Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultat fra Hamar


Anne

Recommended Posts

Oki sånn det var ja!

Åjada det er dommere jeg ikke stiller for også. :P Helgen etter at min ene tok stor certet og ble NordUV røk han ut med blått fordi "alt" var gæli med bikkja. He he he!

Og jeg har og stilt samme hund for en dommer som en på utstilling mente han hadde perfekt hode og plasserte han bra for så å gi blått for feil hode på neste utstilling. ;)

He-he! Sånn er det "gamet", man vinner litt her og taper litt der.. :P

Siden du skrev i "min" ring så kan jeg jo nevne at jeg var en av dustene som måtte forstyrre deg før jeg så at det lå en bunke med ferdige kritikker klar til henting.. Sorry! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Hadde fått høre at alt kunne hende med "vår" dommer, men stilte allikevell. For min del blir det ikke flere ganger, da jeg syntes det hele ble litt ujevnt. Litt tombola, som Inu sier, bemerker at jeg ikke vet om vi snakker om samme dommer.

Det var ikke samme dommer, men jeg er enig i at "din" dommer også er en slik der "alt" kan skje.... Og jeg er enig i at det ble ganske ujevnt, ja..

Denne dommeren er "kjent" for å være veldig pirkete på størrelse, fronter, halser og bevegelser - har selv stilt Portis for henne.

Men det skal sies at det er langt mellom hver hund hun liker, men de hun liker er jo strålende eksemplarer og det lyser det av kritikken også.

Jeg stilte faktisk en hund i denne ringen på søndag. En hund som ikke er verdens beste i sin rase, men dommeren ga han HP og nesten CK... Hunden er i beste fall en slett første premie hund.. Men OK for meg, for eieren trodde vel mest på blått, og lovet blomster hvis hunden fikk mer enn 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel ikke skilte med de store resultater etter helga vi heller...

"Unge" Babs ble nr 5 i championklassen, uten CK (av 9), og forsåvidt er jeg fornøyd nok. Hun fikk en fin kritikk, men var - nesten som vanlig - litt for lav på beina for denne dommeren (og det er jo riktig :D). Det jeg var mest fornøyd med var at hun viste seg fint, var glad og logrende i ringen og kritikken begynte med "Active and happy bitch..." og DET er det ikke alltid hun er når hun har andre tisper tett på både foran og bak (9 store tisper i en bitte liten ring BLIR veldig trangt).

Ut over det synes jeg nok dommeren dømte litt sånn bingo i vår ring også. Det var ikke mye linje å se i bedømmelsen. Vinneren i hannhundklassen var en medium stor hannhund av den litt lettere modellen, mens beste tispe var ei stor og tung tispe som er omtrent like stor som hannhunden ;). Videre i tispeklassen stod det 3 juniorer på rekke og rad... Ei av championtispene som stilte i helga hadde blitt BIR for samme dommer to uker før. Nå fikk hun ikke CK engang. Jaja... vi som har vært med i gamet noen år vet jo at sånn er det, så man får ta det for det det er :P.

Det var uansett en veldig trivelig dag, og vi har det utrolig hyggelig rundt ringen i vår rase, en stemning jeg håper vi greier å beholde i fortsettelsen også :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var uansett en veldig trivelig dag, og vi har det utrolig hyggelig rundt ringen i vår rase, en stemning jeg håper vi greier å beholde i fortsettelsen også :D.

Stemningen ellers på skipet var flott, så vi hadde en trivelig dag med mye hundeprat og fikk noen nye bekjente som vi som regel gjør siden jeg er en slik skravlehøne he he. Vi stiller ikke samme rase, Siri, men måtte bare kommentere at vi faktisk hadde det gøy, selv om vi ikke er enig i alt ;) Ta det for det det er, som du sier :P

Gratulerer til alle dere som fikk flotte resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med fredagen hvertfall ;) Mira lå på fellesdekken, og det er første gangen.

Vising av tenner: 9

Fellesdekk 2 min: 8,5

Lineføring: 6

Fri ved foten: 7

Dekk fra holdt: 8,5

Innkalling: 8,5

Stå under masj: 8,5

Fritt hopp over hinder: 6

Helhet: 8,5

144,5 poeng, 2. premie.

Var veldig fornøyd med det meste, men syntes det var så synd hun var ukonsentrert på lineføring og fri ved foten... Veit så godt at hun kan bedre ;D Men, men. Også lukta hun på hinderet før hun skulle hoppe over B)

Så bra da! Da tok dere sølvmerket også? Om dere ikke har det fra før selvfølgelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skrev i "min" ring så kan jeg jo nevne at jeg var en av dustene som måtte forstyrre deg før jeg så at det lå en bunke med ferdige kritikker klar til henting.. Sorry! :D

Been there and done that! ;)

Håper jeg ikke virket sur/kort da mot de som spurte etter kritikkene sine. Etter denne helgen (første gang jeg skrev) så vet jeg at jeg ikke skal mase på skriveren om å få kritikken min. He he he he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there and done that! :D

Håper jeg ikke virket sur/kort da mot de som spurte etter kritikkene sine. Etter denne helgen (første gang jeg skrev) så vet jeg at jeg ikke skal mase på skriveren om å få kritikken min. He he he he!

