Gå til innhold
Hundesonen.no

Halloween i kveld...


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Jepp, da er den halloween igjen!

Har du kjøpt inn godteri ? :)

Vi er så heldg og bor i Trondheim så vi var på Nidar fabrikkutsalg i dag..Masse billig godteri :P

Har mest lyst til og slukka lysa og se på TV eller noe, men med en vakthund som vokter 24/7 så blir det ikke lett nei <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj hater når ungene kommer og maser på døra! <_< Og hunden bjeffer hver gang det ringer på, så jeg blir lei av å skvette sånn etter en stund. SÅ jeg kommer til å låse døra og ikke lukke opp. Er det godis i huset, så skal jeg ihvertfall ha det for meg selv! :P

Da kobler man ut ringeklokka for kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp vi har kjøpt godteri. :)

Pia og Nikki bjeffer som gale når noen ringer på døra,men det gjør egentlig ikke no for det er bare halloween engang i året.Nikki er dessuten veldig redd for folk med masker å sånt.Hehe.

Skal på halloween party senere ikveld,blir gøy det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt inn godteri. :P Jeg synes det er morsomt når de kommer i utkledning(tror ikke Kali er helt enig da), og føler seg tøffe.. Det er jeg som står for godteutdelingen, og jeg skal på kino i kveld, koster bare 5kr, så da tar jeg med meg "restene" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater når de ungene kommer å ringer på døren og tigger etter godteri! Får ikke en twist av meg en gang nei. Jeg kommer ikke til å åpne døra for de..

Jeg har aldri likt det med halloween her i Norge. Det er en skikk som har kommer fra USA (er det ikke? Hehe..) og jeg vedder på at ikke engang halvparten av norske barn aner hvorfor man skal feire halloween. For noen år siden så var det ingen som kledde seg ut og gikk rundt på dørene under Halloween her på Støren. Men handlesstanden har gjort det slik at det har tatt av her også. Nille er jo proppfull med Halloween effekter.

Den eneste formen for "ringe på døra og få godteri" jeg liker her i Norge, er julebukk :-) De gjør ihvertfall noe for godteriet da. Synger julsanger og sånt. Åsså er de kledd ut som søte nisser istede for troll, hekser, monster og skrikmasker.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloween irriterer meg, for vi har ingen ordentlige tradisjoner for det. Det er rein skjær tigging.

Mamma og pappa kjøper inn litt godteri, men de siste par årene har det kommet såpass få at jeg har spist mesteparten.

Forøvrig skal hele familien bort store deler av kvelden, så ungene får klare seg uten godteri fra oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå må jeg bare le litt av meg selv. Kanskje lit ondskapsfull her jeg sitter og faktisk gir bort godteri når de kommer på døra.

Dere lurer sikkert på hvorfor jeg skrev ondskapsfull, men jeg gir bort godteri jeg ikke liker som antageligvis har liggi i skuffen en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå må jeg bare le litt av meg selv. Kanskje lit ondskapsfull her jeg sitter og faktisk gir bort godteri når de kommer på døra.

Dere lurer sikkert på hvorfor jeg skrev ondskapsfull, men jeg gir bort godteri jeg ikke liker som antageligvis har liggi i skuffen en stund :P

:P ..stakkars unger!

Er enig i noen her at Halloween ikke passer inn her i Norge. Dersom det skulle fungert, skulle alle vært med på det, og svært få skulle synes at det er teit! I USA tar de jo denne tradisjonen svært alvorlig. Der kjøper folk inn flere kg med godteri, og barn i alle aldre kler seg ut. Og for ikke å snakke om all dekorasjonen og effektene.. Og eggene, de blir sikkert også kastet på hus som ikke vil gi :P

Den eneste grunnen til at Halloween ar kommet hit til Norge er for at markedet skal tejene penger på det, akkurat som med valentine, tidlig jul osv..

Vi har vært år slukket alle lysene og latet som at vi ikke har vært hjemme, men i dag har pappe kjøpt inn en del kjærligheter, så får se om det kommer noen å ringer på da.. Har ikke vært noen her ennå.. Men har sett noen! ..hvis ikke blir det masse kjærlighet på meg :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj jeg liker ikke halloween. Her i huset kjøper vi ikke inn godteri spesielt for halloween, men mamma pleier å gi bort litt om vi har noe.

Heldigvis kommer det ikke sånne unger i leilighetene i Oslo. Vi har kode for å komme inn i oppgangen, så vi slipper ubudne gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter oppe på loftet og later som jeg ikke er hjemme. Kommer alltid masse barn og ringer på her, men vi har ikke noe godteri og jeg gidder ikke løpe ned hvert femte minutt.

Heldigvis har jeg en hund som ikke varsler når det ringer på døra(bank i bordet), og det er jeg ekstra glad for i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør halloween så irriterende er IKKE at det kommer unger og ringer på og vil ha godter en gang i året, akkurat det er da bare koselig. De kunne kommet en gang i uka for meg, hvis dette var noe de hadde funnet på selv, fordi de hadde lyst til å lage fine kostymer og fordi dette var en gammel norsk tradisjon. Sånn som det er nå er dette bare bisniss og kjøpepress. Hele greia er prakka på oss av handelsstanden. Hele verden blir bare mer og mer amerikanisert, DET er det som irriterer meg med halloween!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, snop er innkjøpt, og nå er det utdelt. Er ikke så begeistret selv med tanke på Halloween, men har 3 gutter som synes det er spennende og gøy å kle seg ut for å gå Halloween. Og det er jo litt gøy å se dei små som står utenfor døren og sier: knask eller knep... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg merker stor forskjell på hvordan halloween har blitt mer inn her til lands nå enn når jeg var "ung" :) og gikk. INGEN viste hva halloween var, og folk ble nesten skremt.

Derimot julebukk syns jeg kan være kos. Barn som synger og gjør litt for seg. Og ikke bare tigger. Jeg gir ikke godt til noen om de kommer hit til jul å bare tigger. Nei ikke søren, da skal de syng for det. Husker når jeg var liten gikk vi fra dør til dør og sang, og mange eldre spesielt syntes det var kos. Og av mange ble vi bedt med inn fordi dem hadde gjester. Så vi sang for de også. Ble litt OT. Men Halloween syns jeg blir for Amrikansk. Vi feirer det jo ikke noe annet enn at barna går fra dør til dør og tigger eller gjør pøbelting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aldri og har aldri vært barn på døren her på Halloween. Bor vel for skremmende til oppe i skogen på en haug, uten utelys eller noen ting. Mohahaha :)

31. oktober i fjor var i hvert fall ingen god dag. Da ble nemlig min kjære hund påkjørt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...