Gå til innhold
Hundesonen.no

Han vil bli avlivd 1. Desember

Dalmis

Recommended Posts

Skrevet

Kan hende hun kjenner de gamle eierne hans.

Hvis hun har virkelig funnet ham, kan det hende hun selger ham for å dekke sine utgifter?

Men hvis noen vil ha ham, men ikke har penger, eller så mye penger, så håper jeg hun gir han bort og ikke avliver.

Tenkte også at hun kunne veldig mye om ham...

litt rart dette...

Skrevet

Ellr så KAN det hende at hun vil luke ut alle de "barmhjertige"samaritanene som øyner en gratis hund med en rørende historie.. han har nok noen et par ting som krever en erfaren eier som VIL og KAN jobbe med en hund som har litt vel mye ballast.

Skrevet

jeg syns den som har postet denne annonsen virker veldig seriøs jeg og det virker som personen ønsker at hunden skal få et godt hjem hos noen med erfaring og mulighet til å gi hunden ett godt hjem. det er ofte lurt å ta litt for en hund hvis man vil utelukke useriøse mennesker som skaffer seg en hund uten å tenke over hva det innebærer å ta på seg det ansvaret bare fordi den ikke koster noe. personen vil vel hindre at nettopp det hunden har vært igjennom skal skje igjen,dessuten koster det å ta hunden til veterinær og å fø den opp osv, så jeg syns prisen er helt akseptabel, men det jeg reagerer på er at det står at hunden blir avlivet hvis ingen kjøper den, det blir jo på en måte å appelere til folks samvittighet, noe som er litt lite seriøst igjen, da blir det jo igjen lett sånn at noen som egentlig ikke har tenkt seg hund kjøper den for å redde den og egentlig ikke tenker over hva det krever, men prisen hindrer vel dette. hadde jeg tatt til meg en hund for å omplassere den videre hadde jeg brukt tiden det tok for å finne den et godt hjem. å avlive en frisk og fin hund hadde jeg aldri klart, ihvertfall ikke etter å ha den i hus såpass lenge. håper de finner et godt hjem til den!

Skrevet

jeg synes ikke det virket så fryktelig seriøst jeg da. Når det på slutten av annonsen står at han vil bli avlivet 1 des hvis ingen vil ha han. Da er man jo ganske desperat. Hvorfor ikke få han inn til omplassering ,når hun beskriver han som en såpass "trygg og fin hund". Virker litt merkelig for meg. At hun skal ha betaling syns jeg virket greit,så ikke hun får en haug som ringer å bare kan "ta han". Men det med at hvis om atte den ikke er solgt før da blir den avlivet...Nei det likte jeg ikke! :)

Skrevet

Synes hun kunne omplassert den..

Synes det er litt rart at den må avlives hvis den ikke blir solgt.. <_< Hu har jo tatt ansvaret for hunden..

Men håper inderlig at noen kjøper Magnum og tar godt vare på han! :)

Skrevet

Vel, nå har uansett den som har lagt inn innlegget rettet det til "(omplasseres, ikke avlivd 1. desember)". Så da tolker jeg det som at hun leverer hunden til et omplasseringssenter.

Greit at hun har gjort en innsats i å få "hunden på beina" etter utrolig dårlig behandling av tidligere eier. Men at hun seriøst virker som om hun er ute etter å skaffe Magnum noen seriøse, gode eiere- tja, det stiller jeg meg tvilende til. Det er neppe noe godt utgangspunkt at hun startet med å "true" med avlivning. Gode eiere tar tid å finne....

Men som sagt, så har hun moderert innlegget sitt...

Skrevet

Vel, nå har uansett den som har lagt inn innlegget rettet det til "(omplasseres, ikke avlivd 1. desember)". Så da tolker jeg det som at hun leverer hunden til et omplasseringssenter.

Greit at hun har gjort en innsats i å få "hunden på beina" etter utrolig dårlig behandling av tidligere eier. Men at hun seriøst virker som om hun er ute etter å skaffe Magnum noen seriøse, gode eiere- tja, det stiller jeg meg tvilende til. Det er neppe noe godt utgangspunkt at hun startet med å "true" med avlivning. Gode eiere tar tid å finne....

Men som sagt, så har hun moderert innlegget sitt...

Kanskje h*n har sitti litt inne på forum? :) hehe, neida. Men hvertfall bra om den ikke får den dommen Og er jo rart h*n satte det i begynnelsen om h*n er så ute etter å finne rette eier, for som du sa, det kan ta tid. Og innen den tiden så kunne dne blitt avlivd. Og h*n har tatt på seg et ansvar.!

Skrevet

Hmmm...

Synes annonsen virker litt talentløs, jeg. Det er ingen jeg kjenner som ville formulert seg på den måten i allefall.

Det faktum at hun tar kr 4.000,- for å finne en eier til en hund med en slik bakgrunn, håper jeg gjenspeiler utleggene hun har hatt for å ha han i sin forvaring. Men jeg hadde nok ikke kjøpt en hund med hans rulleblad for den summen uansett...

Skrevet

Leste nettopp annonsen og nå står det i overskriften at den ikke blir avlivd den 1.desember og prisen er byttet til 2000kr.Synes ikke 2000kr er så mye for en hund.Håper "Magnum" får et fint hjem hos noen som har tid til han. :)

Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at hun tar så mye for en hund som hun har tenkt å avlive 1 desember hvis ingen vil ha den. Da kan hun luke ut eiere som ville gitt hunden et godt hjem, men som ikke vil betale så mye for en voksen blandingshund.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at hun tar så mye for en hund som hun har tenkt å avlive 1 desember hvis ingen vil ha den. Da kan hun luke ut eiere som ville gitt hunden et godt hjem, men som ikke vil betale så mye for en voksen blandingshund.

:) Er enig i dette, ja!

Skrevet

Det kan jo hende h*n ville ha litt penger for hunden, så slik at hunden kom til noen som virkelig VILLE ha hund, og virkelig VILLE betale for å få den. Man kan jo vere litt tryggere på hvilke eiere Magnum fikk da. Slik at han ikke kom til hvem som helst ... :o

Men samtidig litt rart at den ville bli avlivd (noe som den ikke gjorde pgs. omplassering)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...