Gå til innhold
Hundesonen.no

"På talefot med hunden" BOK


Wheaten terrier

Har du lest "På talefot med hunden"?  

26 stemmer

  1. 1.

    • Ja, men likte den ikke noe spesielt
      1
    • Nei, men skal snart lese den
      5
    • Ja, opptil flere ganger
      15
    • Nei, jeg har ikke lest, tror heller ikke jeg skal lese den
      5


Recommended Posts

Har nettopp lest i "På talefot med hunden" av Turid Rugaas, og er snart ferdig med den, synes det var en veldig bra bok, som jeg virkelig anbefaler til andre huneeiere som vil lære å forstå hunden, og til alle andre også.

Og som dere sikkert skjønner på det jeg skrev så er jeg begeistret for den ja :):cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Har boken og har lest den et par ganger.. Synes at det er en ok bok, men kanskje en smule oppskrytt? :?

Mange som omtaler den som "bibelen" osv.. Det synes er blir litt drøyt.

Men for all del, skader ikke å lese den da.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Kathrine. Den er god, synes jeg og, men ligefrem bibel anser jeg den ikke som. Jeg tror den rammer et bredere spektrum af mennesker end mange andre hundebøger i og med at den er så relativt ukompliceret, måske derfor der er så meget polemik omkring den. - Fordi så mange læser den. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var lærerrik og interessang. Leste den før jeg fikk hunden. Men har vel aldri lest en bok som jeg syns var ENORMT; FANTASTISK bra. Alle har vært helt greie og lærerrike, men man kan fort blande metoder og meninger hvis man leser for mange forskjellige. En bok jeg stadig vender tilbake til er Store hundebok. Den leser jeg i ofte og blir aldri lei :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest den. Kommer sikkert til å lese den en dag også..

Men er ikke så begeistret for Turid Rugaas.

Leser alle hundebøker jeg kommer over. Noen gode noen dårlige..

Så liker heller å kunne si min meining etter å ha lest litt forskjellige bøker. Enn å bare ha lest en bok å tro jeg kan alt..

Vicky. Om du har lest i Ulvemors sted? (Tror det er det den heter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var lærerrik og interessang. Leste den før jeg fikk hunden. Men har vel aldri lest en bok som jeg syns var ENORMT; FANTASTISK bra. Alle har vært helt greie og lærerrike, men man kan fort blande metoder og meninger hvis man leser for mange forskjellige. En bok jeg stadig vender tilbake til er Store hundebok. Den leser jeg i ofte og blir aldri lei :)

Ha bok er det?? Store hundebok. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er bra ja :D Den er liksom en bok alle kan lese, siden den ikke har noe særlig med læring å gjøre. Hunder har jo samme språk uansett hvilken treningsmetode man bruker.

Taz: Må bare si at "I ulvemors sted" er en helt grusom bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er bra ja :D Den er liksom en bok alle kan lese, siden den ikke har noe særlig med læring å gjøre. Hunder har jo samme språk uansett hvilken treningsmetode man bruker.  

Taz: Må bare si at "I ulvemors sted" er en helt grusom bok.

Hehe.. ok.. :P

Nå har jeg ikke lest den da.. Har den hjemme (Smålest i den) fordi en som jeg kom i en liten diskusjon med (om hundehold og trening) sendte den boka med mor mi hjem. Sånn at jeg skulle lese den. Så jeg kunne forstå hvordan han trente og han sitt syn på hunder..

Forstår du noe av dette? Er utrolig dårlig til å forklare.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har den, jeg har jo en hund som er redd folk så den har hjelpt meg til og forstå hunden min bedre og hva jeg skal gjøre for og ikke få henne til og være så redd. På tide og lese den en gang til tror jeg så jeg riper opp i hukomelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig med Vicky og Tiffa, men jeg tror jeg skal lese den for å se hva som står. Så jeg eventuelt kan uttale meg etterpå, og ikke være like "smart" som de som snakker om Nordenstam uten å ha peil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...