Gå til innhold
Hundesonen.no

Enda en burbrukstråd


ida

Recommended Posts

tråd starter har også brukt ei overskrift som tydelig er til burbrukere! er du burbruker da? trodde du va en stooor motstander!

Dette minner meg om en crispo-tråd jeg kom til å svare på enda jeg ikke liker crispo (sjokolade). Skulle jeg nok aldri gjort, nei. :D

Jaha, det var da svært da. 9 timer om natten, og ca. 4 timer om dagen. Rundt 13-14 timer hvert døgn.

Oj, det er over halve døgnet det.... Svarer litt, jeg og, selvom buret vårt er til pynt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!
Oj, det er over halve døgnet det.... Svarer litt, jeg og, selvom buret vårt er til pynt! :D

Jeg vet det, har prøvd å overtale mamma til å prøve å la buret stå åpent. Men hun vil ikke, så da er det ikke mye jeg kan gjøre. Når Archie roer seg mer ned, og slutter med å hoppe på/rive ned ting, fjerner vi buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, har prøvd å overtale mamma til å prøve å la buret stå åpent. Men hun vil ikke, så da er det ikke mye jeg kan gjøre. Når Archie roer seg mer ned, og slutter med å hoppe på/rive ned ting, fjerner vi buret.

Du kan be mamman din melde seg inn i Hundesonen, så kan hun følge noen tråder her! :D Det har fått opp øynene på flere, det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, har prøvd å overtale mamma til å prøve å la buret stå åpent. Men hun vil ikke, så da er det ikke mye jeg kan gjøre. Når Archie roer seg mer ned, og slutter med å hoppe på/rive ned ting, fjerner vi buret.

Hvordan har du tenkt at Archie skal lære å roe seg ned og slutte med hopping og å rive ned ting så lenge dere bare putter ham i bur da ? Vi andre bruker å LÆRE hundene våre hvordan de skal oppføre seg vi - de lærer ikke sånt av seg selv. Men selvsagt er det jo praktisk å bare stappe dyret i bur når den blir plagsom... for OPPDRAGELSEN kommer jo av seg selv da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det igår jeg.Synes likevell 13-14timer er ALT for lenge for en hund å sitte i bur,hunder er ikke hamstre. :D

Veldig OT, men må jo si at hamster ikke er skapt for å leve i bur den heller... Men buret er selvsagt utrolig mye større i forhold til hamsteren enn hva et bur er til en hund...

Ellers kan jeg ikke svare her, for hunden min har aldri sett innsiden av et bur han, med mindre oppdretteren hadde det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm Archie, vi har lest lenger oppe om grunnen til at stakkars Archie blir stappet i bur i over et halvt døgn. MEN, som en allerede påpeket (og som du tydeligvis ikke fikk med deg) hvordan har du tenkt å lære hunden å oppføre seg så lenge den må være i bur??

Min hund ligger i bur døgnet rundt, jeg tar den bare ut for å bytte til bur i bilen. Den tisser på et spesielt teppe i buret som jeg skifter en gang til dagen, og maten stapper jeg inn mellom gitteret..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm Archie, vi har lest lenger oppe om grunnen til at stakkars Archie blir stappet i bur i over et halvt døgn. MEN, som en allerede påpeket (og som du tydeligvis ikke fikk med deg) hvordan har du tenkt å lære hunden å oppføre seg så lenge den må være i bur??

Min hund ligger i bur døgnet rundt, jeg tar den bare ut for å bytte til bur i bilen. Den tisser på et spesielt teppe i buret som jeg skifter en gang til dagen, og maten stapper jeg inn mellom gitteret..........

Veldig bra skrevet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå syns jeg folk kan ta det litt rolig... "Stakkars Archie" ligger i buret av en god grunn. Og hvis man tar de 13-14 timene og tenker på hvor mange timer en hund faktisk sover i løpet av et døgn er det ikke ille! Mens du er på jobb/skole sover hunden din STORE deler av tiden!

Phoebe ligger ikke i bur om dagen, men hun kunne likså godt ha gjort det. For hun bruker svært liten tid på å bevege seg fritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå syns jeg folk kan ta det litt rolig... "Stakkars Archie" ligger i buret av en god grunn. Og hvis man tar de 13-14 timene og tenker på hvor mange timer en hund faktisk sover i løpet av et døgn er det ikke ille! Mens du er på jobb/skole sover hunden din STORE deler av tiden!

:wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm Archie, vi har lest lenger oppe om grunnen til at stakkars Archie blir stappet i bur i over et halvt døgn. MEN, som en allerede påpeket (og som du tydeligvis ikke fikk med deg) hvordan har du tenkt å lære hunden å oppføre seg så lenge den må være i bur??

Min hund ligger i bur døgnet rundt, jeg tar den bare ut for å bytte til bur i bilen. Den tisser på et spesielt teppe i buret som jeg skifter en gang til dagen, og maten stapper jeg inn mellom gitteret..........

