Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 28. og 29. oktober


Caroline

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Hihi, det er oss som er så hemmelige ;)

Vi fikk en dommerendring i siste liten, til vår fordel faktisk. Han nye var tysk, Hans Müller het han.

35 påmeldte shelties, 23 påmeldte tisper.

Kritikk:

Strong female in excellent proportions. Nice upperline. Strong body. Excellent angulation. Feminine head. Bite, eyes and ears OK. Excellent coat. Free movement.

Resultat: 1 AUK 1 AUKK HP 1 VK CERT 1 BTK BIM! :P:P:D

Hadde ingen forhåpninger overhodet, annet enn kanskje en HP, men så kommer lille dyret og slår ut den ene etter den andre! BIR med sitt andre CERT ble Lythwood Scrumpy Jack, import fra UK, eiere Aud Jorun og Helge Lie, forøvrig den hannen jeg kommer til å bruke på Saeta neste høst, så det var litt spesielt :lol: Han fortjente BIR'et, og dommerens begrunnelse var at han ville gjøre det bedre i gruppa. Ellers likte han veldig godt drivet hun hadde i bevegelse. Fikk masse skryt av mange idag, og svever fremdeles på rosa skyer :P

EDIT: Fant akkurat ut at Lythwood Scrumpy Jack VANT gruppa og ble 2BIS!! Gratulerer så mye til eierne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a065.gif Gratulerer så mye, Caroline!

Kjempegøy dette! Irriterer meg nå at jeg dro før du var ferdig, skulle ha sett alt!

Gratulerer også til alle andre som har gjort det bra i dag :lol:

Vi fikk også ringbytte i dag, fikk beskjed rett før vi skulle i ringen! Vi har også stilt for min nye helt; Hans Müller ;)

Foxy fikk 1jk 1jkk hp 1vk CERT 1btk og BiR a049.gif

Kritikken var kort og grei; Nice* female. Correct size and proportions. Good topline. Strong bones. Deep chest. Feminin head. Correct bite. Movement ok.

*jeg tror det skal stå nice, det står bare n. female..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, grattis! Litt av den dag dere har hatt, da! :P

emmaogyaris: Tusen takk ;)

Charleen: Wow, gratulerer så mye! Helt supert, da ble ikke dagen så ille likevel? :P

Grattis Charleen! :P

Tusen takk :lol: I dag fikk vi CK og vi er fortsatt strålende fornøyd :P

Gratulerer Caroline! Vi så dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle sammen med flotte resultater! :lol:

Caroline: du er kjempeflink til å stille og handler utrolig pent. Så du viste farfaren til min sheltie ("Major")kuult!

Vi fikk bare 1AUK vi, men er fornøyde med det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle sammen med flotte resultater! ;)

Caroline: du er kjempeflink til å stille og handler utrolig pent. Så du viste farfaren til min sheltie ("Major")kuult!

Vi fikk bare 1AUK vi, men er fornøyde med det. :P

Tusen takk for det :lol: Majoren er en snill gammel gutt han :P Hege hadde litt mye å gjøre, så jeg sa jeg kunne ta ham.

Tusen takk til alle dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det er oss som er så hemmelige :P

Vi fikk en dommerendring i siste liten, til vår fordel faktisk. Han nye var tysk, Hans Müller het han.

35 påmeldte shelties, 23 påmeldte tisper.

Kritikk:

Strong female in excellent proportions. Nice upperline. Strong body. Excellent angulation. Feminine head. Bite, eyes and ears OK. Excellent coat. Free movement.

Resultat: 1 AUK 1 AUKK HP 1 VK CERT 1 BTK BIM! ;):D:D

Hadde ingen forhåpninger overhodet, annet enn kanskje en HP, men så kommer lille dyret og slår ut den ene etter den andre! BIR med sitt andre CERT ble Lythwood Scrumpy Jack, import fra UK, eiere Aud Jorun og Helge Lie, forøvrig den hannen jeg kommer til å bruke på Saeta neste høst, så det var litt spesielt :lol: Han fortjente BIR'et, og dommerens begrunnelse var at han ville gjøre det bedre i gruppa. Ellers likte han veldig godt drivet hun hadde i bevegelse. Fikk masse skryt av mange idag, og svever fremdeles på rosa skyer :P

EDIT: Fant akkurat ut at Lythwood Scrumpy Jack VANT gruppa og ble 2BIS! Gratulerer så mye til eierne!

