når jeg bytter jobb etter nyttår. Da har jeg nemlig ikke muligheten til å ha de med inn på jobben lenger desverre. Jeg synes ikke det er så veldig ille jeg..mine hunder vil nemlig bli luftet med jevne mellomrom og få muligheten til å strekke på seg. Nei, de kommer ikke til å ligge der under de verste hetebølgene til sommeren..da blir de hjemme enten i hundegården eller innendørs. Jeg ville aldri i verden turt å dra fra en hund alene hjemme i et bur. Jeg prøvde å bruke bur på Pan men han beit i buret og klarte faktisk å sette fast kjeven en gang. Hadde ikke jeg vært rett ved og fått avverget panikk så hadde han i verste fall rivd av seg kjeven (den gutten kunne det med panikk).

Jeg synes ikke det er så forferdelig med kontrollert burbruk så lenge man har det for øyet at hunden en gang skal kunne fungere løs..jeg har selv hatt en hund som var tryggest i bur (med døren åpen) så jeg kan se det argumentet. At jeg nå synes slike hunder har større problemer enn eier vil innrømme for seg selv er en annen sak. Been there done that..

Her hjemme er ikke bur et alternativ hverken om natten eller om dagen..UNTATT i treningsammenheng. Blir lille Lyra så propell at det er fare for at hun skader seg hvis jeg går ut for å hente ved eller for å trene Loke så kommer jeg til å stenge henne på badet eller soverommet når jeg går fra henne. Hadde jeg ikke hatt den muligheten til å bruke et rom som hun ikke får skadet seg på (altså: jeg driter i møblene jeg da.. valpens ve og vel har første pri for meg har man først valgt å få seg valp...det er ikke en menneskerettighet med hund) så ville jeg og brukt et bur i korte perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Veldig bra skrevet Siri,og er veldig enig med de empati greiene. :) Synes det er sykt å la en hund sitte i bur i 8timer,og enda verre blir det vis de sitter der enda lenger.Hunder er som oss,de har behov for å røre på seg og ikke sitte innesperret i bur halve døgnet.Synes seriøst at de som sperrer hundene sine inne i bur halve døgnet ikke burde hatt hund!

Genial uttalelse. Så jeg burde ikke hatt noe jeg har ventet på i flere år og er utrolig glad for at jeg har, fordi jeg faktisk må høre på foreldrene mine?

Har laget en tråd om råd, så nå kan dere hyle ut der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial uttalelse. Så jeg burde ikke hatt noe jeg har ventet på i flere år og er utrolig glad for at jeg har, fordi jeg faktisk må høre på foreldrene mine?

Har laget en tråd om råd, så nå kan dere hyle ut der.

Akkurat det jeg mener. :) Jeg hadde aldri fått hund fra foreldra mine vis jeg hadde sperra de inne i et bur som en fange sånn som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial uttalelse. Så jeg burde ikke hatt noe jeg har ventet på i flere år og er utrolig glad for at jeg har, fordi jeg faktisk må høre på foreldrene mine?

Kjære deg - ingen skal ha hund før alle forhold ligger til rette for det. Dersom man ønsker å anskaffe hund mens man bor hos (og er avhengig av) foreldrene sine, og disse forlanger at hunden skal "bo i bur" - vel, da "ligger ikke forholdene til rette for det" - da utsetter man hunden for et liv den burde vært forskånet for fordi man selv ikke har tålmodighet og innsikt nok til å vente.

Det er ikke alle som skal ha hund og det er ikke alltid det passer for alle å ha hund. Slik har det alltid vært, og slik vil det alltid bli. Uansett hvor mye man elsker hunden sin (eller tror man gjør det) så er det ikke alt den utsettes for som nødvendigvis er bra for HUNDEN...

Dessverre tror jeg de færreste idag har lært å innse sin egen begrensning - eller verdien av å vente på noe godt (tidligere visste vi at den som ventet på noe godt ikke venter forgjeves) - nå er det eneste som teller "instant gratification" - dessverre for veldig mange hunder i det ganske land...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere hatt en hund med ledd problemer så ville dere fint sett at burbruk ikke er så kjekt for hunden.

Har selv måtte fjerne buret i bilen på langveis turer for å slippe å stoppe hver 45min for at hunden skal få rørt seg nok.

Nye moten er jo barnevogn utgaver med bur, heretter kan man bare putte fido i vogna uten å måtte dressere den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra skrevet Siri,og er veldig enig med de empati greiene. :) Synes det er sykt å la en hund sitte i bur i 8timer,og enda verre blir det vis de sitter der enda lenger.Hunder er som oss,de har behov for å røre på seg og ikke sitte innesperret i bur halve døgnet.Synes seriøst at de som sperrer hundene sine inne i bur halve døgnet ikke burde hatt hund!

Fullstendig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette med burbruk tror jeg er en av de diskusjonsemnene man kan diskutere opp og ned att vegger ørten ganger, med de samme argumentene, uten at noe går inn verken her eller der.

Enten er man totalt for burbruk eller totalt imot.

