Gå til innhold
Hundesonen.no

store vorter i munnen


Turnip

Recommended Posts

jeg har agria forsikring på han, har sendt inn alt fra veterinærene, men har ikke hørt noe fra dem enda, de vet ikke om de dekker dette. Så fort jeg får tilbakemelding som er positiv, så skal Mike rett til operasjon.

Hvis dem ikke dekker det, så tar jeg opp lån, men da vil det ta ca 2 uker... men veterinæren sa at det gikk greit å vente til etter jul!

men håper delvfølgelig at de dekker det da! For det blir dyrt... fikk en ca pris pr. operasjon, kom på rund 2500-3000 kr, men det er bare en operasjon... de kommer mest sansynlig tilbake, og da må han opereres igjen...

Silje

Uff, jeg håper virkelig at de dekker dette! Men hold oss oppdatert da. Jeg har agria selv på pelsen min, og håper virkelig at den vil kunne brukes hvis det noensinne skal bli behov for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Kjenner en hund som hadde pappiloma virus når den var unghund. Den hadde masse små og store vorter som ligna på blomkål i munnen og på tunga. Den fikk ikke noen form for behandling og var ganske mye sammen med min hund (jeg passa den) en periode uten at hun ble smitta (men min hund var godt voksen). Vi fikk beskjed om at dette er noe som iblandt kan ramme valper og unghunder, men ikke voksne hunder og at det går over av seg selv. Og det gjorde det også på denne hunden (JRT).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vortene til Mike begynt å dette av og viruset er på vei ut av kroppen :P

Er så deilig at han begynner å bli frisk igjen! takker for all støtte og hjelp jeg har fått her inne!

Godt å høre at Mike er på bedringens vei!

Kjenner en hund som hadde pappiloma virus når den var unghund. Den hadde masse små og store vorter som ligna på blomkål i munnen og på tunga. Den fikk ikke noen form for behandling og var ganske mye sammen med min hund (jeg passa den) en periode uten at hun ble smitta (men min hund var godt voksen). Vi fikk beskjed om at dette er noe som iblandt kan ramme valper og unghunder, men ikke voksne hunder og at det går over av seg selv. Og det gjorde det også på denne hunden (JRT).

Det er virkelig ikke meningen å skremme noen, men det finnes altså ulike typer av papilloma-virus. Jeg tror ikke den virkelig aggressive typen har vært å finne i Norge, men med den stadig mer internasjonale hundesporten, ville jeg likevel vært forsiktig med å la min hund omgås hunder med papilloma-utbrudd. Bedre føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vits å ta noen sjanser, men det er en valpesykdom, og skal mye til før en hund som er over 2 år blir smittet! Men jeg tar ingen sjanser uansett, ser jeg en hund som har det, så skal Mike holdes langt bort fra den!!

Det var grusomt å se lille valpen min ha det vondt... Og at veterinærer i Norge har så lite utfyllende informasjon om dette er nesten skremmende...

Men nå har han bare en vorte igjen i munnen sin, og den blir mindre og mindre for hver dag! Trodde dette aldri skulle gå over! Nå blir det hvertfall en knall jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...