Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er IPO


Minadachs

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

På NKKU leiren i 2006 hadde vi besøk av noen som drev med IPO. Først fikk litt info, så fikk vi en demo av forsvarsarbeidet. Det var skikkelig moro å se på! ;) Bitearbeidet framhever på ingen måte aggresjon. For hunden er det lek, lek og kun lek! Når du har drakamp med hunden din gjør du nøyaktig det samme som figuranten gjør med hunden som biter i armen. Det er kun en lek! ;)

Jeg har tenkt tanken med å trene litt IPO med Bajnok for å få han litt tryggere på folk, men dessverre er jeg for ung til å trene IPO. Hadde nok ikke gjort uansett tror jeg. Det er jo en del stress i den typen lek.

IPO er ingen aggresjonssport som gjør at hunden biter lettere. Derimot kan den gjøre at hunden blir tryggere i stressende situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg trener lydighet og bitearbeid i IPO. Målet er ikke å få hunden i aggresjon før den biter, men i byttedrift. For hunden er armen et "bytte". Jeg trener dette fordi det er utrolig gøy, og for at hunden skal få litt avveksling fra andre treningsøkter. For det er lydighet som er sporten for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På NKKU leiren i 2006 hadde vi besøk av noen som drev med IPO. Først fikk litt info, så fikk vi en demo av forsvarsarbeidet. Det var skikkelig moro å se på! ;) Bitearbeidet framhever på ingen måte aggresjon. For hunden er det lek, lek og kun lek! Når du har drakamp med hunden din gjør du nøyaktig det samme som figuranten gjør med hunden som biter i armen. Det er kun en lek! :)

Det var utroligt gøy å lære om IPO... angrer på at jeg ikke meldte meg som figurant :)

18, hvis jeg ikke husker feil nå?

det er 18 ja... iallefall i norge ;) vet ikke om det er det samme i alle land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg skal kanjse prøve meg med IPO med Turbo.. jeg fikk prøve meg som figurant i sommer, legger ved noen bilder:P

Hunden må ha lisens for å kunne trene IPO, og da må den være registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...