De første ukene vi hadde Prince og han satt i bur om nattaen hadde jeg drit dårlig samvittighet. Enda han lå ved siden av meg. Jeg synes det var totalt feil å putte den lille valpen inn i buret, men det var jo det alle hadde sagt man skulle gjøre og jeg så ingen andre løsninger. (Kall meg gjerne idiot, eller hjernevasket <_< ) Så bestemte jeg meg for at jeg skulle prøve å la han sove løst på rommet ved siden av mitt. Et helt anminnelig kontor/soverom. Hadde forestilt meg det rabalderet, men ingen lyd kom fra ham, og da jeg kom neste dag inn på rommet lå han fredelig i senga si. (Buret som også sto der ble valgt bort :) )

Der sover han den dag i dag, og buret støver ned i kjelleren :P

Det er bare et lite irriterende "problem" her. Da snakker jeg ikke om all søpla, papiret og de forsvunnede pennene han på mystisk vis har funnet fram til og maltraktert :P Det er det at foreldrene mine aldri har hatt problemer med at han sover løst på rommet, og ellers for det meste går fritt i huset. (Når ingen er hjemme, som vil si rundt 2 timer per dag, er plassen hans avgrenset til rommet for egen sikkerhets skyld) Men det ser ut som at alle folk de slår av en hyggelig hundeprat med, det være seg på jobben, i skauen, butikken osv, de kommer trekkende med denne "åh, bur er bare det mest fantastiske løsningen -leksjonen" ALLE! Joda selv en eller annen fyr som var her og monterte et skap, så Prince og kom øyeblikkelig med: "Joda søt liten tass. Jeg har hatt hund i alle år selv jeg. Det var så greit så. De sov alltid i buret sitt, og du vet at hunder elsker å ligge i bur. De blir mye tryggere, og får liksom en egen plass blablabla..." , pappa har da aldri hatt hund før og synes jo alle disse forklaringene høres rimlige ut. Folk får det jo til å høres ut som om det er mishandling å ikke la hunden få den enormt flotte følelsen av å være trygt beskyttet og innestengt i et bur.

Greit nok, jeg fikk sagt til foreldrene mine at hva i søren er vitsen med at han ligger i bur når han fint kan gå løs på rommet nå ikke vi er hjemme. Alikevel har jo de fått det for seg nå at for at han skal føle seg litt "tryggere" kan vi jo ta fram buret og la det stå åpent. Hvor lett er det ikke da å bare smelle igjen burdøra hvis noe er problematisk? Neida, buret står fremdeles støvete i kjelleren. :P Men hvor blir det av alle de folka som ikke bruker bur til hverdag? Jeg synes alle rundt meg nå bruker bur, kan ikke noen av disse iherdige burmotstanderene på sonen gi et par foreldre en leksjon? Jeg blir så lei av at det er min stemme her hjemme mot andres! Foreldrene mine trodde jo heller ikke at bur var noen vanlig ting før alle andre skal bevise at sånn er det. De hadde jo fått sjokk om noen hadde sagt at vi skulle putte kattene i bur, for det er heldigvis utrolig unormalt. Og sånn kunne jeg ønske det var med hunder også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor blir det av alle de folka som ikke bruker bur til hverdag? Jeg synes alle rundt meg nå bruker bur, kan ikke noen av disse iherdige burmotstanderene på sonen gi et par foreldre en leksjon? Jeg blir så lei av at det er min stemme her hjemme mot andres! Foreldrene mine trodde jo heller ikke at bur var noen vanlig ting før alle andre skal bevise at sånn er det. De hadde jo fått sjokk om noen hadde sagt at vi skulle putte kattene i bur, for det er heldigvis utrolig unormalt. Og sånn kunne jeg ønske det var med hunder også..

I min verden har bur aldri vært normalt! Ingen av de jeg kjenner bruker bur til sine hunder annet enn i bilen! Herved melder jeg meg frivillig som foreldreomvender! Be dem melde seg inn i Hundesonen, så vi kan diskutere i full offentlighet (vi er mange mammaer her!), eller send meg en PM så vi kan ta det der, eller på msn! Jeg utfordrer herved de andre tantene her inne til å stille opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bur er ikke det normale. Og det er helt sant som det sies i et annet innlegg - det er nok av dustefolk som "anbefaler" bur til ferske eiere.

Kanskje for å glatte over sin EGEN murrende samvittighet? For å rettferdiggjøre sin egen innesperring av hunden? Tror det er noe der...

Det er dessuten vanskelig å argumentere med folk som hevder at hunden har det SÅ bra i bur, når man samtidig har fulgt med her, og vet at det dreier seg om ellers stressede hunder/problemhunder på andre områder - og at folk ikke KLARER å se sammenhengene her, det er ufattelig.

Ser en hund i parken - den beit sin første andre hannhund nå, et tonn med bokstavelig talt innestengt energi og stress, fordi den tilbringer hele natten og hele dagen og tiden når det gjester på besøk også, i bur. Nå flommer det over, den skal leve "et helt døgn" ut på halvannen time i parken, og nå begynner det å gå dårlig. Dette har vi rundt sett, men nytter det? Nei, eier sier akkurat det samme som flere av dere her inne - "det er trygt", "den biter i stykker så mye", "denne rasen klarer ikke å være alene hjemme", "den liker det så godt så, fordi den ikke sier noe".

Neivel... hundene mine sier ikke noe når de er hos veterinæren heller, de aksepterer at de MÅ, og avfinner seg med det, men LIKER det gjør de neppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden har bur aldri vært normalt! Ingen av de jeg kjenner bruker bur til sine hunder annet enn i bilen! Herved melder jeg meg frivillig som foreldreomvender! Be dem melde seg inn i Hundesonen, så vi kan diskutere i full offentlighet (vi er mange mammaer her!), eller send meg en PM så vi kan ta det der, eller på msn! Jeg utfordrer herved de andre tantene her inne til å stille opp!

Med glede :)

Jeg tror nemlig Denise er inne på noe veldig, veldig viktig i denne burdebatten jeg - "krav" fra foreldre/foresatte om støvfritt hus - og bur som en mulighet til å få "ja takk, begge deler"! Både hund og "pent hjem" likevel!!

Way to go Denise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...