Gratulerer så mye, Caroline! Jeg stod ringside og heiet fram Aud Jorun og "Flynn". Det var dommeren som dømte sheltien Lørdag som bedømte gruppen på søndag, og iom at han hadde satt opp en "amerikaner-shelite" Lørdagen hadde hun ikke store forhåpninger i gruppen.. Så hun var både sjokkert og glad over seieren. Også gikk hun attpåtil hen og ble BIS 2! Flott hund, Flynn...

Selv må jeg vel si meg fornøyd. Echo ble 3 BHK m HP og flott kritikk. Duna (tispevalpen med en forkjærlighet for sovepiller) ble BIR og BIG 5 lørdag, og BIR med BIG 4 søndag med strålende kritikker begge dager. Det samme gjaldt Dennis som ble BIM valp begge dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen fikk en grusom start da vi forsov oss og våknet kl 10! Heiv alt vi hadde i bilen og skynte oss til Letohallen, men kjørte oss bort på Eidsvoll og Råholdt en plass.. Vi fikk børstet henne fort og gæli før det bar inn i ringen. Der debuterte Tussie i Åpen Unghundklasse! Vi ble til slutt BIM!! Vi fikk vårt fårste CERT! Super duper storfornøyd :lol:

Hehehehe, jeg klarte å våkne halv elleve. Da skulle jeg være i ringen halv tolv!! Helt utrolig stress! Aldri kledd på meg så fort og heiv meg i bilen. Rakk fram til fem over halv tolv faktisk, og det var heldigvis litt forsinkelse.

Lørdag fikk Athene: 1JK 4JKK

Søndag fikk Athene: 1JK 2JKK HP 5VK CK 5BTK

Det vil si at hun fikk sitt aller første CK på søndagen! Og jeg som trodde vi skulle ryke ut med blått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Caroline! Jeg stod ringside og heiet fram Aud Jorun og "Flynn". Det var dommeren som dømte sheltien Lørdag som bedømte gruppen på søndag, og iom at han hadde satt opp en "amerikaner-shelite" Lørdagen hadde hun ikke store forhåpninger i gruppen.. Så hun var både sjokkert og glad over seieren. Også gikk hun attpåtil hen og ble BIS 2! Flott hund, Flynn...

Selv må jeg vel si meg fornøyd. Echo ble 3 BHK m HP og flott kritikk. Duna (tispevalpen med en forkjærlighet for sovepiller) ble BIR og BIG 5 lørdag, og BIR med BIG 4 søndag med strålende kritikker begge dager. Det samme gjaldt Dennis som ble BIM valp begge dager.

Gratulere så mye med resultatene :lol:

Er innom siden din titt og ofte for å titte på hundene dine, har en forkjærlighet for de brune og hvite ;)

Har du planer om å stille her på Vestlandet noen gang må du gi beskjed slik at jeg kan hilse på dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med resultatene :lol:

Er innom siden din titt og ofte for å titte på hundene dine, har en forkjærlighet for de brune og hvite :P

Har du planer om å stille her på Vestlandet noen gang må du gi beskjed slik at jeg kan hilse på dere ;)

Takker og bukker :P Elsker nå dine små sjarmører også.. Skal si ifra om jeg innvaderer vextlandet en gang. Hadde vært koslig å hilse på dere. Hjemmesiden min blir oppdatert så snart jeg får lagt inn bildene fra helgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med helga, selv om vi ikke gjorde det så bra som de andre her :P

Lørdag: I klassen til Bella var det hele 9 valper. Bella ble plukket ut blandt de fem beste og havnet til slutt på en 5 plass :lol:

I klassen til Albin var det 5 stykker, der 2 fikk blå. Albin fikk rødsløyfa si og havnet på en 3 plass uten hp. Er fornøyd med det for dommeren var streng. Av 42 bernere var det kun 3 som fikk hp og 4 som fikk ck.

Søndag: I dag ble Bella uplassert i sin klasse på 8 stykker.

