Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva vil du at din neste hund skal hete?Eller hva het din gamle hund?


MegaMarie

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Mike er oppkalt etter kjæresten til Phoebe i friends :rolleyes:

Men neste hund hvis det blir tispe skal enten hete: Karmen, Peanut, Peach, Leela

Hvis hannhund så blir det Boxter, Ejjan eller Tommy.

Meen.. Kommer jo helt ann på rase, personlighet, farge og alt egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund het Tatra. Hun var oppkalt etter ei BC tospe jeg var veldig glad i og jeg ringte og spurte om det var greit om hunden min fikk navnet.

Den neste hunden het Bimbo. Han het egentlig noe langt og fint, men Ane som da var 5 ville kalle ham opp etter hunden i Karlson på taket. Tror hun syns det var litt pinlig etter hvert. :devil:

Solo og Fibi hadde navn da vi fikk dem.

For mange år siden bestemte jeg meg for at neste hannhund skulle hete Skilos som betyr hund på gresk. Da han atpåtil viste seg å være gresk, var jo det valget enkelt. Ingvild på tretten insisterte på å skrive det med c og dermed ble det Scilos.

Nå har fire av våre fem hunder (+ diverse passepåetparmåneder hunder) bare kommet sånn av seg selv, så noe særlig planlegging av hund eller hundenavn er ikke helt aktuellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gammel träd, men den kan jo "vekkes til live igjen" :devil:

Har hatt to hunder i familien, disse het:

Whiskey (Gatemix)

Charlie (Labrador Retriver)

Näverende hund:

Mischa (Papillon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, slenger meg på jeg :devil: Selv om tråden er gammel.

Den første hunen i mitt liv, er jo Geisha, Blandings Tispe.

Så hadde jeg en annen blandingstispe som het Misty.

Hunden jeg har nå, heter Jatzy, og er en Aussie.

Neste hund skal hete Misti, Izma, Luna, Kida eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har massevis av navn på lur, men de er hemmelige, så det så! :devil:

Forøvrig har jeg aldri hatt hund før den jeg har nå, men jeg har jo hatt masse andre dyr. Snella, Nussi og Tussi er liksom standard kaninnavn. Ellers hadde jeg en ilder som het Casper og et hamster som het Crazy. ^^

Neste hunden skal ha et navn med betydning, gjerne noe portugisisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste sobel skal hete Denya, og hun blir født i mai :devil:

Min første tric skal hete Dimma, når enn hun kommer.

Blå tispe må jeg tenke mer på.

De jeg har fra før heter Jóga og Saeta.

Betydninger:

Jóga - islandsk forkortelse for Jóhanna, som betyr gud er nådig (oppkalt etter sangen med samme navn)

Saeta - latin, betyr hår (finnes også et band fra USA med samme navn)

Denya - avledet av gresk Dionysos, vinguden. Navnet kommer først og fremst fra mamma'n som heter Enya

Dimma - islandsk, betyr mørk(e)/skumring

Har også et par navn klare til eventuelle hannhunder.

Får jeg en blå hann skal han hete Frosti (islandsk, betyr frost), en tric hann, Skuggi (islandsk, skygge).

Sobelt er usikkert :D Men så har jeg heller ikke planer om hannhund på lenge enda.

Oi, hihi. Denya har enda ikke kommet, og det blir enda en stund til :D

Dimma ble til Villa. Så har jeg fått en Silma :D Neste sobel blir fremdeles Denya (håper jeg). Så skal Jeg se an en blå tispevalp etter Villa om vi får en slik, og den tror jeg skal kalles Vinea (latin for vin).

Jóga - islandsk forkortelse for Jóhanna, som betyr gud er nådig (oppkalt etter sangen med samme navn)

Saeta - latin, betyr hår (finnes også et band fra USA med samme navn)

Villa - champagnebrus!

Silma - alvisk, betyr stjerneskinn eller noe slikt (orker ikke sjekke)

Denya - avledet av gresk Dionysos, vinguden. Navnet kommer først og fremst fra mamma'n som heter Enya

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to hunder nå, schäferen heter Haifa og Phalenen heter Texas Zidane.

Neste hund blir en Border Collie, om det blir ei tispe skal hun hete Bindi :D

Om det blir hannhund, så vet jeg ikke helt ennå:D Men kanskje Stephen Robert, med "Bob" som short :devil:

Jeg vet, jeg er sær på navn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

HVa min neste hund skal hete nei det vet jeg da ikke før jeg ser den. Men de hundene jeg har/har hatt Het/heter

Flat som hetet Eru som vist var en del av et gudenavn men husker ikke betydningen nå.

Flat som het Tigergutt og var oppkalt etter Tigergutt i Hundremeterskogen og oppførte seg omtrent san hele livet.

Strihåret vorstehhund som heter Raisa som er oppkalt etter en annen hund som var oppkalt etter4 Raisa Smetanina som var flink langrensløper.

Og hatt en Grosse Munsterlander på snarvissit som het Darc hvorfor vet jeg ikke.

Det ser ut til å komme en border collie hit om ikke så lenge som vist skal hete Maja for navnet liksom bare passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle hund het Puma, et fantastisk fint navn synes jeg (fant det ikke på selv, han het det da jeg fikk han), min neste hund skal hete Tundra om det er tispe og Frost om det er hannhund:)

Hihi, det ble det jo ikke da ... Jeg fikk en Felix og har en Knott og en Zima. Jeg har lyst til å bruke navnene Frog, Mygg og Bug på fremtidige BC'er (bare bordere som kan hete det tror jeg). Mange andre navn er vakre eller fine og, men de er skreddersydd til en viss type hund, så vi får se hva slags dyr som kommer i hus i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Sikkert nevnt det før i denne tråden, men nå kjeder jeg meg og gjør det igjen. :devil:

Første hund, en Tibetansk Spaniel: Shani

Også tar jeg det videre fortløpende...

Tibetansk Spaniel: Stevie

Schäferhund: Rastan (ikke selvvalgt)

Schäferhund: Bonnie (ikke selvvalgt)

Australsk Kelpie: Hexa

Australsk Kelpie: Blaze (ikke selvvalgt)

Australsk Kelpie: Talli

Min neste hund kommer til å hete Nappi, om jeg skulle fått en til for øyeblikket. Om det var en hannhund som kom i hus så hadde det blirr Logan. Men slike ting kan endre fort alt etter personligheten til hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt hund før Tassen, men kaniner har jeg hatt! (Opptil 14 på en gang faktisk)

1. kaninen het Karlson, siden han fikk "beite" på garasjetaket. Han het lenge PippiKarlson, fordi vi ikke visste om det var jente eller gutt. Om det var gutt skulle han hete Karlson og var det jente skulle hun hete Pippi. Men vi fant altså ut at det var gutt etter hvert.

Han var en meget snill og intelligent kanin.

2. kaninen fikk jeg litt etterpå. Dette var ei sky frøken, og var ganske redd for folk, grunnet lite nærkontakt med folk der hun kom fra. (Hun kom til oss som voksen). Hun het selvfølgelig Pippi.

Men det tok litt av, og plutselig hadde vi 14 kaniner. Meget søte. Fikk solgt/gitt bort tre. Alle ble tatt av katt bortsett fra en som ble påkjørt.

Okey, dette ble OT, men tilbake til navn. Min fremtidige tispe vi jeg gjerne kalle Tundra. Veldig fint navn.

Og nei, jeg tror ikke jeg vil kalle henne Yri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi hatt:

En Border Collie vi hadde i hele valpetiden (oppdro for mormor og morfar): Scott (ikke selvvalgt)

Kongepuddel: Edit (ikke selvvalgt)

Nå har jeg:

Shetland Sheepdog: Kite

Korthåret Collie: Shabtay

Neste hund er jeg ikke sikker på hva skal hete, men jeg går alltid for navn med en mening bak, liker det spesielt og originalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, hunder som har vært i familien, hunder som jeg har eid eller bare hunder jeg har døpt, for å kunne lage en liste ut av dette :)

Karak - min onkels Tibetanske Spaniel

Tiba - min onkels Cocker Spaniel

Case - min andre onkels Pyreneer

Troya - mine besteforeldres beagle (tror jeg)

Luna - mine besteforeldres første BC

Troya - mine besteforeldres andre BC

(ellers husker jeg ikke navn på andre hunder i familien bortsett fra mine egne)

Buffy - min første hund, schæferjenta. Selvvalgt navn.

Bridie - min aussie, ikke selvvalgt.

Også har jeg døpt en liten supermix av en herlig hund for Quattro :)

Evnt hunder i fremtiden aner jeg ikke.. Umulig å bestemme navn før man ser individet føler jeg.

Men er vel noen alternativer..

Diablo - Dibo til daglig.

Varga

Kaos

eller, jeg vet ikke jeg... hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene jeg har hatt/familien har hatt:

Dennis - (schäfer/grønlandshund mix). Han ble oppkalt etter en førerhund jeg så på TV som het Dennis (riesenschnauzer).

Maxi - (manchester terrier). Hans hele navn var Maximillian og ble henta fra en bok jeg liker veldig godt. Jeg likte ikke forkortelsen Max. Synes ikke det passet til han, så da ble det Maxi.

Wasco - (schäferhund). Skulle være W kull, og jeg fikk en lang liste med navneforslag. Da skilte Wasko seg ut, men jeg skulle ha det med skrevet med C.

Santi - (schäferhund). Hu kom fra et X kull, og ble hentende Xantippe på stamtavla. Og da ble Santi en naturlig forkortelse av navnet.

Bogar (mudi). Navnet hans var ikke selvvalgt. Han het det når jeg fikk ham, og jeg syntes navnet var fint (når det utales Båougar, og ikke Booogar eller Bogart)

Nirm (border collie). Synes enda navnet hans er kult, og noe som ikke alle andre heter. Selvvalgt. Siden han kommer fra et I kull, så slang jeg på Isko foran.

Vida (schäfer). Vida lille het Vi da jeg fikk henne. Men jeg følge meg så schizofren hver gang jeg snakket om at jeg og Vi skulle finne på noe (jeg og alle personlighetene mine liksom...). Så da måtte jeg finne på noe annet. En MSN kontakt kom med masse forslag som starta på Vi, og av de likte jeg Vida best. Så da ble hun hetende det.

Neste hund har jeg navn klart på hannhund (om det passer selvfølgelig). Tispe er jeg litt mer usikker på faktisk... Hva det blir, får tiden vise. Ting kan jo forandre seg. :) Eneste jeg starter å bli veldig sikker på er rase.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... jeg har liksom aldri tenkt på FORHÅND hva en eventuelt ny hund skulle hett, men her om dagen fant jeg navnet: KASUS ! Det tror jeg min neste hund kommer til å hete :).

Hva ble det til her da, Siri? hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hvor mange skal nevnes *ler*

Har hatt

Billy - ikke selvvalgt, men like fullt en fantastisk golden hannhund som var min første hund

Bonita - skulle ha navn på B og alternativet var Bazooka, som var helt totalt upassende til den flisa

Timo - ikke selvvalgt, og fortsatt ikke ett navn jeg ville valgt - men han var en fantastisk hund

Brumm - selvvalgt

Beta - selvvalgt (hannhund)

Bodd med

Myggen - dugnadsnavn

Musa - fordi alle sa at hun ikke kunne hete det

Jessy - het det da vi hentet henne i Nederland

Kia - forkortet Kiara

Dina - det har aldri vært så lett å gi navn til en hund som når Dina fikk navn - hun fikk navn 10 minutter etter første møtet, hun var bare en Dina - punktum liksom.

Tjukken - igjen, navnet er valgt fordi de fleste mente at det kunne han ikke hete...