Ja, han lider nok, uffamei, skal vi ta å sende politiet dit? stakkar da, vi gjør det med meg samtidig, jeg har TO hunder i bur når vi er borte om dagen :D

Herregud, en hund lider ikke av å sove i bur, når jeg ikke er tilstede hjemme skal ikke hundene buse rundt og herje med hverandre, vil helst ha en smule kontroll jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Det var da svært da som det tok av her da. Om dere leste godt nok så skrev jeg at han senere ikke trenger å være i det buret når han har roet seg ned. Er jeg en forferdelig hundeeier fordi jeg må hensyn til huset og foreldrene mine og nå?

Litt av en tone dere har her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært da som det tok av her da. Om dere leste godt nok så skrev jeg at han senere ikke trenger å være i det buret når han har roet seg ned. Er jeg en forferdelig hundeeier fordi jeg må hensyn til huset og foreldrene mine og nå?

Litt av en tone dere har her.

Men kjære deg - HVORDAN har du tenkt at han skal lære seg å roe seg ned når han aldri LÆRER det, men bare blir putta i bur ? Som noen skrev tidligere: få din mor til å lese litt her inn, så kanskje hun skjønner at en stakkars hund IKKE lærer noe av å puttes i bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende å se hvordan noen mennesker ikke skjønner det med bur.. Hunder er faktisk ikke som oss. De får ikke "klaus" av å ligge i et bur, men snarere tvert i mot. De fleste hunder vil vokte over "territoriet" sitt, altså huset. Så jo større plass den får når den er alene, jo mer stressa blir den. Phoebe har et bad nedi kjelleren og gangen der å bevege seg på, mer en stort nok!

Hunden ser på buret some n trygg hule, ikke som et fengsel. Dette kommer så klart ann på hvordan det blir brukt. Blir det brukt soms traff, ja da kan vi begynne å snakke fengsel.

:rolleyes:

Missforstå meg rett.. Jeg sier ikke det er dumt å ikke bruke bur, men jeg syns det er helt på tryne at folk krittiserer de som bruker det...! Sånn.. min mening i denne sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden ser på buret some n trygg hule, ikke som et fengsel.

Åssen VEIT du det, egentlig?

Eldstetispa her var vant til å være i bur til jeg fikk henne for snart et år siden, og ja.. Hun gikk frivillig og ofte inn i buret i begynnelsen - som sto der med døra oppe.. Etterhvert har hun så og si sluttet helt med dette, nå foretrekker hun å ligge på gulvet, i senga, sofaen eller hundesenga.. Hun går fortsatt inn i buret uten å mukke om jeg ber henne nå, men NÅR hun får velge, så velger hun svært sjeldent å ligge i buret..

EDIT: Jeg får vel svare på spørsmålet og da..

Jeg bruker stort sett bare bur i bilen, og da bruker jeg bur samme hvor langt jeg kjører! (har pendla Trondheim-Oslo et års tid) Det hender også at hundene har vært med i bilen hvis jeg skal noe spesielt og det ville blitt lenge for de å være hjemme alene - jeg syns de har bedre av å ligge en og annen dag i bilen OG bli lufta med jevne mellomrom, enn at de skal være alene i 9-10 timer (nei, jeg jobber ikke)

På utstillinger foretrekker jeg å legge hunden i bilen fremfor et bur på utstillingsområdet, men jeg har tøybur om jeg av en eller annen grunn ikke har lyst å la hunden ligge i bilen (parkering veldig langt unna, veldig varmt eller kaldt vær osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Men kjære deg - HVORDAN har du tenkt at han skal lære seg å roe seg ned når han aldri LÆRER det, men bare blir putta i bur ? Som noen skrev tidligere: få din mor til å lese litt her inn, så kanskje hun skjønner at en stakkars hund IKKE lærer noe av å puttes i bur.

Det blir opp til oss. Jeg vet at han ikke lærer noe av å være i buret nå, men så lenge vi ikke kan ta sjansen på å la han være løs mens vi er borte, så blir det slik.

Beklager trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund ligger i bur hver dag, i bilen. Han er stort sett alltid med på ett eller annet hver dag, og da blir det biltur. Foruten bilen, har min hund ligget til sammen 5 timer i stengt bur, på 2,5 år.

Dere som bruker bur hver dag, hva tenker dere om at "søta bror" har et forbud mot burbruk? Tåpelige svensker liksom...??

Og at eksperter, både på adferdt og sykdom, advarer mot burbruk over lengre tid...? Gjør det noe med samvittigheten deres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker bur hver dag, hva tenker dere om at "søta bror" har et forbud mot burbruk? Tåpelige svensker liksom...??

Og at eksperter, både på adferdt og sykdom, advarer mot burbruk over lengre tid...? Gjør det noe med samvittigheten deres??