Albin derimot gjorde det litt bedre. Først var det 4 juniorer i ringen. En etter en gikk de tre første ut med blå, mens den fjerde fikk gul! I Albin sin klasse var de 4 stk. og Albin var sist av de. Den første hunden ryker ut med blå. Den andre, en veldig pen unghund som tok storcerter på tromsø fikk også blå! Den tredje, og siste hunden før meg får ikke overraskende en blå han óg. På dette tidspunktet hadde jeg lyst til å løpe ut av ringen :P Jeg var sikker på å få gul. Så blir det vår tur, vi stiller opp og løper en runde før vi venter i en evighet mens de diskuterer ved dommerbordet. Så endelig kommer ringsekritern bort til meg med både rødsløyfer og hp! Vi fikk stående applaus og greier fra de rundt ringen ;) I vinnerklassen ble vi plassert som nr. 5 med ck. :P

Denne dommeren gav også bare 3 hp, og hele 16 stykk fikk blå.

Kritikker:

Albin på lørdag "Small type. Harmonic, but needs more size and subst. Good standing. Angulation enough. Movement correct."

Bella på lørdag "Good type. Good standing. Nice topline. Good angulation & movement"

Bella på søndag "Meget bra type. Bra hode, nakke og hals. God kropp, god benstamme. Bra vinklet. Beveger seg bra, en aning trang bak. Trivelig temperament og vel framvist."

Albin sin kritikk er på tysk, så den dropper jeg.

Bildespam

Fra lørdag:

Letohallen004Custom.jpg

Jeg og Bella står helt fremst

Letohallen021Custom.jpg

Letohallen027Custom.jpg

Letohallen039Custom.jpg

Letohallen046Custom.jpg

Letohallen051Custom.jpg

Letohallen061Custom.jpg

Fra søndag:

Letohallen082Custom.jpg

Letohallen086Custom.jpg

Letohallen091Custom.jpg

Albin langer ut

Letohallen098Custom.jpg

Letohallen113Custom.jpg

Letohallen118Custom.jpg

Letohallen127Custom.jpg

Letohallen129Custom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Archie ble BIM valp av 5 valper i Letohallen på lørdagen! Slått av Patshabel's Extra.

Meget god type, godt hode/uttrykk, god nakke/hals, god kropp, normalt vinklet, god front, god beinstamme, gode poter, trivelig temperament, beveger seg med meget gode steg, vel framvist

___

Da er jeg sikker på at det var deg jeg så, Monab88 ;) Noen som så på wheaten - valpeshowet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ingen sa hei? ;) Kanskje like greit, da blir man ikke nervøs heller, hehe...

Takk for det, synes ikke det er verst at hun er så motivert, for det har jeg slitt med på moren hennes. Men vi må nok komme oss på konkurransekurs tror jeg, så får vi litt rutine i sakene.. Vi har faktisk ikke gått ett eneste kurs annet enn handlerkurs :D

Jeg snakka med deg, men visste ikke at det var deg da ;)

Gratulerer med bra resultater, på etterskudd ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakka med deg, men visste ikke at det var deg da ;)

Gratulerer med bra resultater, på etterskudd ;D

Hehe, nei samme her... Takk for det :D Hvordan gikk det med dere?

var du der til det var ferdig forresten? Fikk ikke med meg hvilken plassring vi fikk engang jeg, for vi måtte dra.. Sønnen min bada i en vannskål, så han ville gjerne hjem å skifte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei samme her... Takk for det :D Hvordan gikk det med dere?

var du der til det var ferdig forresten? Fikk ikke med meg hvilken plassring vi fikk engang jeg, for vi måtte dra.. Sønnen min bada i en vannskål, så han ville gjerne hjem å skifte :P

Jeg er veldig fornøyd :P Fikk 129 poeng, mye bedre en debutten... hehe. Var der til slutt ja, syns det er så moro å få med meg det skjemaet hjem jeg da :P Og de båndene. Husker ikke helt hvilken plass du kom på da, men det var over meg. Og vi var på 27. ellerno ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd :D Fikk 129 poeng, mye bedre en debutten... hehe. Var der til slutt ja, syns det er så moro å få med meg det skjemaet hjem jeg da :P Og de båndene. Husker ikke helt hvilken plass du kom på da, men det var over meg. Og vi var på 27. ellerno ;P

Ikke så verst det da :P

Jeg gikk bort og fikk sneket til meg skjemaet før det var ferdig, pga. ungen som måtte skiftes på :P

Men plassering fikk jeg ikke vite, siden det ikke var ferdig. Og blåsløyfer har jeg fra før, så en fra eller til, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...