Gå til innhold
Hundesonen.no

Luna - Border Aussien


PsychoLynx

Recommended Posts

Navnet er Luna ja ;)

Og her er noen nye bilder. Kommer mer siden. Har det travelt nå :rolleyes:

I bilen hjem

DSC06023.jpg

Kose seg i stolen med Lars. Var skummelt å bevege seg på gulvet de første to timene, så da var stolen og vi gode å ha.

DSC06037.jpg

I senga si som hu sover om natta.

DSC06054.jpg

Med tyggeting.

DSC06059.jpg

Bilde118.jpg

Hilse på Lucifer.

Bilde048.jpg

Flott jente da! Mer kommer siden. Må løpe! ;)

Bilde077.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Enda noen bilder av jenta mi.

Nå ligger hu under sofaen her og sover faktisk. Vi har vært på sosialisering i barnehagen der mamma jobber idag, og Luna var kjempe flink. Fikk spise godbiter fra ungenes hender, og stein da ungene skjønte at bikkja spiste det. Da kunne de jo fore bikkja som de ville, og slapp å få godbiter fra meg <_<

Ellers fikk hu løpe løs der, fikk litt panikk da det plusetlig kom to jagerfly over plassen, så hu gjemte seg under "blåfjell" (en diger stein), men da hu oppdaget at hverken jeg eller ungene brydde oss om bråket, så kom hu logrende frem igjen.

Ellers har vi opplevd en del siden hu kom til meg.

De første dagene var det meste hjemme veldig skummelt. Å stå på gulvet alene var farlig, jenta har jo ikke sett gulv som ikke var dekket av høy før! Men, dagen etter løp hu rundt, jaget etter kattene og alt var bare konge.

Ute var gresset skummelt, men i løpet av noen timer spant hu rundt og rundt der også.

Å gå langs trafikkert vei er fortsatt litt farlig, men det kommer seg utrolig fort. Ellers er folk veldig ålreite, spes om de setter seg ned og VIL hilse på henne, da spretter hu opp og er valp over hele dem med engang.

Vi har hilst på hester og sauer (på avstand), og de var litt skumle, men hu sa ikke noe.

Mandag var vi på valpesosialisering i hundeklubben her, der var alt farlig inntil først en labrador valp på 10 uker kom for å snuse, da sku lille piraya leke. Etterpå kom tilfeldigvis pappa Bluey innom på trening, og etter å ha fått hilst på HAN, var INGENTING farlig lenger! Da var bullterriere, hypre valper og alt helt topp! Og da avslutningen på kvelden var å få leke litt med labrador valpen, så var kvelden i boks for Luna. Hu sov godt da vi kom hjem, for å si det sånn.

Ellers merker vi godt at lille piraya ikke eier filla peiling på når hu er sliten og bør stoppe... Hu løper og løper og løper, og første gangen så vi tydelig at nå var det nok.. Jeg måtte kaste meg over henne da hu løp forbi for å stoppe henne. Bare la henne på fanget mitt da, og hu sovnet på 30 sek. Og da jeg ser tegn til at hu nå bare løper uten mål og mening, så stopper vi henne og roer henne ned. Hu godtar det veldig bra og sovner ganske fort. Eneste er at det kan være litt vanskelig å se om hu løper fordi hun må stresse på do, eller om hu løper fordi hu har fått for mye, men jeg håper vi lærer oss å se dette etterhvert.

Ellers er hu vel som valper flest, tygger på alt, jakter på kattene, bruker Lucifer som gulvfille (biter han i hals eller nakke og drar han med seg rundt på gulvet. Han på sin side ligger helt rolig og ser ut til å trives med behandlingen, på en syk syk måte.. Tar vi Luna vekk, er det 10 sek, så erter Luc henne på seg på nytt). MEN, dette får hun ikke lov å drive med da. Vi stopper henne med det samme hu jakter eller gjeter på kattene. Dette skal dempes... Ellers er hu veldig flink syns jeg, tisser lite inne, i natt var vi kun ute 2 ganger, sover i senga si hele natta, i bilen sovner hu med engang, begynner å bli flinkere til det å gå MED bånd.. ( å gå I bånd trener vi ikke helt på enda, hu må først tåle å h noe som henger å dingler fra halsbåndet), innkalling funker ikke lenger ( hu var flink de to første dagene, nå bryr hu seg ikke), så her må det trenes, men alt til sin tid. Hu stikker ikke av da!

Så, alt i alt... Border Aussie til tross, dette går veldig bra syns jeg.

