Gå til innhold
Hundesonen.no

"Norges morsomste hund"


Vala

Recommended Posts

Guest Just me!!

Carina og pelsdotten Frisbee her inne som vant ja. De kom på tv, fikk ikke sett det :/

Men, de skal på God Morgen Norge enten i morgen eller på onsdag.

Dommeren mente de vant fordi de gjorde alt av ren og skjær glede, Frisbee løp rundt som en overlykkelig pelsdott og gjorde alle de snåle tingene hans :wub: Bra jobba av assistent Tonje, og heiagjengen m/ Tine (Tinja) og Mia :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut for meg at det var en verdig vinner da hvertfall. Siden ikke noen spesielle triks var innblandet.

Triks er jo morsomt å se for folk som ikke ser det ofte, men om man skal tenke helhetlig, hva er vel ikke morsommere enn en hund som er morsom i seg selv.?!

Nei får gratulere deg da :icon_redface: GRATULERER!

MEN jeg hadde blitt veldig skuffa om f.eks jeppe vant (beklager, men bare føler at det hadde blitt feil i en slik konkurranse om å bli kåret til "norges morsomste hund")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Frisbee i VG, tenkte "Hmm, den beardisen var det noe kjent med", så bladde jeg opp, og der var jammen Fresbee! Var et fint bilde av Jeppe der også (aussien)! Også mener jeg å¨huske at borderen Aiko er inne på forumet her et sted..

Endte jo med at jeg bare MÅTTE kjøpe vg da, hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var Frisbee som ble Norges morsomste hund i år :wub: Og det stemmer nok det som noen har sagt her at vi gjorde ikke så mye... Tror det var dagbladet som hadde en genial beskrivelse av nummeret vårt:

"Frisbees sceneshow besto stort sett i å hoppe rundt og slenge på pelsen, skjønt innimellom sprang han ut og sjekket noen av de lodne damene som satt «ringside»."

Hadde litt prestasjonsangst da.. Med alle de hundene som kunne sååååå mye.. Mens Frisbee kunne hoppe rundt omkring og vifte med pelsen... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den agility best, den hunden var ekstremt god! Ble stum!

Men, jeg må si det er litt feil å kale disse hunden for Norges morsomste hund, for det første så er jo dette innlært adferd, dessuten så er vel ikke triks det som avgjør om en hund er artig?

Jeg har sett en av filmene som er med, der var det en blanding som gjorde noen enkle triks, blandt annet å ligge død. Tingen her var at hunden gikk kun halvveis ned i død, når Rambo gjør det, så lgger han urørlig og langflat helt til jeg sier flink gutt. Men om hunden gjør det perfekt eller ikke har vel ikke så mye å si da..

Når det først holdes en sånn konkurnse, så synes jeg det skulle vært om ting som hunden gjør av seg selv, ikke noe som er innlært.

Sånn som Rambo, han pleier å ta en leke i munnen, også finner han ballen, også sparker han fotball. Det elsker han, og han har funnet det på selv..

Klager du på triksene til hunden min eller? :icon_redface:

Så Frisbee i VG, tenkte "Hmm, den beardisen var det noe kjent med", så bladde jeg opp, og der var jammen Fresbee! Var et fint bilde av Jeppe der også (aussien)! Også mener jeg å¨huske at borderen Aiko er inne på forumet her et sted..

Endte jo med at jeg bare MÅTTE kjøpe vg da, hihi!

Matmoren til Aiko er her ja :wub: Men han er ingen border collie da :D Gutten min er en ekte gatemix som er min store lille koseklump og morroklump!

*Dobbeltpost. Bruk siterknappen. Mod Vala :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var Frisbee som ble Norges morsomste hund i år :D Og det stemmer nok det som noen har sagt her at vi gjorde ikke så mye... Tror det var dagbladet som hadde en genial beskrivelse av nummeret vårt:

Hadde litt prestasjonsangst da.. Med alle de hundene som kunne sååååå mye.. Mens Frisbee kunne hoppe rundt omkring og vifte med pelsen... :icon_redface:

Da skal jeg være helt ærlig, for har hvert litt skeptisk til denne konkurransen. MEN du var en verdig vinne ri mine øyne. En hund som er morsom i seg selv, uten å måtte gjøre triks som er innlært på kommando, ER morsomt å se på. Det andre er morsomt det å, men man ser det jo "hele tiden".

GRATULERER TIL DEG nok engang :wub: banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del kjente med ;) Det var artig..

Aussien Jeppe er fetteren til Tella så han vet vi hvem er, ellers så var også broren til Tella med i konkuransen i god morgen Norge.. =)

Gratulerer så mye Carina og Frisbee.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klager du på triksene til hunden min eller? ;)

Matmoren til Aiko er her ja ;) Men han er ingen border collie da ;) Gutten min er en ekte gatemix som er min store lille koseklump og morroklump!

*Dobbeltpost. Bruk siterknappen. Mod Vala ;)

Den funker ikke her hos meg, så det så .... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker ikke her hos meg, så det så .... ;)

Hm, sier du det du... *knis*

Aha... Da lærte jeg noe nytt i dag og ;) Takk!

Se der ja! Åpent sinn, medfører ny lærdom (gratis visdomsord fra Vala ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klager du på triksene til hunden min eller? ;)

Matmoren til Aiko er her ja ;) Men han er ingen border collie da ;) Gutten min er en ekte gatemix som er min store lille koseklump og morroklump!

*Dobbeltpost. Bruk siterknappen. Mod Vala ;)

Det må du ikke spørre meg om, fins mange blandinger som kan død. Dessuten, selv om jeg sier at en hun ikke legger seg langflat ned og spiller død, så vil jeg ikke si at jeg direkte klager på dem. Jeg bare synes at det ikke blir et fullverdig død.

Edit: Har sett bilfr av blandingen din, og det er ikke den jeg så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du ikke spørre meg om, fins mange blandinger som kan død. Dessuten, selv om jeg sier at en hun ikke legger seg langflat ned og spiller død, så vil jeg ikke si at jeg direkte klager på dem. Jeg bare synes at det ikke blir et fullverdig død.

Edit: Har sett bilfr av blandingen din, og det er ikke den jeg så.

Hvis det er filmen du så på vgnett og det var den første hunden som var på filmen, var det min hund! Hvis jeg hadde tatt meg veldig nær av kommentaren din, hadde jeg ikke satt en ;) bak det jeg skrev ;)

Jeg bryr meg lite om hva andre synes om gutten min, for meg er han verdens skjønneste uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...