Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegaver

Nirm

Recommended Posts

Nå er det 8 uker til julaften... Ikke så lenge det, og jeg som hvert år lover meg selv å være tidlig ferdig med julegaver, for å slippe å handle i julerushet... Butikker er pyton nok fra før...

Men. Har nå ikke handla en tøddel for det enda... (akkurat som i fjor, og året før der...).

Har du startet med julegaver?

Lager du gaver selv, og hvordan blir det tatt i mot? Er det noen her som gir type tjenester og slikt i julegave? Hvordan blir det tatt i mot? Synes det virker som om "alle" skal ha noe som er kjøpt, og noe som er dyrt. Tanken teller kun om det er dyrt...

Noen gode tips man kan gi til venner og kjente som ikke koster en formue? Jeg har dessverre ikke funnet ut hvordan jeg skal gro penger enda, så gaver til flere hundre kroner er litt uaktuelt når man har en del å kjøpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte for et par mnd siden. :P

Til besteforeldre, faddere osv til vesla lager jeg gaver. Gjerne noe som vesla kan være med på selv. Fotokalender, malte porsjelenskrus, lys, såper, drops osv. :P

Har gjort det noen ganger før og det har blitt veldig godt mottatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å kjøpe litt julegaver, både til meg selv fra familien(besteforeldre og gamle tanter og onkler) og til andre. Men, er ikke nært ferdig, og blir det nok ikke før i midten av desember(bruker å dukke opp noen siste liten julegaver siste uka før julaften også da).

I år skal jeg også lager julegaver. Er begynt å scrappe, så skal lage noen små album til noen venner av meg, og mulig til mine besteforeldre. Det er jo heller ikke det billigste man kan lage, i og med at utstyret koster jo en del. Ellers så er det fint å lage kalender med selvtatte bilder, det blir alltid godt mottatt. Godetrier/drops er også gøy å lage og gi bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har kjøpt 2 gaver allerede. I alle andre år har det blitt til at jeg handler julegaver i siste lita. Det er så stress, så i år orker jeg ikke det.

Har heller heldigvis ikke så mange jeg gidder å kjøpe gave til i år, så det er jo fint for en fattig student. Ellers fant jeg noen lamper på salg som er fint å gi bort feks.

Men i år skal jeg være ferdig med julegavene innen desember!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt problem med å kjøpe julegavene tidlig er at jeg får en uutholdelig trang til å gi gavene med en gang!

Dette ender ofte opp i at jeg kjøper både to og tre ganger til min kjære :P

Et år kjøpte jeg PS2 til han i november... den ble gitt 3 timer etter at jeg kom hjem fra shoppingrunden.... så da måtte jeg ut igjen i begynnelsen av desember, denne turen resulterte i en bukse og to gensere... disse ble overlevert til ham 4 dager etterpå og jeg shoppet NOK en gang på lille julaften :P

Så for å spare penger tar jeg de fleste gavene i siste liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt med julegavene enda, nei. Har tenkt til å få kjøpt eventuelle cder og dvder (om jeg skal gi bort det til noen) i løpet av november, for da får jeg litt rabatt på Platekompaniet.

Jeg pleier å lage noen gaver eller deler av noen gaver. Tidligere har jeg jo hatt diverse kunst- og håndverkting fra skolen å gi bort, men det har jeg ikke i år. Regner med at jeg strikker et par grytekluter og gir til mormor og morfar og farmor.

Jeg stresser ikke særlig med å få handla julegaver. Jeg syns det er trivelig å gå i butikkene og i julegatene i desember, når det snør... Tar det nokså med ro når det gjelder sånt. Liker å bruke tid på å kjøpe gaver, finne gaver som passer ordentlig til den jeg skal gi den til. Men av en eller annen grunn klarer jeg fint å få tid til det selv om jeg kjøper til alle i løpet av de to-tre siste ukene før jul. Strengt tatt har jeg nitten jeg kjøper gaver til, men f.eks. til mamma og pappa så spleiser jeg og søstra mi på noe ordentlig nyttig og fint i stedet for å kjøpe en cd og eventyrsjokolade fra hver av oss til hver av dem.

Selvsagt - finner jeg en veldig fin og passende gave til noen så kjøper jeg den jo selv om det er femte november, men jeg liker egentlig ikke å kjøpe julegaver så tidlig som nå. Syns ikke det blir noe vits i å boikotte å kjøpe julebrus om jeg begynner å kjøpe gavene allerede nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knis. Jeg er akkurat som deg Silje, jeg gir bort gavene aaltfor tidlig. Både bursdagsgaver og julegaver.. Stakars Vegard pleier å få alle gaver en mnd for tidlig, hihi. Men i år skal jeg være flink og kjøpe gaver tidlig, men ikke gi de før jul. Mye mulig jeg må gjemme de hos en venninne eller noe for å unngå fristelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææh! Ikke nevn julegaver engang! Jeg kjøper ikke en eneste julevage før i desember, ellers blir det ikke skikkelig julekos. Jeg er så sær på sånt. Ikke noe med julen skal få påvirke meg før i des. Det ødelegger tradisjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke kjøpt en eneste en gave. Har såvidt begynt å tenke på det, men man må nesten ha nok penger i banken til sånt :P . Begynner vel i slutten av november/begynnelsen av desember. Tenkte kanskje å vente med de fleste til jeg drar hjem på ferie 5. desember, men er et par jeg må ordne før det. Men når er det gaver som skal sendes bør være sendt? Er det før 15 desember?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt inn et par stykker.. ellers så har jeg bare tenkt frem en del hva jeg skal kjøpe..

Mamma er snart ferdig alt hun så...

Hun er slik som alltid er obs på sånt.. så hun går hele året.. finner hun noe fint på tilbud eller ja som hun synes er fint.. så kjøper hun det.. så hun har alltid bursdags gaver og jule gaver liggende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Njaa, jo delvis! :P

Til farmor og farfar så skal jeg lage en kalender med bilder av meg og Milo i. I september starter jakta, da blir det et jakt bilde, i desember er det jul og da blir det bilde med snø og nisselue :P

Ellers så har jeg bestemt meg for å bli mer kreativ angående julegaver :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en vennine var i oslo by her forrige dagen, og da var vi i en butikk som heter "ting" ved stortinget, og der hadde de alt slags mulig rart. Det er det perfekte stedet å kjøpe julepresanger til alle i hele familien. En veldig morsom butikk! Ikke for dyrt heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å handle :lol:

Har kjøpt litt på nettauksjoner. Har nettopp fått lønn og skal ut på onsdag å handle mer. Ellers blir det å lage kalendere og ramme inn det fineste barnebildet av barna. Folk som har absolutt alt får ei vinflaske og en liten nisse eller noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...