Og ja, her kommer bildene da... :P

Tygge tygge tygge!

Luna%20(13).jpg

Nybada jente!

Luna%20(28).JPG

Flink å sove i bilen. (fikk plass til buret i bilen min, men fikk ikke åpna dørene <_< )

Luna%20(14).jpg

Hilse på Rampus

Luna%20(22).jpg

Hilse på Oliver, plutselig ble han VELDIG stor gitt! Han som var så liten da jeg hadde Buffy!

Luna%20(19).jpg

Best å ha noen til å passe på seg da store hestene flytter på seg!

Luna%20(27).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhhhh ¨så herlige bilder av luna...gratulerre med veslefrøkna..må få hilst på odin en dag...han elsker jo små hunder..det gjør jeg jeg også...valper er så skjønne!! og hun er megasøt!! gleder meg sååå til å se henne "live""

klem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer Luna.. Det finnes virkelig ikke mange bildene av Luna der hu ikke tygger på noe! :P

Her ha vi funnet litt Lussekatt rester i barnehagen

Bilde019Custom.jpg

Og litt juletre rester...

Bilde029Custom.jpg

Bilde033Custom.jpg

Og, for å få frem størrelsen på Luna skikkelig, her poserer hu sammen med Psycho katt. (og ja, han er akkurat så misfornøyd som han gir utrykk for her.. Luna beit jo på han samtidig! :P )

Bilde002Custom.jpg

Enda så var Luna enda en cm eller to mindre forrige uke! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer sikkert ikke som noe sjokk på mange her inne, men jeg har lagt ut Luna for salg... :lol:

Jeg var forberedt på det meste, og innstilt på å trene mye, starte med agility, gå mye turer osv osv, men jeg var ikke forberedt på å få en hund som ikke i det hele tatt klarer å slappe av kun 10 uker gammel. Og jo mer vi prøver å roe henne, jo fler tegn på stress ser jeg, som halejaging, slikking, jakt osv osv. Kjøpte valpegård og setter henne der, men da hu istedet for å roe seg, begynner med intens halejaging og uler og skriker, så veit jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er redd for å ødelegge henne helt. Og jeg vil kke la det gå så langt at jeg føler at bur er eneste utvei, da har hu det bedre hos andre enn meg....

Meget mulig dette hadde gått bra og Luna hadde blitt en flott hund hos oss, men jeg veit ikke om jeg tørr ta den sjansen... Det er bedre for både hund og oss at hun får et nytt hjem nå, enn som evnt problemhund i tenårene.

f*** jeg hater dette, men... tror dette er det rette... gjenstår bare å se om det er noen som vil ta jobben med henne. Hun kommer absolutt ikke til hvem som helst, folk skal vite hva de går til og ikke gå i samme fella som meg, og jeg skal vite hvordan hun får det fremover...

:lol::lol:;) For en jul liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda :lol: Så kjedelig... HVis du virkelig føler hun kan bli for mye for deg allerde så er det nok det smarteste ja. Jeg hørte du sa du allerede hadde mått tvangsroe henne noen ganger... Synes det er bedre at du finner et egnet hjem til henne nå enn at du lar problemene tårne seg opp som du skreiv. Hun burde kanskje komme til noen som har erfaring med å forebygge stress.

Ikke noe hyggelig dette :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg hater virkelig dette, men det har enda ikke gått EN eneste gang som hu har lagt seg ned for å slappe av uten noen form for "tvang" den siste uka.. Den første uka hos oss gikk det forholdsvis greit, men nå som ingenting er nytt og skummelt lenger, så holder hu det gående til vi bare må tvangsroe henne.. Enten ved å sette henne i valpegår, holde halsbåndet hennes til hu legger seg, eller ta henne på fanget.. Og det er liksom ikke alltid jeg har muliget til å sette meg ned med henne mens hun burde sove heller. For sovner hun og vi reiser oss og går inn på et annet rom, er hun i beina våre med engang. Det funker bare ikke...

Jeg håper virkelig det er noen som vil ha henne som har erfaring med dette, og vet hvordan de skal håndtere det. Hu er jo blitt ei herlig bikkje ellers. Vokst skikkelig mye den siste uka, blitt sosial og herlig, men det vil ikke fungere om det bare skal bygge seg opp stress hele tida, fordi vi ikke kan sitte rolig sammen med henne så hun får sove...

fillern asså.. jeg.. å... :lol: Bare griner og griner.. Har ikke gjort annet det siste døgnet... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...