Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultat fra Hamar


Anne

Recommended Posts

Gratulerer igjen til Stine med NordJW :lol::)

resultater på mine egne:

Gikk dritt, dommeren kastet ut ALLE irskepelser med blått/gult.. så resultatene bryr jeg meg egentlig ikke noe om for det er dømming. Oscar fikk dermed blått som den irskepelsen han er og Nena fikk rødt med 3.plass i unghund klassen uten HP <_<

Dagen etter stilte jeg JH, Nena var sinnsykt sliten og var derfor skikkelig daff :) Så med andre ord gikk det dårlig for jeg fikk ikke fart på henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

resultater på mine egne:

Gikk dritt, dommeren kastet ut ALLE irskepelser med blått/gult.. så resultatene bryr jeg meg egentlig ikke noe om for det er dømming. Oscar fikk dermed blått som den irskepelsen han er og Nena fikk rødt med 3.plass i unghund klassen uten HP <_<

Dagen etter stilte jeg JH, Nena var sinnsykt sliten og var derfor skikkelig daff :) Så med andre ord gikk det dårlig for jeg fikk ikke fart på henne...

Blir så irritert på dommere som ikke liker irske pelser!! :lol: Kan de ikke standarden til rasene de dømmer? Synes nesten wheaten - klubben burde tatt affære for å få slutt på at dommere "diskriminerer" de irske! Arghhh!

Til dere andre; gratulerer så mye med gode resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er bare helt tragisk..

Men wheaten-klubben kommer nok ikke til å ta affære, de fleste har flest am-pelser, det fins kun EN kennel i Norge som jeg vet av som kun avler 100% rent irsk! Og de med irskepelser er rett og slett for treige til å ta med hundene på utstilling, utstillingsfolkene har am, så da blir det som det blir :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vi røyk ut med blå vi også! Var visst en del som dommeren ikke likte med han..Jeg klarer så absolutt ikke å tyde skrifta til ringsekretæren, så kritikken kommer nok ikke ut :lol:

Takk igjen til Kristine Mali.. Du gjorde en super jobb, selv om det ble blått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer våre resultater :lol:

Som mange andre, så fikk vi en typisk "blå dommer", i tillegg er han selv sheltieoppdretter fra England, altså spesialdommer, så han er rimelig flink.

Saeta oppførte seg eksemplarisk, noe hun alltid gjør, men idag kom heller ikke halen opp, hurra!

Kritikken ble som følger (sklriver på begge språk, for det kan være jeg oversetter noe en smule feil):

Engelsk:

Head is well proportioned, but a little long in foreface. Well placed ears which she showed to advantage. Well bent stifle and rear angulation, although a little close on the move. Shows and cooperates well with the handler.

Norsk:

Velproporsjonert hode, men noe lang i snutepartiet. Velplasserte ører som hun viste til sin fordel. God kne- og hasevinkel, men beveger seg noe trangt bak. Viser seg og samarbeider bra med handler.

Resultat: 1 AUK 3 AUKK

Kommentar:

Veldig fornøyd! Var så sikker på blått, så alt annet kom som en bonus. Dette er en dommer som er utrolig nøye på hoder og uttrykk, spesielt i sitt eget oppdrett, så det var kjempemoro at alt han pirket på var det litt lange snutepartiet (som jeg er veldig klar over). Han er forresten også oppdretter av hannen jeg mener er mest aktuell for Saeta akkurat nå. Lettet og veldig glad! At vi ikke fikk HP bvar helt OK, for jeg tror han bare ga til nr. 1 i hver klasse.. Tror det kun ble delt ut Certet og 1 CK i VK, men er ikke 100% sikker der.. Uansett, det var ikke stort han ga ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1AUK og 3AUK for vår del. Iblant så mange gode hunder er det helt ok, men kritikken var helt på trynet. Tror denne dommeren bør pensjonere seg, eller kanskje gå over til sterkere briller :) Mia er 63 cm høy og kort i kroppen, standaren går opp til 66 cm for tisper. I kritikken står det at hun er i øverste grense for høyde og trang foran og bak. Mia har aldri vært trang, heller litt bred bak, så er fornøyd med plasseringen, men ikke kritikken. Følte det ble litt urettferdig når hun dømmer uten å se ordentlig på hunden, tror hun hadde det travelt. Ellers var kritikken noe slik; Bra kropp for alder og flott hode, ører og benstamme + uttrykk. Kunne hatt bedre stopp. Bra pels. (Hunden var ikke i pels overhodet, så lite samsvar her :lol: ) Men man vet det til neste gang, vi stiller ikke mer for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat messig var det en dårlig helg for oss :)

Felix fikk ikke CK i CHK og ble ikke plassert. Han nektet å gå. I JH ble vi heller ikke plukket ut, han nektet nemmelig å gå der også. Men men.

Tror jeg husker kritikken sånn ca:

Nice head and expression

Moved soundly.