Kan tenke meg det er mye å holde styr på ja. Det ser man jo ofte ut fra kritikkene at det er vanskelig å få med seg alt. Har opplevd å få et par kritikker som er veldig uklar og vanskelig å tyde. (Ikke den fra helgen, der var det mer innholdet he he, så skal ikke klage på deg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg visste ikke det så jeg glemte å ta det med meg :D

Ååja.. Men du får det nok om du sender brev/mail til NKK og legger ved kopi av kritikkskjemaet :P Jeg fikk det på eldste hunden der for to år siden, og var usikker på reglene, men fikk vite at det var i orden og fikk det med meg likevel :P Moro å ha synes jeg ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt de store resultatene her heller.

Albin fikk blått pga. bevegelsene og hvite sokker.

Jeg stilte også søstra hans, Anja som fikk rødsløyfe, men med 17 tisper i unghundklassen ble hun ikke plassert. Søstra Alma derimot ble nr. 4 :D

Mamman deres Nelly ble nr. 5 i vinnerklassen av 20 stk.!

Sky terrieren til Kay(julebrus) tok certet og ble Nordisk juniorvinner 2006 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder

Meg og Anja:

Vikingskipet2006007.jpg

Vikingskipet2006035.jpg

Meg og Albin:

Vikingskipet2006143.jpg

Vikingskipet2006149.jpg

Kjellaug og Loppa?

Vikingskipet2006071.jpg

Vikingskipet2006529.jpg

Silje og Melissa:

Vikingskipet2006537.jpg

Jeg vil også gratulere kennel Hiselfoss med tispecertet, ny champion, 2 nye titler, BIR, BIM og BIR&BIS5 oppdretter!

Vikingskipet2006421.jpg

BIR N S DK NORD INTuch Rostocksieger-06 NORDW-06 Disco Dino av Hiselfoss BIM Nuch NORDW-06 Karen Kosejente av Hiselfoss

Kritikken til Albin

Bra hode. Bra hals og skuldre. Noe for kort overarm. Velutviklet kropp med bra overlinje. Skulle hatt bedre bakbeinsvinkling. For mye hvitt på forbeina. Skulle beveget seg med mere effektivitet. Bra pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dem helt store resultatene denne gangen. Jeg hadde en litt *kremt* heit hund.. Hun prøvde seg på Schaferhund utstilling og jeg jobbet som en gal bak for å få henne til å dempe tempo. Trenger jeg å si at bevegelsene ble litt rare da :rolleyes:

Resultatet ble uansett:

2Chk-Ck-3Btk

Bra type, Størrelse.

Rasetypisk hode. Bra hals skuldre, men noe kort overarm.

Bra kropp, bakbeinsvinkler. Kunne beveget seg mere effektivt i fronten.

Tror jeg så deg og Blaze. Var borte å så på noen kjente. ( Eieren av hannhunden som ble BIM)

Traff ellers mange kjente og så mange herfra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille prinsessa mi ble Nordisk Junior Vinner på Lørdag :)

Gratulerer til alle andre som er fornøyde med helga :)

Oi så morro Lone det var virkelig gøy å høre.

Jeg fikk også 2 stk. Nordjv-06 tittler på mitt oppdrette og d var den konkurransen. Kjempe morro.

Og så har jeg fått netopp vite at Ozzy ble årets Saluki hanhund i Norge:) jippi er så stolt så stol. Og tror ikke det ser dårligere ut på whippetfronten heller.

Nå skal vi ta oss en liten utstillings pause og kose oss med de flotte valpene våre.

Og til alle dere andre

Grattulerer, grattulerer.

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! :) Grattis! :icon_fun:

Tusen takk :)

Det er helt utrolig! Var sikkert på å ryke rett ut, med tanke på hvem som dømte og at Foxy nektet å gå..!

Oi så morro Lone det var virkelig gøy å høre.

Jeg fikk også 2 stk. Nordjv-06 tittler på mitt oppdrette og d var den konkurransen. Kjempe morro.

Og så har jeg fått netopp vite at Ozzy ble årets Saluki hanhund i Norge:) jippi er så stolt så stol. Og tror ikke det ser dårligere ut på whippetfronten heller.

Tusen takk, Kristin!

Fy søren det var gøy å stille på Hamar, og ikke minst å ha fått vist fram ansiktet mitt og bikkja mi for svenske og finske griffonoppdrettere, i tillegg til de norske som jeg kjenner i fra før.

Gratulerer med juniorene, og ikke minst med at superkjekkasen Ozzy ble årets salukihann! Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...