Gå til innhold
Hundesonen.no

"Norges morsomste hund"


Vala

Recommended Posts

Altså, når jeg først hørte om denne konkurransen, så antok jeg at det var triks og forskjellige "rarieteter". Men når jeg kom over denne videosnutten på vg.no med utdrag fra forskjellige småfilmer, så var jo ikke alle "rasende" festlig da! Den som var morsomst, var første snutten med "Aiko". Men så er jeg kanskje ikke helt upartisk i den saken :D

http://atvs.vg.no/player/player.php?id=6073&keyword=

Men jeg kjenner lite til konkurransen, er det noen som vet noe mer? Kanskje noen flere linker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den agility best, den hunden var ekstremt god! Ble stum!

Men, jeg må si det er litt feil å kale disse hunden for Norges morsomste hund, for det første så er jo dette innlært adferd, dessuten så er vel ikke triks det som avgjør om en hund er artig?

Jeg har sett en av filmene som er med, der var det en blanding som gjorde noen enkle triks, blandt annet å ligge død. Tingen her var at hunden gikk kun halvveis ned i død, når Rambo gjør det, så lgger han urørlig og langflat helt til jeg sier flink gutt.

Men om hunden gjør det perfekt eller ikke har vel ikke så mye å si da..

Når det først holdes en sånn konkurnse, så synes jeg det skulle vært om ting som hunden gjør av seg selv, ikke noe som er innlært.

Sånn som Rambo, han pleier å ta en leke i munnen, også finner han ballen, også sparker han fotball. Det elsker han, og han har funnet det på selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den agility best, den hunden var ekstremt god! Ble stum!

Men, jeg må si det er litt feil å kale disse hunden for Norges morsomste hund, for det første så er jo dette innlært adferd, dessuten så er vel ikke triks det som avgjør om en hund er artig?

Jeg har sett en av filmene som er med, der var det en blanding som gjorde noen enkle triks, blandt annet å ligge død. Tingen her var at hunden gikk kun halvveis ned i død, når Rambo gjør det, så lgger han urørlig og langflat helt til jeg sier flink gutt.

Men om hunden gjør det perfekt eller ikke har vel ikke så mye å si da..

Når det først holdes en sånn konkurnse, så synes jeg det skulle vært om ting som hunden gjør av seg selv, ikke noe som er innlært.

Sånn som Rambo, han pleier å ta en leke i munnen, også finner han ballen, også sparker han fotball. Det elsker han, og han har funnet det på selv..

Kunne ikke skrivd det bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Vet ikke noe om dette, men det er en tråd lenger ned her. Har ikke fått sett filmene pga rare pc'n min.

Litt OT: Kanskje vi skulle holdt en slik konkurranse her på Hundesonen? Hvor man kan sende inn filmer?

Lurt! Sikkert mange morsomme hunder her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den agility best, den hunden var ekstremt god! Ble stum!

*klippet*

Når det først holdes en sånn konkurnse, så synes jeg det skulle vært om ting som hunden gjør av seg selv, ikke noe som er innlært.

Sånn som Rambo, han pleier å ta en leke i munnen, også finner han ballen, også sparker han fotball. Det elsker han, og han har funnet det på selv..

Jeg er enig i at agility vovsen var utrolig bra. Men eh, h*n var ikke morsom.

Jeg skjønner hva du mener, det ville vært enda bedre om det var hundens egen "særhet" som skinte igjennom. Men jeg antar at det også ville blitt et problem å finne ut om det var innlært av eier eller av hunden selv. Det er ikke alltid like lett å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på hvem som vinner. Agility hunden var flink, men ikke morsom. Dette ser man jo "hver dag" på stevner.

Den gizmo med ballen var jo litt søt da :D litt små-morsom der den løp å dytta ballen. Men det er den eneste jeg har sett som har nærmet seg ordet morsom. Sær jeg? Neida :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT: Kanskje vi skulle holdt en slik konkurranse her på Hundesonen? Hvor man kan sende inn filmer?

Å ja! Jeg har en premiekandidat!

