Papillon Skrevet 22. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2006 Vet at det er mange slike "hvike raser passer for meg" topicer, men håper noen ville ta seg bryet med å svare på min Skal ikke (eller får ikke.. <_< ) ha hund før om noen år, men det er jo kjekt å vite! Mine kriterier: - Alt fra liten til stor i størelse - Skal være kjapp, sammarbeidsvillig, kontaktsøkende og leken - Skal kunne brukes i LP og Agillity - Pelstell er ikke så relevant, men kan gjerne ha lang pels - Hunden kommer til å få mye mosjon og mental stimulans hver dag Vet du om noen raser som passer til disse kriteriene? ROP det ut! Legg gjerne med et bilde av rasen(e) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 22. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2006 Sheltien (Shetland Sheepdog) passer iallefall dine kriterier ypperlig. Liten/mellomstor av størrelse, flott til buru i Agility/ LP, og generelt en aktiv og glad krabat. Litt pelsstell må du regne med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 22. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2006 Portugisisk vannhund! Mer om dem på min hjemmeside: http://www.portismaria.moo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dorab01 Skrevet 22. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2006 Hei Endelig noen kriterier som passer min hunderase! Yorkshire terrieren er utrolig kjap og er helt super i agility spesielt om de er lit store i størrelsen. Vet ikke hvorfor det er så få i norge som bruker yorkene sine til noe men min skall gå bronsemerke snart har vert utstillings hund og skall begynne med agility til våren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hegehau Skrevet 22. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2006 schæfer er kjent for å være flink til det meste innen trening, agility og annet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
linniogamy Skrevet 23. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2006 Tenkte på tre raser når jeg leste dine "krav", shelite, cavalier eller amerikansk cocker spaniel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheaten terrier Skrevet 23. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2006 Som så mange andre slike innlegg er det massevis av raser som passer til deg.... Så kanskje du kan skrive litt flere kriterier.... Hva mener du med mye mosjon f.eks.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 23. Oktober 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2006 Med mye mosjon mener jeg tur morgen, (ev. formidag), ettermiddag og kveld.. Hvis det da er mye? - Kunne like å løpe og generelt sett være aktiv - Må ikke være for "tung" bygd. Altså; må være Atletisk Har tenkt på Terv og Sheltie Vet det er mange som har svart sheltie, men passer terven og? Har også veldig lyst på saluki, men har jo bare sett de på bilder,så vet jo ikke om de passer til meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havana Skrevet 23. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2006 Ja, det er mange raser som passer til de kriteriene. Hadde vært fint med flere kriterier, ja. Jeg lurer også litt på hva du regner for å være "mye mosjon"? Og har du tenkt til å drive med LP og agility bare for moro skyld eller har du også ambisjoner om å konkurrere på høyere nivå? De rasene som falt meg først inn etter de kriteriene du har nevnt er: bichon havanais, puddel, lagotto romagnolo, shetland sheepdog eller bearded collie. Hvis "mye mosjon" inkluderer lange ski- og sykkelturer, faller nok noen av disse rasene bort, men alle disse rasene blir gjerne med på lengre turer til fots, og alle egner seg godt til LP og agility. Med mye mosjon mener jeg tur morgen, (ev. formidag), ettermiddag og kveld.. Hvis det da er mye? Om 3-4 turer er mye eller lite kommer helt an på hvor lange turene er. - Kunne like å løpe og generelt sett være aktiv - Må ikke være for "tung" bygd. Altså; må være Atletisk Tenker du på løping i forhold til jogging og sykling, eller f.eks å komme seg kjapt rundt en agilitybane? Har tenkt på Terv og Sheltie Vet det er mange som har svart sheltie, men passer terven og? Har også veldig lyst på saluki, men har jo bare sett de på bilder,så vet jo ikke om de passer til meg.. Saluki er flotte hunder, men de er kanskje ikke de letteste å jobbe med i forhold til f.eks LP. Terven overlater jeg til andre å si noe om. *dobbelt post. slått sammen av Nirm* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 23. Oktober 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Oktober 2006 Om morgenen: Ca et kvarter, ettermiddagen: 1/2 timer - 2 t., Kveld: 1/2 time til 1 time Jeg tenker litt på jogging/sykkling.. Men, ikke lange skiturer og slikt.. Har jo lyst til å komme opp på et høyt nivå med LP/Ag. men det spiller jo ikke så stor rolle! meningen er jo å ha det gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PhoNuLi Skrevet 24. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2006 Den første rasen jeg tenkte på da jeg leste dine kriterier var sheltie Det er en suveren rase! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toya Skrevet 24. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2006 Tenkte på collien med en gang jeg da det er også en flott kontaktsøkende hund, og ikke så alt for stor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 25. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2006 Må si at det første som slo meg var sheltien. Og det er ikke et dumt valg, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
victoria_e Skrevet 25. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2006 Puddel tenkte jeg på når jeg leste innleggene dine.. (må jo reklamere for min rase vettu ) Men den passer ivartfall til kriteriene dine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 25. Oktober 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2006 Takker for alle svar! Tror nok det blir sheltie om noen år ja De er jo så utrolig herlige og skjønne ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 25. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2006 Du har ikke vurdert riesenschnauzer da? Det er mye hund da og endel pelsstell, men de er aktive og morsomme og kan brukes til det meste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minadachs Skrevet 25. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2006 nova scotia duck tolling retriever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 25. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2006 Saluki er noen flotte dyr, men vet ikke helt om de passer til dine kriteriere da men;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magicka Skrevet 25. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2006 BOXER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turnip Skrevet 26. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2006 Amerikansk cocker spaniel!! er litt pelsstell, men det var visst helt ok? Du har også den engelske, men den amerikanske egner seg godt til AG. Ivrige hunder, utholdene, godt hode, elsker å jobbe, og det viktigste en trofast venn for livet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 26. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2006 Jeg og tenkte først og fremst på sheltie Tror jeg hadde drøyd tervueren litt. .. De er ikke en stor sheltie liksom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 26. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2006 Jeg og tenkte først og fremst på sheltie Tror jeg hadde drøyd tervueren litt. .. De er ikke en stor sheltie liksom Ehm, ja, det stemmer nok bra Terven er nok nooe mer intens... Sheltie passer bra til kriteriene dine Allroundhund, og mye hund i liten pakke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheaten terrier Skrevet 26. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2006 Hmm... Kanskje en Japansk spisshund ville passe deg? Anbefaler deg å sende en mail til oppdrettere av rasene du ønsker å se nøyere på og tenker deg godt om før du tar et valg. Hvis du går inn på linkene under kan du lese litt om rasen: http://www.japansk-spisshund.net/ http://www.canis.no/redirect.php?target=/o...php?raseid=141 http://home.lyse.net/freddygarden/ Ellers så ville nok, som flere har foreslått, en sheltie også passet godt til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 27. Oktober 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2006 Synes Eurasier og eller Samojed høres utrolig fine ut! Har jo bare lest rasebeskrivelser og sånt, men synes de passer god til mine kriterier.. Noen som har erfaringer med disse rasene? Er så utrolig mange raser det er å velge mellom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 27. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2006 Eurasier og Samojed er vel ikke det mest åpenbare valget når dine kriterier er kontaktsøkende, og samarbeidsvillig, og når du vil trene i f.eks ag.. Dette er gjerne litt mer selvstendige raser som er mer krevende å trene. Jeg ville nok tenkt på sheltie eller eventuelt cavalier jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar