Gå til innhold
Hundesonen.no

Tannfelling

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Mona mister jo tenner nå. Men jeg har sett noe jeg syns er rart! Så derfor spør jeg.

På den ene siden foran, litt på sida ser det ut som om hun har mistet en tann, for det er bare et rundt lite hull der. Men ingen ny tann! Trenger jeg bekymre meg, eller vil denne tanna komme?

Skrevet

Hmm.. Har ikke sett så nøye etter :oops: Hun er ikke spesielt glad i tannvisning, det er noe jeg jobber med. Prøver hvertfall :roll:

Skrevet

Diego og e midt i tannfellingå.. :P

Men han har merkelige tenner.. Nye tennene komme jo ud før de

gamle får løsna..

Men,men.. Har gått fint så langt.. :P

IW : Diego og har sånn.. :cry:

Så ingenting å ver redde for det..:)

Skrevet
Diego og e midt i tannfellingå.. :P

Men han har merkelige tenner.. Nye tennene komme jo ud før de

gamle får løsna..

Men,men.. Har gått fint så langt.. :P

IW : Diego og har sånn.. :P

Så ingenting å ver redde for det..:P

At de nye tennene kommer før de gamle tennene er mistet er et ganske vanlig problem. Pass godt på at de nye tennene ikke vokser ut skeivt og at han får bitt feil. Rikk på de gamle tennene og få dem ut :P Hvis ikke bør du la vetten ta en titt på ham og eventuelt få dem trukket! (det har jeg måttet gjort på de siste tre hundene mine! og ja, de får masse tyggeben o.l :P )

Skrevet

Diego vil ikke tygge på leker,tyggeben osv..

Tror han har mistet de fleste tennene nå..

Så håper han ikke får bittfeil.. Det hadde vært litt kjipt..

Men vet ikke helt hvordan bitet til en Chow skal være..

Er jo saksebitt..Men har jo aldri satt meg inn i det..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...