Gå til innhold
Hundesonen.no

hvem venter valp?


teresemor

Recommended Posts

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

hehe jeg skal ha ny valp om to år hehe:P hun som mest trolig skal bli moren er fortsatt valp sjø:) hun er faktisk ikke født enda :rolleyes: hehe har jo forsovidt en valp allerede da:P dette ble kanskje litt o.t eller?? sorry isåfall :unsure:

Hvilken rase da Amanda? Chihuahua? B)

Har nylig hentet valp, dalmis, og har mer enn nok å gjøre med han i mange år fremover. Men mulighetene for at det kommer en LHC i hus om noen år er store ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter (hvis jeg og samboeren blir 100% enige) Grand danois valp i Februar.. Fra kennel Finlandia's

Vet alt om å vente. Har ventet på denne valpen i snart 4-5 år og nå har jeg overtalt samboeren til en Grand danois. Vi brukte litt tid på å bli enie.

Valpene er ennå ikke født. Blir forhåpentligvis født rundt uke 51 om det blir valper. Tiden siden det var parring har gått sinsykt sakte. Og enda er det mange uker igjen, men det blir en fin julegave når de kommer da. banana

Vi venter forhåpentlig vis en gutt (så vi krysser fingrene for at det blir en gutt i kulle) som skal i første omgang være en flott familiehund, utstillingshund og lp-hund. B)

Navn er ikke helt bestemt men det blir trolig ikke noe vanlig for siden jeg fikk velge rase fikk samboeren lov til å velge navn, det enste kriterie var at det måtte ha to stavelser.

For tiden ser det ut som det kan lande på navne Bertbrigt :P:):P

:P

Ønsker alle bare lykke til i ventingen, jeg skal jobbe litt med å få min bedre halvdel på bedre tanker enn han har vært i siste.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter vi valper om ca 2 uker(termin ca 12/12) men gjør jenten som sist så kommer de en uke før tiden men vi merker det.

Kan godt hende vi beholder en, det blir alt etter som hvilke kjønn som komer og hvor mangen av hvert kjønn.

Skal ta en tur i slutten av uken og rønke for å telle valper for det er greit å vite når hun er ferdig. Jenten ser jo ut som en tønne her hun går er blitt så svær, så jeg er spent på hvor mangen hun har på lur.

kanskje hun har like mangen som sist hun hadde valper men håper engentlig ikke det, det hadde holdt med 4-5 små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Hehe, håper ikke Psycho har noe i mot at jeg selvutnevner meg selv som tante da :P

Hun er nydelig ja, Marit (Psycho) har loovet å komme til Oslo så jeg skal få knipe! :)

Lykke til med dine valper, heldig er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase da Amanda? Chihuahua? B)

Har nylig hentet valp, dalmis, og har mer enn nok å gjøre med han i mange år fremover. Men mulighetene for at det kommer en LHC i hus om noen år er store :)

jeg tror jeg skal få æren av å være forvert (eller hva man skal kalle det) for en chihuahua tispe:) kennelen jeg skal ha hun fra får sin første chihuahua nå i vinter:) (hvis hun synes valpen blir bra nok) blei mye dette.. vil ikke si det helt sikkert i tilfelle det ikke blir noe av:) hvis det ikke blir noe av skal jeg entel ha chihuahua fra en annen kennel eller en silky tispe<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg skal få æren av å være foreier (eller hva man skal kalle det) for en chihuahua tispe:) kennelen jeg skal ha hun fra får sin første chihuahua nå i vinter:) (hvis hun synes valpen blir bra nok) blei mye dette.. vil ikke si det helt sikkert i tilfelle det ikke blir noe av:) hvis det ikke blir noe av skal jeg entel ha chihuahua fra en annen kennel eller en silky tispe<3

Ååå grattis! Du MÅ sende meg pm om hvilken oppdretter det er, alltid morro når noen venter på chi :) Også holder du dette hemmelig for chiprat-folk :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor overraskelse så venter jeg også valp, faktisk... :icon_redface:

Våren 2008, så det er fortsatt halvannet år igjen...

Lenge å vente, men har valgt det selv..

Og oppdretter er helt fantastisk ;)

Skal ha tispe på fòr...:)

Og hun skal hete...... Nikita :)

Men blir nok antakeligvis Kita, til vanlig...

Ikke 100% bestemt navn ennå..Men Kita ligger høyest hos meg..

Så tar gjerne imot navnforslag ;)

Forresten...Så er det schæfer jeg skal ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...