Gå til innhold
Hundesonen.no

hvem venter valp?


teresemor

Recommended Posts

Det er jo det..

Neida jeg bare tuller de er helt ekte levende valper som spiser tisser og bæsjer og ellers finner på litt fantestreker,og ett av disse nurkene skal jeg ha selv(for jeg har forelsket meg helt i den ene valpen og klarer ikke å selge den).

så søte! Att det er mulig! hvor mange hunder har du etter du har solgt de valpene som skal selges?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar
så søte! Att det er mulig! hvor mange hunder har du etter du har solgt de valpene som skal selges?

Da har vi 3 japanere (med valpen altså) og en Samojed som vi har planer om å omplasere da hun og eldste tispen her ikke har vært bestevenner det siste året, da gammlemor har blitt brukt som filledukke av samojeden to ganger(to ganger til dyrelgen holder liksom). De blir liksom ikke enig om hvem som bestemmer lengre så vi blir nokk nødt å skille dem av og da helst før neste løpetid for det er rundt løpetidene de har vært mest kranglete(har ikke mye lyst men kan ikke la dem gå å skule på hverandre hele tiden heller, det blir liksom aldri helt ro i flokken da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollere er usedvanlig pene, grattis så mye!

Takk for det ;)

Åh så morro! ;) Gleder oss til å se bilder av den lille når den kommer!

Tihi, bilder blir det vettu ;)

Næ, halla :Laugh: Lykke til med tollertispa, hvis du blir skikkelig valpesyk så har jeg en toller til nabo vettu ;)

hihi, ikke bli overraska om den plutselig er borte en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter en liten naken frøken om 2 uker.

For de som ikke vet hva jeg snakker om, så er det altså en Chinese crested.

*Glede seg masse*

Å, heldiggris! Men jeg har forestilt meg at du hadde fått deg en CC jeg? :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Blir vel fuglehund igjen, mot våren/sommeren...Setter, hvilken setter skal jeg holde tett om :ahappy:

Skal ha familiemøte i slutten av Januar nå, så dette kan bli spennende :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, heldiggris! Men jeg har forestilt meg at du hadde fått deg en CC jeg? :twitch:

Jeg hadde en CC, men var ekstremt uheldig med gemyttet. Lang historie jeg ikke orker å gå innpå her.

Men han er tilbake hos oppdretter. Han var voksen, så nå skal jeg få en valp som jeg kan gjøre til en trygg og sosial valp :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en CC, men var ekstremt uheldig med gemyttet. Lang historie jeg ikke orker å gå innpå her.

Men han er tilbake hos oppdretter. Han var voksen, så nå skal jeg få en valp som jeg kan gjøre til en trygg og sosial valp :twitch:

Oki :ahappy: Kjedelig det da, men blir gøy med valp tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Gratulerer så mye Snaffa og dere andre som skal få dere valp!

Valper er heelt nydelige,spesielt når de er små.Tiden går alt for fort,skulle ønske Blackie(Fransk bulldog) og Sniff(Toller) aldri ble voksen. :twitch:

Får vi se bilder av de snart? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vi se bilder av de snart? :twitch:

Som mange har merka så klarer jeg ikke legge ut bilder,men det kommer masse info og bilder på siden vår om ikke lenge,addressa er; www.sonja-hundene.moo.no, den er fortiden nede for oppbygning,men er oppe om noen ukers tid. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Som mange har merka så klarer jeg ikke legge ut bilder,men det kommer masse info og bilder på siden vår om ikke lenge,addressa er; www.sonja-hundene.moo.no, den er fortiden nede for oppbygning,men er oppe om noen ukers tid. :twitch:

Forklarer deg hvordan man legger ut bilder, i morgen jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss...

Nå har jeg ikke vært her på evigheter...endelig er jeg tilbake på nett!

Jeg venter meg ei lita Cane Corso tispe om 2 uker.

Hun er grå brindle,og er en alldeles nydelig liten klump!

Jeg har ikke peiling på pikenavn da jeg i grunn alltid har hatt hanner..

Så kom gjerne med tips.

Liker tegneserienavn...gutten jeg har heter Obelix.Bør passe til dette.

Vurderer Lillefix,siden Obelix i tegneserien aldri ser ut til å få henne...

Kanskje skulle han få det i min verden?

Eller kanskje ikke.Vanskelig å si kanskje...

Gleder meg hvertfall,har vært der 2 ganger allerede for å besøke hennne...elsker de grå,eløsker henne!!

Lille snuppa mi.hehehe

Hun kommer forresten fra Sauda.Kennel Chantico. Der finnes bilder av henne.*Savne savne*

Kjempekjekk dame hun oppdretteren og forresten! :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 februar kommer Peico hjem til oss.

(han kommer nok 18 februar hjem til oss, men henter ham 17 februar)

Koselig oppdretter, virkelig! Kennel Ca Miba.

Og valpene, sååå søte! De voksne dyrene er sosiale, snille, rolige og jeg er mer og mer trollbundet av rasen!

Vi stelte pels på to hunder i går, og det er jo ikke vanskelig. Bare tidkrevende. Skal bestille meg trimkniver, det gjorde jobben mye enklere. Ole var jo en racer i napping!

Tror dette skal gå het fint!

Liker godt rasen, gleder meg til Peico er større, vi kan trene og kose oss.

Link med bilder; http://i10.photobucket.com/albums/a111/bem...4dagerpeico.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...