Har nå

Noah - Vært bestemt lenge lenge lenge

Sassy - Frekk og freidig og heter egentlig Shazzra - men det er for tungt.

Fremtiden

Isac

Ilja

Komma

Streken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så mye annet å gjøre, men været er såååå fint og jeg har slets ikke lyst å jobbe - og så finner jeg denne tråden - en ypperlig "vegringstråd" for å utsette pinen litt til..

Det har vært mange dyr opp gjennom tidene (feks hamstrene Tussi, Perle, Mimmi og Tiffi, eller rottene Snufs, Max, My, Jojo og Blue Heaven, ikke alle navnevalg mine, siste rotta "Blue Heaven" ble oppkallt etter en alkoholfri, gift-blå drink på Danskebåten som gjorde veldig inntrykk på datteren min.. og så var det alle hestene da, og marsvinene - når jeg hører om han biskopen Tutu, tenker jeg alltid på marsvinet Tutu. I min barndom gikk jeg på en amerikansk skole hvor vi hadde et "klassemarsvin" som het Tutu. Han bodde i et digert bur i klasserommet og vi fikk lov å ha han med hjem i helgene etter tur.. før allergi- og bakterieskrekk-tida dette, men han var enormt populær slik at hvem som hadde gleden å få han med hjem i feriene var det loddtrekning om. Og spenningen rundt den loddtrekningen var simpelthen ubeskrivelig.. nå i ettertid tenker jeg på de stakkars foreldrene som måtte stille opp og transportere marsvin i digert bur - de hadde ikke noe valg tror jeg - var aldri noen i klassen som ikke fikk lov å ha med Tutu hjem!)

Men hunder:

Kim - brun labrador hannhund, jeg valgte det navnet men husker ikke hvorfor jeg syntes det var så fint..

Tessie - flat-tispe, jeg likte bare navnet..

Kita - omplassert flat-tispe, navnet "fulgte med"

Pippen - kjære kjære schäferblanding.. jeg valgte det navnet for jeg syntes det hørtes tydelig ut og dermed lett for hunden å lære, samt at jeg var klar over at mange var redde schäfere og tenkte at det skulle mer til at for at noen skulle bli redd for en hund som het Pippen liksom.. riktignok trodde kollegene mine på jobben lenge at jeg hadde fått undulat..

Amy - lille basenji. Hun var opprinnelig hunden til datteren min, så hun valgte navnet.. desverre. Jeg tror Liv Irene (Yodel) egentlig hadde gitt henne navnet Ashiki, hvilket er Swahili for et eller annet og høres veldig fint ut.

Kark - flat-tomsing. Lite ante jeg at dette skulle være et veldig passende navn! Opprinnelig så tenkte jeg på trellen Kark som forrådte sin herre for løfte om gods og gull og syntes det passet for hunder som kan selge sjela si' for litt moro (flatter er ofte slik..). Men Kakkelakken har vist seg mer lik sin navnebror i tegneserien Hårek den Hardbalne! Veldig vennlig og villig men usedvanlig kørka..

Broren min har nettopp fått en kleiner munsterländer-valp. Nå er den tispe (heter Bliss fra oppdretter), men hadde det vært hannhund så hadde jeg navnet klart: en kleiner hannhund må selvfølgelig hete Calvin Klein!

Fremtidige hunder.. tja.. vanskelig å spå - men navn til basenji-hannhunden jeg en gang skal ha, skal være Oy etter billybumbleren Oy i bok-serien "The dark Tower" av Stephen King. Det er en bok med alternative verdener, og i vår verden er utvilsomt basenjien det som tilsvarer en Billybumbler.. basenjier bjeffer ikke og kan "nesten snakke", de har krøll-hale og revefjes og er reserverte overfor fremmede men ekstremt hengivne overfor "sine" osv osv.

Ellers så i navnetråden til Raksha var det mange fine navn, bet meg spesielt merke i navnet Svibel som Mari foreslo.. kommer det en tispe her i huset, så spørs det om jeg ikke "låner" det navnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...