Gå til innhold
Hundesonen.no

101 måter å dele en Frolic på


vipsen

Recommended Posts

Frolic er jo de dessidert enkleste godbitene.

Jeg tar en neve i lomma jeg, og klemmer i vei under turen. Klemmer du med to fingre deler en frolic seg lett i 4 når den er fersk. Ønsker du de enda mindre, er det jo bare å knekke disse småbitene i to igjen.

Men det må selvsagt gjøres mens de er ferske, ellers blir de stein harde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg på en måte trykker på dem jeg, så deler de seg i to, så deler jeg dem igjen i to, og hvis jeg står å kjeder meg deler jeg de igjen opp i to :)

Haha, går jo ikke ann å forklare det..

Denne metoden bruker jeg også. Bare klemmer på den så den deler seg. Hehe, effektivt som baran det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler de også bare med å klemme på de..har de blitt tørre så biter jeg på de. Til Mariannes store forferdelse! :)

Det gjør jeg og. Spytter bare ut de kornene som havner i min munn! Men ellers gjør jeg som Jane - Molly. Deler opp mens jeg går. De baby-frolicene også. Gjerne i åtte deler. Klemmer først den ene veien, så den andre veien og vips så er de i åtte. kjder jeg meg litt, deler jeg dem enda en gang, men da er det lurt å putte en negl i midten og så klemme til! :P

Heller posen i en sånn plastboks som man egentlig skal ha vaskepulver i. Det står OMO på den, men det er ikke sant :) ! Da holder de seg myke. Ferdig delte biter som blir til overs, heller jeg enten tilbake i boksen, eller serverer tørre og gode ved en senere anledning! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å klemme på de, så de deler seg i fire, er vel enkleste måte. Eller så kan du jo snakke med Vala og hennes pilledeler erfaringer, om det kan være en løsning. :)

Kanskje noen kunne ha oppfunnet en frolic deler?

Sett på en slik poseklemme på frolicposene, så holder de seg myke. Må være av den lange typen. Klemmene altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å sette meg ned foran tvn og kutte opp halve posen i slengen.

Det gjør jeg også! :P

Jeg deler de også bare med å klemme på de..har de blitt tørre så biter jeg på de. Til Mariannes store forferdelse! :P

Du måtte minne meg på det...... :)

Det gjør jeg og. Spytter bare ut de kornene som havner i min munn!

Dere er skikkelig ekkle!! :) Hrmpf... Frolic ER ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er som Hercule Poirot, systematisk og metodisk, kan du kjøpe en tablettdeler på apoteket. Så kan du putte inn en og en frolic og dele de i to! Tar sikkert avsindig lang tid, men da er du iallefall garantert at bitene blir delt i nøyaktig like store deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å klemme på de, så de deler seg i fire, er vel enkleste måte. Eller så kan du jo snakke med Vala og hennes pilledeler erfaringer, om det kan være en løsning. :P

Kanskje noen kunne ha oppfunnet en frolic deler?

Sett på en slik poseklemme på frolicposene, så holder de seg myke. Må være av den lange typen. Klemmene altså.

Eyyyy, nice one! Men seriøst, når man leser noens blogg-så er det vanlig høflighet å legge igjen en kommentar eller to dah... *snurt*

Men altså, en frolic får dårlig plass i "dagens pilledelere" :):)

Men du, Vipsen- det er bare til å klemme med fingrene.. er sant som de sier her. De deler seg lett i fire allerede der (som om du skulle klemme en kork sammen liksom... en finger på hver side av rundingen..). Og etter det, så er det jo bare til å dele videre (så fremt de IKKE er tørre.. munnbiting forekommer IKKE på denne siden av fjellet iaf... *kvalm ved tanken*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er skikkelig ekkle! :) Hrmpf... Frolic ER ekkelt!

Frolic er bedre å dele med tenna enn mange andre godbittyper hvertfall... Det smaker ikke akkurat godt, men er hvertfall tørt og har mye mindre smak enn feks sånne som stinker røkt et eller annet..

Vi ble vel ganske vandt til å ha hundegodbiter i munnen etter å ha gått på "ploffe-kurs" hos Lundqvist.. :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Frolic er bedre å dele med tenna enn mange andre godbittyper hvertfall... Det smaker ikke akkurat godt, men er hvertfall tørt og har mye mindre smak enn feks sånne som stinker røkt et eller annet..

Vi ble vel ganske vandt til å ha hundegodbiter i munnen etter å ha gått på "ploffe-kurs" hos Lundqvist.. :):)

Det er vel ikke helt uten grunn at "ploffere" også kalles pølsespyttere *latter* - det er liksom greit å bruke pølser når man skal ploffe på en måte og ha driten i munnen he he he he

Forøvrig - klemme med fingrene Vips - da deles den greit i 4 hvilket er fin fin størrelse for liten belgertott og stor belgertott........

Tips om å kjøpe frolic mini - vel, de må deles i to de også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips om å kjøpe frolic mini - vel, de må deles i to de også

De er vel mye dyrere er de ikke? Mener å huske at de små koster omtrent det samme som de sotore, men inneholder bra 0,5 kg mot 1,5 kg? Har man så hunder er det sikkert greit fordi hunden likevel bruker lang tid på en stor pose.

Er frolicen eksta hard, så får Tussie hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt uten grunn at "ploffere" også kalles pølsespyttere *latter* - det er liksom greit å bruke pølser når man skal ploffe på en måte og ha driten i munnen he he he he

Det er jeg helt enig i, og derfor brukte vi også stort sett pølser. Men av og til var det kanskje folic som var nærmest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(så fremt de IKKE er tørre.. munnbiting forekommer IKKE på denne siden av fjellet iaf... *kvalm ved tanken*)

Endelig en som skjønner meg..! :D;)

Frolic er bedre å dele med tenna enn mange andre godbittyper hvertfall... Det smaker ikke akkurat godt, men er hvertfall tørt og har mye mindre smak enn feks sånne som stinker røkt et eller annet..

Vi ble vel ganske vandt til å ha hundegodbiter i munnen etter å ha gått på "ploffe-kurs" hos Lundqvist.. :P:D

*grøss* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...