Gå til innhold
Hundesonen.no

Fellestrening i Oslo området lørdag 4 november?


Mud

Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Hun har forresten akkurat hatt løpetid så det kan hende at hun lukter litt "godt" fortsatt, gjør det noe?

Hey! Enda bedre :) Flott! For meg ihvertfall..har en som har oppdaget at han hr utovertiss så jeg er glad for sånne muligheter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir og gjerne med... :)

Skal passe en valp denne helgen også, så noen hundeaktiviteter passer veldig bra.. :P

Forslag på sted:

-Valle Hovin, gressletta visavis Helsfyr Hotel. Her trener jeg ofte, kjempefin treningsplass og mulighet for en kaffe på kroa på hotellet. Om det er fotball på gresset er det også en stor parkeringsplass her.

- Skullerudstua. Her er det og fine treningsmuligheter, og masse forstyrrelser i turgåere som farter rundt. Også mulighet for kaffe... :P I tillegg er det fine turmuligheter.

- Linderudkollen, det samme som skullerudstua egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! :P Skullerud sletta har jeg vært på før så der finner jeg kanskje frem..(med ny veibeskrivelse selvfølgelig :) )

BcRex: hurramegrundt ja... det er det vi har litt mye av her og :P Noen hunder er bare FOR glade... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi syns igrunnen de fleste er skumle for tiden, sånn til å begynne med. Skogen er en fin arena å løse opp stemningen. Så kan hun purke seg til igjen når hun trener. Da kan nemlig alle andre bare holde seg unna! Ta bane 3 "Mortensrud" til Skullerud, eller buss 70 fra Jernbanetorget så langt bussen går, eller sitt på med Jane! :) Eller kjører du selv, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! :P Skullerud sletta har jeg vært på før så der finner jeg kanskje frem..(med ny veibeskrivelse selvfølgelig :) )

BcRex: hurramegrundt ja... det er det vi har litt mye av her og :P Noen hunder er bare FOR glade... <_<

FOR glade ja :P den kjenner jeg igjen. Og kanskje en liten blanding av GAL :rolleyes:

Men jeg kommer meg desverre ikke rundt overalt :P (lappen er noe dritt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi syns igrunnen de fleste er skumle for tiden, sånn til å begynne med. Skogen er en fin arena å løse opp stemningen. Så kan hun purke seg til igjen når hun trener. Da kan nemlig alle andre bare holde seg unna! Ta bane 3 "Mortensrud" til Skullerud, eller buss 70 fra Jernbanetorget så langt bussen går, eller sitt på med Jane! :) Eller kjører du selv, kanskje...

Hmm..men problemet er jo at all utfording er borte hvis de går tur og blir kjent først :P Liten vits å trene på det da :P

Tur etterpå er jeg helt for.. men altså..tilmed ikke Loke har problemer med å trene rundt hunder han har gått tur med først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta toget til byen og t-banen derfra!

Morosam du eller?! En hurrameirundt-hund på tog OG t-bane (som aldri har kjørt noe sånt før), og er litt var på lyder. Hehe. Nei jeg får holde meg til en ting om gangen. Vil ikke bytte om jeg først har kommet meg på buss/tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Marianne ikke skal så kan du sikkert sitte på med oss? Loke vokter ingenting i hele verden så det er ikke noe problem å ha Rex baki (Loke sitter i bur bak der). Men jeg er ikke kapabel til å kjøre rundt i oslo sentrum sånn helt på egenhånd (jeg kjørte meg vill i geitehus*host*) så da måtte jeg eventuellt ha møtt deg litt på utsiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morosam du eller?! En hurrameirundt-hund på tog OG t-bane (som aldri har kjørt noe sånt før), og er litt var på lyder. Hehe. Nei jeg får holde meg til en ting om gangen. Vil ikke bytte om jeg først har kommet meg på buss/tog.

Da spør du Vera om hun og Argon ikke har veldig lyst på å være med til Oslo en tur og trene litt og kanskje plukker opp dere på veien :) .

Hmm..men problemet er jo at all utfording er borte hvis de går tur og blir kjent først :P Liten vits å trene på det da :P

Tur etterpå er jeg helt for.. men altså..tilmed ikke Loke har problemer med å trene rundt hunder han har gått tur med først.