Detr syns jeg er helt på trynet. Bare for å svare hva JEG mener. jeg sier at ja...det er litt tåpelig svensker(sorry hvis det er noen som blir såret her inne ang det,men snakker selvsagt om di individene som bestemte denne loven...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om en crispo-tråd jeg kom til å svare på enda jeg ikke liker crispo (sjokolade). Skulle jeg nok aldri gjort, nei. :)

OT: Trodde du mente meg Crizpo når jeg begynte å lese tråden :rolleyes::)

Jeg har hundene mine kun i bur når jeg må. Hundene har et rom som jeg har de på når jeg er vekke i fra dem. Der har de et åpent bur pluss 2 senger. Hver gang når jeg henter de, ligger de i burene. Så jeg mener og tror at de trives best i bur. Nå har jeg burene åpne slik at de kan gå å strekke på seg, så det er jo ikke vanlig "bur bruk". Ellers så har jeg de i bur i bilen.

Jeg er overhodet ikke i mot bur bruk, men ville aldri hatt hundene mine stengt inne i et bur om natten, luftet de en hal time om morningen og gått på jobb/skole i 8 timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detr syns jeg er helt på trynet. Bare for å svare hva JEG mener. jeg sier at ja...det er litt tåpelig svensker(sorry hvis det er noen som blir såret her inne ang det,men snakker selvsagt om di individene som bestemte denne loven...)

Hvorfor skulle noen bli såret av at du ikke skjønner at regelmessig burbruk anses som skadelig for normale hunder?

Jeg noterer - for nte gang - at de mest ihuga burforsvarerne er ungjenter som er avhengige av at mamma og pappa tillater hundehold, og at de gjør hva som helst for at de samme foreldrene ikke skal bli irriterte over hår, tisseflekker, ødelagt parkett eller masete bikkjer... At det er BRA for hunden får ingen meg til å tro, uansett...

Og til den som tror at hunder blir "stressa" av å kunne bevege seg i en vanlig bolig - kanskje på tide å ta en prozak for hele familien???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er teit å si at hunder må være i bur fordi de stresser rundt i huset for å vokte hele huset, da er det heller noe galt med oppdragelsen spør du meg. Og at man må putte hunden i bur kjempelenge (ja, jeg syns en halv dag er lenge å ligge i bur!) fordi hunden ellers vil ødelegge huset, der er det noe galt. Hvorfor ikke heller prøve å lære hunden å ikke ødelegge?

Jeg har faktisk bur til hunden min, men det har ALDRI vært lukket så lenge jeg har hatt hunden (unntak når hun sitter i buret i bilen da :) ) Men jeg har kjøpt meg en hundeseng nå, så kan hun få velge om hun vil ligge i buret eller i senga... Når vi fikk henne ryddet vi bort saker vi ikke ville hun skulle tygge på, og det eneste hun har tygget i stykker er en tøffel. Hvorfor ikke bare lære hunden med en gang at den skal la være å tygge på ting, hva skjer om du en gang tar med hunden til feks. en venn, og du ikke har med buret den alltid ligger i for at den ikke skal ødelegge. Jo, da tror jeg ikke den plutselig vil oppføre seg eksemplarisk hvis den aldri gjør det hjemme, den vil alltid finne en eller annen sko eller ett eller annet å tygge på...

Jeg bare spør, ville du likt å bli stengt inne i et rom i to timer?(enda det er forskjell på hunder og mennesker og andre dyr)

Det er min mening om denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle noen bli såret av at du ikke skjønner at regelmessig burbruk anses som skadelig for normale hunder?

Jeg noterer - for nte gang - at de mest ihuga burforsvarerne er ungjenter som er avhengige av at mamma og pappa tillater hundehold, og at de gjør hva som helst for at de samme foreldrene ikke skal bli irriterte over hår, tisseflekker, ødelagt parkett eller masete bikkjer... At det er BRA for hunden får ingen meg til å tro, uansett...

Og til den som tror at hunder blir "stressa" av å kunne bevege seg i en vanlig bolig - kanskje på tide å ta en prozak for hele familien???

Okei kan jo bare svare for meg selv da så:Jeg har aldri hatt hund i bur fordi jeg er redd for at di skal rive ned huset. jeg har hatt di i bur fordi di selv har gått inn dit. Har hatt litt ekspriment ang det. Tatt frem bur fra di var bittesmå. Valpen gik inn selv. og etter den gangen gikk den alltid inn selv. Så tok jeg vekk buret,og bikkja fikk ikke roet seg ordentlig. "plassen" var jo borte...det er min erfaring da... i bilen er det trygt,i hjemmet er det trygt og på stevner er det trygt...

Moro at jeg blir satt under ungjente forresten, :rolleyes: ,ikke har jeg bodd hjemme siden jeg var 12 eller,så jeg har ingen foreldre rundt meg som er livredde for tisseflekker ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...