Gå til innhold
Hundesonen.no

regelmessig diare


Recommended Posts

Skrevet

Hunden min får diare hver 3-4 uke. Har hatt det 4 ganger nå, men gjevne mellomrom. Har alltid endt opp med at den har drete i buret sitt eller innendørs. Gjorde det igår i stua mens jeg så på. Skjønner ikke hvorfor det blir sånn. Sånn plutselig akutt diare som vare en dag eller to. Så går det over i noen uker så pån igjen. Ho spiser vanlig hundmat og får ikke annet mat. Er dette normalt?

Skrevet

Hmmm..... må nok innrømme at det virker litt rart! Anbefaler deg å ringe til en dyrlege. Ringe koster jo ikke noe :wink: Hadde i allefall jeg gjort.

Ettersom den har det så ofte liksom!

Skrevet
Hunden min får diare hver 3-4 uke. Har hatt det 4 ganger nå, men gjevne mellomrom. Har alltid endt opp med at den har drete i buret sitt eller innendørs. Gjorde det igår i stua mens jeg så på. Skjønner ikke hvorfor det blir sånn. Sånn plutselig akutt diare som vare en dag eller to. Så går det over i noen uker så pån igjen. Ho spiser vanlig hundmat og får ikke annet mat. Er dette normalt?

Få hunden sjekket av en vetrinær, gi den kull når den har diare`,og bytt for.

Det høres ut som om tarmfloraen til din hund ikke helt takler foret du gir den.

Skrevet

Ok takk for råd. Men, hvis den har helt fast og fin avføring til vanlig da? For det har min. Det er diare (eller løs mage) en dag eller to, så blir den bra igjen. Helt til det går 3-4 uker. Hun spiser maten hver dag, så skulle ikke ho ha hatt diare hver dag da hvis det var maten? Skjønner ikke hvorfor det kommer bare sånn innimellom. Passer godt på hunden ellers, og følger med om den spiser noe annet (for den har ekstrem følsom mage. tåler ingenting)

Skrevet
Ok takk for råd. Men, hvis den har helt fast og fin avføring til vanlig da? For det har min. Det er diare (eller løs mage) en dag eller to, så blir den bra igjen. Helt til det går 3-4 uker. Hun spiser maten hver dag, så skulle ikke ho ha hatt diare hver dag da hvis det var maten? Skjønner ikke hvorfor det kommer bare sånn innimellom. Passer godt på hunden ellers, og følger med om den spiser noe annet (for den har ekstrem følsom mage. tåler ingenting)

Har den diare` så ofte, så hadde jeg skiftet for...-får hun brødskiver med leverpostei eller noe på kanskje?

Skrevet

Ho får bare hundemat nå. Slutta å gi ho matrester etter at ho begynte å få diare. Men hvis det er foret som ho spiser hver dag, så burde jo hunden ha hatt diare hver dag da.(eller vært løs i magen hele tiden og sett det på andre ting, slapp, pels osv) Det virker ihvertfall logiskt.. :?

Skrevet

Ikke nødvendigvis diare`hver dag, nei. Men om dere har vært hos dyrlege,og ikke gir henne noe utenom tørrforet, så prøv kull og biola.

Kull binder som sagt magen,og biola er nødvendige tarmbakterier. Liker hun ikke biola, så kjøp zoolac på apoteket - dette er mye kraftigere,så det trengs mindre av det,og det kan sprøytes rett inn i munnviken.

Lykke til.

Skrevet

hva med og få prøvd den zoolacen den skal jo stabilisere magen.

fikk den hos dyrlegen.

det hjalp kitha disse dagene.

ikke spyr hun og ikke har hun diare

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...