Ja, det er i hvertfall den korteste kritikken jeg har sett.. Veldig dårlig synes jeg.

Men jeg hadde i hvertfall en kjempe koselig helg, og møtte mange kjente :lol:

Gratulerer også til Benedicte som ble norgesmester i hundekunnskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man vet det til neste gang, vi stiller ikke mer for henne.

Troooor nok vi stilte for samme dommer Bee :) forventet ikke det helt store jeg, men sitter vel litt igjen med følelsen av at enkelte ting i kritikken var nesten litt.... oppdiktet.. det ble 3chk uten ck forresten. Og på plassen etter Likka ble den hunden jeg trodde skulle ta hjem hele suppa plassert.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dem helt store resultatene denne gangen. Jeg hadde en litt *kremt* heit hund.. Hun prøvde seg på Schaferhund utstilling og jeg jobbet som en gal bak for å få henne til å dempe tempo. Trenger jeg å si at bevegelsene ble litt rare da :rolleyes:

Resultatet ble uansett:

2Chk-Ck-3Btk

Bra type, Størrelse.

Rasetypisk hode. Bra hals skuldre, men noe kort overarm.

Bra kropp, bakbeinsvinkler. Kunne beveget seg mere effektivt i fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troooor nok vi stilte for samme dommer Bee :) forventet ikke det helt store jeg, men sitter vel litt igjen med følelsen av at enkelte ting i kritikken var nesten litt.... oppdiktet.. det ble 3chk uten ck forresten. Og på plassen etter Likka ble den hunden jeg trodde skulle ta hjem hele suppa plassert.. :lol:

Jeg var skriver for deres rase på søndag...streng og pirkete dommer men rettferdig.

Har stilt for henne selv tidliger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble Hp og 4VK uten CK... Men tar ikke dette så alvorlig.... Hele bedømmelsen var litt "ujevn".. Ingen kunne se en tråd i det dommeren gjorde.

Som en tilfeldig tilskuer sa det; Dette er jo som tombola, men jeg tror det er delt ut flere lodd med samme nummer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skriver for deres rase på søndag...streng og pirkete dommer men rettferdig.

Har stilt for henne selv tidliger.

Usikker på om den var myntet til meg også, men jeg svarer allikevell jeg. Hadde fått høre at alt kunne hende med "vår" dommer, men stilte allikevell. For min del blir det ikke flere ganger, da jeg syntes det hele ble litt ujevnt. Litt tombola, som Inu sier, bemerker at jeg ikke vet om vi snakker om samme dommer. Og det har enhver utstiller rett til å synes, men på den annen side har vi jo betalt for å høre hennes mening om hunden. Om man er enig er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Hamar og stilte på fredag, er ikke sikkert det var så mange av dere andre der da, og jeg er jo også så fersk her at jeg ikke kjenner fjesene :D

Er veldig fornøyd med lillegutten min, som reiste hjem med tittelen NORD JV- 06! Dette hadde vi ikke trodd da vi reiste hjemmefra! En utrolig streng dommer, som brukte både blå og gule sløyfer flittig, så 3vk m/ck var jeg kjempefornøyd med!!

Må også ta med at hans kullsøster også tok hjem NORD JV-06 tittelen, og at Kristinh fra forumet her fikk årets saluki hanne nr 1 i Norge etter Hamar!!

Kjempemoro!!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FlatJenta ble SetterJenta på Hamar, sånn går det når man glemmer å melde på ;)

Irske setteren fikk 1AK som eneste av jakt-setter hannene, og Zevsen viste seg utmerket! :P

Skal kanskje få stille han til sommeren, håper det forde han var utrolig morsom å gå med! :D

Gratulerer til alle andre med gode resultater! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår kritikk kommer her:

Ung tispe, fremstiller ikke i beste pels kondisjon.

Ganske god størrelse, men kunne hatt noe kraftigere benstamme.

Ganske godt hode, men en anelse snipete.

Ganske god hals og overlinje, normalt vinklet.

Ganske gode bevegelser fra siden, men meget sligrende bak.

Myk hode og benhår.

(mye "ganske god" her) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Hamar og stilte på fredag, er ikke sikkert det var så mange av dere andre der da, og jeg er jo også så fersk her at jeg ikke kjenner fjesene :D

Litt OT: Det er ganske mange av oss som ikke kjenner ansiktene til hverandre, da... Det er liksom litt av moroa, det da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om den var myntet til meg også, men jeg svarer allikevell jeg. Hadde fått høre at alt kunne hende med "vår" dommer, men stilte allikevell. For min del blir det ikke flere ganger, da jeg syntes det hele ble litt ujevnt. Litt tombola, som Inu sier, bemerker at jeg ikke vet om vi snakker om samme dommer. Og det har enhver utstiller rett til å synes, men på den annen side har vi jo betalt for å høre hennes mening om hunden. Om man er enig er en annen sak.

Stilte du Lapsk Vallhund? Denne dommeren er "kjent" for å være veldig pirkete på størrelse, fronter, halser og bevegelser - har selv stilt Portis for henne.

Men det skal sies at det er langt mellom hver hund hun liker, men de hun liker er jo strålende eksemplarer og det lyser det av kritikken også.

Og pelsen kan faktisk være av god kvalitet selv om den ikke er i topp utstillingskondisjon akkurat den dagen - og det er noe et trent øye ser. :D

Andre raser jeg skrev for på søndag var Amerikansk Akita, svensk og finsk lapphund.

Lørdag skrev jeg for Malteser, Coton og mellom- og storpuddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med fredagen hvertfall :D Mira lå på fellesdekken, og det er første gangen.

Vising av tenner: 9

Fellesdekk 2 min: 8,5

Lineføring: 6

Fri ved foten: 7

Dekk fra holdt: 8,5

Innkalling: 8,5

Stå under masj: 8,5

Fritt hopp over hinder: 6

Helhet: 8,5

144,5 poeng, 2. premie.

Var veldig fornøyd med det meste, men syntes det var så synd hun var ukonsentrert på lineføring og fri ved foten... Veit så godt at hun kan bedre ;D Men, men. Også lukta hun på hinderet før hun skulle hoppe over B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte du Lapsk Vallhund? Denne dommeren er "kjent" for å være veldig pirkete på størrelse, fronter, halser og bevegelser - har selv stilt Portis for henne.

Men det skal sies at det er langt mellom hver hund hun liker, men de hun liker er jo strålende eksemplarer og det lyser det av kritikken også.

Og pelsen kan faktisk være av god kvalitet selv om den ikke er i topp utstillingskondisjon akkurat den dagen - og det er noe et trent øye ser. :D

Andre raser jeg skrev for på søndag var Amerikansk Akita, svensk og finsk lapphund.

Lørdag skrev jeg for Malteser, Coton og mellom- og storpuddel.

Neida, Bee stiller Amerikansk Akita, det var jeg som stilte lapsk.. Har ikke noe imot at dommere er strenge og pirkete jeg, og resultatet på min egen hund hadde nok blitt omtrent samme uansett dommer. Men man må vel få lov til å klø seg litt i hodet noen ganger over dommere og konstatere at man antagligvis ikke stiller for akkurat den dommeren igjen som Bee gjorde? Det er jo en kjensgjerning at ikke alltid dommere og eiere/oppdrettere er helt enig om hva som er "riktig" ved en hund. Hadde alle vært enige så hadde det vel ikke vært noe morsomt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki sånn det var ja!

Åjada det er dommere jeg ikke stiller for også. :D Helgen etter at min ene tok stor certet og ble NordUV røk han ut med blått fordi "alt" var gæli med bikkja. He he he!

Og jeg har og stilt samme hund for en dommer som en på utstilling mente han hadde perfekt hode og plasserte han bra for så å gi blått for feil hode på neste utstilling. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, Bee stiller Amerikansk Akita, det var jeg som stilte lapsk.. Har ikke noe imot at dommere er strenge og pirkete jeg, og resultatet på min egen hund hadde nok blitt omtrent samme uansett dommer. Men man må vel få lov til å klø seg litt i hodet noen ganger over dommere og konstatere at man antagligvis ikke stiller for akkurat den dommeren igjen som Bee gjorde? Det er jo en kjensgjerning at ikke alltid dommere og eiere/oppdrettere er helt enig om hva som er "riktig" ved en hund. Hadde alle vært enige så hadde det vel ikke vært noe morsomt? :D

Takk for oppklaring, nå trengte jeg ikke skrive det samme ;) Dommere vektlegger jo forkjellig, på samme som vi. Plasseringen vår var helt ok etter hva jeg så av gode hunder der, men er ikke enig i vektleggingen og hva jeg mener ble litt galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med fredagen hvertfall ;) Mira lå på fellesdekken, og det er første gangen.

Vising av tenner: 9

Fellesdekk 2 min: 8,5

Lineføring: 6

Fri ved foten: 7

Dekk fra holdt: 8,5

Innkalling: 8,5

Stå under masj: 8,5

Fritt hopp over hinder: 6

Helhet: 8,5

144,5 poeng, 2. premie.

Var veldig fornøyd med det meste, men syntes det var så synd hun var ukonsentrert på lineføring og fri ved foten... Veit så godt at hun kan bedre ;D Men, men. Også lukta hun på hinderet før hun skulle hoppe over B)

Jeg fikk jo nesten nervesammenbrudd da Mira lå på fellesdekken! :P Var jo så spennende og ble fryktelig stolt da hun klarte det! Lille krøllerten! Var vel nervøs også sånn som hun prompet ned hotellrommet resten av helga! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...