Marianne, frem med videorkameraet ditt! Nå skal vi filme Loke på tur :D

Og Lita i luka*fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Først og fremst - konkurransen om "årets morsomste hund" handler om at en casting selskap er på jakt etter hundemodeller og da må det nødvendigvis bli sånn at hunden kan utføre ting på kommando - tross alt, skal man for eksempel lage en reklamefilm så kan man ikke vente til hunden selv finner det for godt å utføre en adferd liksom........ da må den kunne gjøre det der og da......

Internkonkurranse på sonen er jeg for - jeg vet hvem vinneren kunne ha blitt - men desverre for meg så er krapylet for raskt til at det overhodet er mulig å få tatt video av henne...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst - konkurransen om "årets morsomste hund" handler om at en casting selskap er på jakt etter hundemodeller og da må det nødvendigvis bli sånn at hunden kan utføre ting på kommando - tross alt, skal man for eksempel lage en reklamefilm så kan man ikke vente til hunden selv finner det for godt å utføre en adferd liksom........ da må den kunne gjøre det der og da......

Internkonkurranse på sonen er jeg for - jeg vet hvem vinneren kunne ha blitt - men desverre for meg så er krapylet for raskt til at det overhodet er mulig å få tatt video av henne...........

sant nok, men da burde de hatt en annen tittel på konkurransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

....og så er det sikkert greit å "keep in mind" at publikum ikke bare er hundeeiere, for eksempel har jo TV2 Frokost-TV en egen deltager - og den er stemt frem av ikke hunde-eiere.

For folk uten hund er nok disse deltagerne morsomme så det holder - vi som har hund legger kanskje lista litt høyere - men nå er det generelt ikke hundeeiere som er mottakere av reklame osv. - det er folk som ikke har hund liksom og da blir dette morsomt å se på..

Synes det er synd egentlig at svært mange glemmer at verden stort sett består av folk som ikke eier hund og glemmer å ta disse med når man gjør seg opp meninger om ting og tang.........

Synes navnet på konkurransen er helt strålende jeg - min mor som ikke er hundeeier og ei heller har noe ønske om å eie hund synes at alle triksene min gamle hund klarte å utføre var ustyrtelig morsomme - hun synes derimot ikke terrierdyret er det spøtt morsom - dette til tross for at jeg synes terrierdyret er hysterisk morsom .......... så for min mor og mange med henne så er disse hundene på videosnuttene morsomme og siden dette er en konkurranse rettet mot casting på en måte så blir min mor og hennes likesinnede mottagerne og da har konkurransen helt korrekt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppe jo..det så jeg først nå :D Loke kan bare lukke skuffer og dører og snurre rundt av triks han.. ikke har jeg lagt på komando på noe av det heller så han hadde neppe kommet langt. Ufrivillig morsom er han dog stadig vekk.. Lille Jonas derimot kan mange nyttige og unyttige triks..alt fra å tute med bilhorn til å vaske tissen sin (ja, jeg vet, men har man liten hund som skal løftes så er det praktisk at den kan gjøre seg ren først :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja! Gratulerer så mye til dere!

Blei helt sjokka da jeg så det på nyhetene.. Tenk at jeg viste hvem hu var, som vant :wub: hihi..

Hmm.. i følge dyrenett så tror jeg ikke at han gjorde så masse. Bare dreiv å hoppa rundt med de sjarmerende trekka sine .. hehe.. får vente å høre med de som så det :icon_redface:

På nyhetene???! Seriøst, det så jeg ikke. Ikke at jeg så på nyhetene heller.. Unngår dem for tiden faktisk, bare deprimerende saker som blir vist..

Hm, hvilken kanal da? Tv2, NRK? Kanskje det er lagt ut på nettet eller noe?

*lete*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nyhetene???! Seriøst, det så jeg ikke. Ikke at jeg så på nyhetene heller.. Unngår dem for tiden faktisk, bare deprimerende saker som blir vist..

Hm, hvilken kanal da? Tv2, NRK? Kanskje det er lagt ut på nettet eller noe?

*lete*

Så på nyhetene på Tv2. Men så ikke mye av vinneren akkurat. Mest av Jeppe. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...