Vi tar en utfordring, vi! Trening først er helt greit! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg vil veldig gjerne være med! Men greia er at jeg er midt i eksamen (skal ha neste onsdag og fredag) og har ikke tid til så mange timer som det ville tatt å dra over på den andre siden av byen, trene også gå tur...

Så mitt litt frekke og egoistiske spørsmål er: Kunne vi tatt det litt mer på vestsiden av Oslo? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg vil veldig gjerne være med! Men greia er at jeg er midt i eksamen (skal ha neste onsdag og fredag) og har ikke tid til så mange timer som det ville tatt å dra over på den andre siden av byen, trene også gå tur...

Så mitt litt frekke og egoistiske spørsmål er: Kunne vi tatt det litt mer på vestsiden av Oslo? :D

Vestkanten?? Der vet jeg ikke om noen sykkel- og ungefrie løyper for litt gale hunder med spesielle behov... :) . Men har noen noen forslag som vi kan være med på der, så trikker og busser vi gjerne! :D

Er det noen som har veibeskrivelse til Skullerudstua for en som kjører sjøl, så kan det hende at vi og dukker opp? ;)

Du tar E6 til det er skiltet Abildsø (Eller inn Enebakkveien i Ryenkrysset). I lyskrysset på Abildsø, tar du til høyre (eller fortsetter rett fram) inn Enebakkveien. Fortsett rett fram ca tre kilometer til du har en Rimibutikk (hjelp, kanskje det er Rema 1000) på høyre hånd. Der tar du til venstre. Så tar du første til høyre (tror det er skiltet mot Plantasjen her) og fortsetter rett fram. Når veien svinger brått til venstre (etter ca 500 meter), fortsetter du rett fram og krysser den veien du har kjørt på og parkerer på den store parkeringsplassen du nå har på din venstre side! (Plantsjen er 50 meter lenger bort på høyre side) Nå er du der! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg vil veldig gjerne være med! Men greia er at jeg er midt i eksamen (skal ha neste onsdag og fredag) og har ikke tid til så mange timer som det ville tatt å dra over på den andre siden av byen, trene også gå tur...

Så mitt litt frekke og egoistiske spørsmål er: Kunne vi tatt det litt mer på vestsiden av Oslo? :)

Et sted på vestkanten er helt greit for meg ihvertfall, så lenge man kan komme seg dit med buss, trikk eller t-bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestkanten?? Der vet jeg ikke om noen sykkel- og ungefrie løyper for litt gale hunder med spesielle behov... :) . Men har noen noen forslag som vi kan være med på der, så trikker og busser vi gjerne! :D

Et sted på vestkanten er helt greit for meg ihvertfall, så lenge man kan komme seg dit med buss, trikk eller t-bane.

Her er det så mye bussmuligheter atte! ;) Rett bort i her er det et stort jordet som mange kan trene på samtidig, god avstand for de som trenger det! *flir* Med kaffemuligheter i umiddelbar nærhet! Bussen går dit også! Åsjordet heter det. Her er kjørerute fra Majorstua ihvertfall så får dere en liten anelse om hvor det er! :D Hva syns dere? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken T-bane er det og hva heter stoppet? Vil ikke spørre om Ane vil kjøre, for Solo og Fibi er så gode til å gire hveransdre opp og det vil vi jo ikke :D ! Det eneste er at det kanskje kræsjer med hundemessa, eller er det kanskje en helt annen helg?? Herregud, det er bra det ikke er jeg som skal ta eksamen, for her går det ikke så fort rundt :) .

Kartet var forøvrig veldig fint! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken T-bane er det og hva heter stoppet? Vil ikke spørre om Ane vil kjøre, for Solo og Fibi er så gode til å gire hveransdre opp og det vil vi jo ikke :) ! Det eneste er at det kanskje kræsjer med hundemessa, eller er det kanskje en helt annen helg?? Herregud, det er bra det ikke er jeg som skal ta eksamen, for her går det ikke så fort rundt :D .

Kartet var forøvrig veldig fint! :rolleyes:

Hehehe jeg aner ikke det med messa eller når den er så det kan jeg ikke hjelpe deg med! :D Ta en bane til Smestad også går buss for bane til Åsjordet der i fra. Bussen går 15 og 45 hver time.

Hvis du er i tvil om noe Ida så har du jo tlf nr mitt!

Men har vi nå bestemt at vi skal ta det på Åsjordet eller? :D;) Noen flere som vil være med!? M.J? 2ne? Anyone? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...