Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva vil du??

Guest Vicky

Føler du at du har planene for fremtiden i orden?  

21 stemmer

1. 1.

• Nei, jeg tar alt som det kommer
      7
    • Alt er planlagt :D
      5
    • Aner ikke noen ting :p
      9

Recommended Posts

Guest Vicky

Hva er dine mål? For i morgen, neste uke, denne måneden, sommeren, året, de neste 5årene, 10årene, livet, osv osv osv? Hva som helst?

Hva vil du oppnå, hva er det du vil, akkurat nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ikke planer.. Alle planene mine blir jo bare ødelagte uanz.

Ville bli veterinær. Men ble ikke noe av det.. Vil også bli hundeinstruktør som hobby. Men,men...

Så tar det som det kommer.

Har nå iallefall kommet inn på Media..Eneste jeg vet om fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hmmmm, har ikke planer men litt drømmer... :D

Imorgen: Besøke kamerat i Langesund, unngå klåing. Trene Vicky litt, også gå en lang kvelds tur siden det er for varmt på dagen...

Neste uke: hmmm, forhåpentligvis trene masse med Vicky, også skal jeg på et stort Lan(dataparty) altså sitte sammen med venner og spille spill i flere døgn uten søvn eller hjemmelaget mat... hehe

Denne måneden: Trene Vicky til klasse 3, og prøve å nyte sommeren, og prøve å ikke smelte bort i varmen...

dette året: prøve å overleve første året på videregående... få nye venner, og fortsette treningen med Vicky

de neste 5årene: finne meg et sted å bo... finne et landlig sted hvor jeg kan ha kennelen min... :D *drømme*

neste 10årene: det vet jeg jammen ikke...

livet: prøve å overleve skuffelser, og gjøre det beste ut av alt :D

Hva vil du oppnå: Lykke :D

hva er det du vil: diskutere på hundesonen

akkurat nå?: hmmm, tja... er ikke godt å si...

Dette er bare sånn sirka jeg tenker... hehe... egentlig er jeg dårlig til å realisere drømmer og gjøre som jeg vil. Følger ingen timeplan :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare klare alle tre årene så jeg kan ta mitt etterlengtede fri år! DA er jeg glad! :P  EEEER så lei av videregående nå at jeg holder på å spy! Men må man så må man :D

Jeg greide det! :P Men det var nærmest gjennoppliving når jeg var ferdig med tre år allmenn ja. Har hatt et 100% friår nå (uten jobb og skole), så til høsten er det bare å finne seg jobb igjen da. Skolebenken vil jeg IKKE sette meg på igjen, ihvertfall ikke på de neste 5 årene, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg skal finnpusse på fremadsending til ruta de kommende dagene.. Og få en litt bedre rygging på Cita..

Om to år vil jeg begynne på allmenn... Vil bli veterinær :D:D

I Januar blir det aussievalp :D Skal trene konkurranserettet slik at vi får startet klasse 1 når hun er 9 mnd kanskje? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm, har ikke planer men litt drømmer... :D

Imorgen: Besøke kamerat i Langesund, unngå klåing. Trene Vicky litt, også gå en lang kvelds tur siden det er for varmt på dagen...

Neste uke: hmmm, forhåpentligvis trene masse med Vicky, også skal jeg på et stort Lan(dataparty) altså sitte sammen med venner og spille spill i flere døgn uten søvn eller hjemmelaget mat... hehe

Denne måneden: Trene Vicky til klasse 3, og prøve å nyte sommeren, og prøve å ikke smelte bort i varmen...

dette året: prøve å overleve første året på videregående... få nye venner, og fortsette treningen med Vicky

de neste 5årene: finne meg et sted å bo... finne et landlig sted hvor jeg kan ha kennelen min... :D *drømme*

neste 10årene: det vet jeg jammen ikke...

livet: prøve å overleve skuffelser, og gjøre det beste ut av alt :D

Hva vil du oppnå: Lykke :D

hva er det du vil: diskutere på hundesonen

akkurat nå?: hmmm, tja... er ikke godt å si...

Dette er bare sånn sirka jeg tenker... hehe... egentlig er jeg dårlig til å realisere drømmer og gjøre som jeg vil. Følger ingen timeplan :D

unngå klåiing?? what?:D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg sier ikke at det gjelder denne situasjonen, men selv om det er viktig at eier også har et fint liv med hunden, så er det ikke alle som greier å skille mellom egen og hundens komfort.
    • Personlig er jeg veldig for kastrering dersom det gir hunden et bedre liv = Dyrevelferd  
    • Hva annet har dere gjort? Får han nok aktivisering? Hvor går grensen mellom at dette er et problem, og naturlig adferd? Det er normalt at en hannhund ikke går overens med andre hannhunder. Og at de kan stresse en del når det er løpetid i nærheten, og stikke på damejakt om de får muligheten. En del adferd blir fort forsterket om hunden ikke får nok eller riktig aktivisering. Og en del kan bli bedre med trening. Og så er det noen som har såppas sterk hormonell adferd at det er et problem som bare kan løses med å kastrere. Uten at jeg vet bakgrunnen din for hundetrening så ville jeg vurdert en time med en adferdsekspert for å vurdere hunden også, om han får riktig aktivitet, og om det er noe som evt. kan hjelpe.
    • Jeg har en hannhund på 3,5 år. Han var tidlig (1 år) veldig stresset,peip,sov ikke, dro seg ut av seler/åpnet dører for å stikke av, jokket på ting. Så han ble kjemisk kastrert da han var litt 14 måneder. Dette funket kjempe bra! Vi fikk en rolig hund, uten piping, stressing, sov om natten, stakk ikke av og sluttet å jokke. For 6 måneder siden valgte vi å ikke kjemisk kastrere han, for å sjekke hvordan han var i væremåte nå. Nå, 6 måneder etter er han superstresset, piper og ynker seg, og blitt yppete og hissig mot hannhunder, noe vi aldri har sett før! Han har også behybtå dominere leken. Han har pr nå ikke fått sjangs til å stikke av, men jeg stoler heller ikke på han. Væremåten er helt forandret.  Kommer dette av at vi sluttet med kjemisk tro? Burde vi bare bestille kastrering? Vet vi burde, og skal, snakke med veterinæren vår, men måtte bare lufte ting nå, høre om dere har hatt noen lignende tilfeller..?? Hilsen frustrert eier, og hund!
    • Går an å tørke av hunden, samt ha et teppe i sofaen feks. La hunden få velge selv om den vil ligge i sin egen seng, eller på sofaen med menneskene. Det er vel det minste man kan gjøre for denne skapningen som er i vårt fangenskap, totalt prisgitt oss.. så mye trist hundehold.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...