Gå til innhold
Hundesonen.no

Fellestrening/treff?

Aya

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk
Skrevet

http://www.trafikanten.no/ er et fint sted å starte.

Jeg fikk opp å ta T-bane 6 mot Husebybakken til Smestand og så buss linje 43 til Åsjordet.

Jeg har ikke tenkt å trene lydihet med dyret. Hun kan det hun trenger og det holder:D Hun er ikke så arti å trene med... Men det blir vel sikkert litt av begge deler. Treff er vel mest sosialt med mulighet for å trene på det man måtte ønske.

Og til OT... tror ikke jeg kjenner dem, men så har jeg ikke bodd på nesodden på tre år heller da. Er bare hjemme på juleferie...

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Skjønner.. :)

Som sagt skal jeg sjekke litt rundt transport. Skal finne ut så fort som mulig om jeg kommer eller ikke. Vi krysser fingrene.

Guest Just me!!
Skrevet
æææh.. Da tror jeg ikke jeg får kommet altså. Har ingen å sitte på med, og aner ikke hvor dette stedet er.. Hvorfor ikke et mer nøytralt sted, som for eks. Ulsrudvannet/Østmarkssetra? :)

Du kunne kanskje sittet på med oss? Møtt oss ett sted eller noe. :)

Guest Just me!!
Skrevet

Økern i Oslo. Men tante bor jo like i nærheten av deg, så vi kan veien og slikt så det ville ikke vært noe stress å hente deg. :) Men må se hvordan helsa har tenkt til å oppføre seg da :rolleyes:

Skrevet
Fyrstikkbakken var nytt for meg. :P Men jeg bor jo i Oslo jeg og?

vet du hvor bryn senteret er? vet du hvor smart club alna er? sånn ca midt i mellom der bor jeg :P rett nedenfor hellerud t bane stasjon..

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Men, et spm. Åsjordet er greit, men hvor møtes man? Jeg kommer jo da (forhåpentligvis) av på bussholdeplassen som heter åsjordet hvis jeg finner frem, men det er sikkert ikke der vi møtes...

Syns dere gjorde det veldig vanskelig her altså :P

Skrevet

Tijon: Helt riktig reiserute fra trafikanten ja! :P Når du går av banen så følg skiltene til bussen.. Når du går av bussen på Åsjordet så går du rett fram også ender du opp i det "jordet" som vi skal være på! Det er noen juletreselgere der også men vi får vel dele plassen da! :P Hvis det er noen som lurer på noe mer så send meg pm og tlf nr kan dere også få! :P

Skrevet
Tuddelu Karine, hvis du kommer, kan jeg og felix slenge oss på dere? (Les: snylte). Er jo litt greiere enn å sitte på med Annette, siden vi omtrent bor på samme sted..:P

Du kan få sitte på hvis du forklarer meg hvor jeg skal kjøre :P

Skrevet
Du kan få sitte på hvis du forklarer meg hvor jeg skal kjøre :P

Haha- jeg aaaner jo ikke veien. Men jeg er en glimrende kartleser og skilt-tolker (kremt).

Skrevet
Haha- jeg aaaner jo ikke veien. Men jeg er en glimrende kartleser og skilt-tolker (kremt).

Jeg har hatt begge dere som kartlesere og jeg må bare få anbefale at dere starter fra Asker i GOD tid *flir* og har nummeret til Marianne fremme :P

Skrevet
Jeg har hatt begge dere som kartlesere og jeg må bare få anbefale at dere starter fra Asker i GOD tid *flir* og har nummeret til Marianne fremme :P

*Knis* for en fornærmelse! Jeg er flink til å ringe til 1881 da <_<

Skrevet

Jeg kommer nok ikke, desverre. Det blir for komplisert for meg å komme meg dit, pluss at jeg synes det er pittelitt tidlig nå som jeg har fri. Kunne gjerne tenke meg å sove litt lenger. (jeg er litt lat merker jeg) Men når jeg får lappen blir det andre boller!

dere får kose dere masse.. :P Vi skal prøve så hard vi kan å få blitt med en gang utpå nyåret.

Guest Just me!!
Skrevet

Blir nok ikke tur på meg heller. Er småsyk, må nok benytte fridagene til å sove forkjølelsen ut. :P

Men kos dere masse, og ta bilder så jeg kan få titte :P

Skrevet
Jeg og Karine kommer! (Dvs. med meg som skiltleser og kart-tyder, så...:P )

Ja men da kommer dere sånn i 12 tiden da, blir kos det! *flirer ondt* :P

Skrevet
Hvem kommer da?? Toooooone?? Meeeereeeete? :P

Nope! :P Nå har jeg rett nok fått orden på julegavene, sånn nesten, men så viser det seg at en av de julebesøkende kanskje dukker opp ett døgn eller to for tidlig, og da fikk jeg plutselig litt panikk.. Kan de ikke bare holde seg til planen, liksom? :P

Ja men da kommer dere sånn i 12 tiden da, blir kos det! *flirer ondt* :P

*mumler noe om forrige treff og hvor tidlig Anette og Marianne var ute når Marianne var kartleser* hehe

Skrevet
Nope! :P Nå har jeg rett nok fått orden på julegavene, sånn nesten, men så viser det seg at en av de julebesøkende kanskje dukker opp ett døgn eller to for tidlig, og da fikk jeg plutselig litt panikk.. Kan de ikke bare holde seg til planen, liksom? :P

*mumler noe om forrige treff og hvor tidlig Anette og Marianne var ute når Marianne var kartleser* hehe

1. Du er og blir en unnasluntrer..

2. Smella på deg, det var ikke min skyld........

:P

Skrevet
1. Du er og blir en unnasluntrer..

Kan ikke huske å ha sett deg på alle treffene heller? ;)

2. Smella på deg, det var ikke min skyld........

;)

Det sier alle det :P

Var det klokken 10 imorgen? Hva gjør dere trener eller bare sosialiserer hundene??

De som er flinke, trener hundene sine, vi andre står bare å slarver med bikkjene våre i bånd ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...