Jump to content
Hundesonen.no

HD-røntgen

Huldra

Recommended Posts

Posted

Jeg lurer på priser på Hd-røntgen i Trondheimsområdet, hvor er det dyrt, og hvor er det billig?

Posted

Hmm..husker ikke heeelt hva vi betalte for det på strinda, men trur det var mellom 700 og 900 en plass. Ble positivt overasket, trudde det var dyrere.

Posted

Hmm.. her tror jeg det koster ca 1200, og det er litt dyrt. Gidder ikke betale mer for det enn nødvendig, liksom.. <_< Er tross alt bare narkose og røntgen, har ikke noe å si hvem som utfører det, må jo bli avlest av nkk uansett hvor mye man betaler..

Flere som har røntgen i Trondheimsområdet, og husker ca hvor mye de betalte?

Posted

Men om det blir langt å dra så koster det jo å kjøre også da :) Så det er ikke sikkert man sparer så mye likevel.. Koster gjør det jo uansett. Men vil anta at Trondheim Dyrehospital er det desidert dyreste ihvertfall.

Posted

Vi kjører regelmessig til byn, og det er jo ikke så langt fra Orkdal heller. Sparer vi over 200 på selve røntgingen, tjener vi på å kjøre "utomdals". :) Hvis de skal ha 1200 for kun hd her, og man får hd og ad i byn til samme pris, så er det ikke vanskelig å velge. :rolleyes:

Posted

Vi røntget på Trøndelag Dyreklinikk, det ble vel ca 1100. Det var kun for HD, da (pappa glemte å si at vi skulle ha for både albuer og hofter, og vi har ikke røntget i ettertid heller).

Posted

Er det lurt å ta det samtidig? (Hvorfor ikke, i så fall?) Trodde det var vanlig å bare røntge (vanskelig ord) hoftene, jeg.. Ser bare hd-statistikker, tror aldri jeg har sett ad-stat.

Posted

Det kan være greit å ta begge deler samtidig, så veit du at albuene er i orden. Tar du det hver for seg, må du jo betale røntgen to ganger, mens om du røntger albuene i tillegg til hoftene samtidig bør det jo bare bli 180 kroner ekstra (det er det NKK tar for å lese av bildene).

AA er ikke noe utbredt problem i det hele tatt, men om Tulla allikevel skal på røntgenbordet og er bedøvd ned, er det jo greit å røntge albuene i samme slengen for sikkerhets skyld.

Posted

Heldiggriser dere i Trondheim.... i Bergen koster det rundt 2000. Har sendt mail til alle dyreklinikkene og nå begynner svarene å ramle inn. Det dyreste hittil er 2400 ;)

Guest Christine
Posted

Tror vi betalte rundt 2000,- på Milo når han ble rønket..(Men de sjekket hodet, ryggraden og bena også da)

Posted

Gidder ikke betale mer for det enn nødvendig, liksom.. <_< Er tross alt bare narkose og røntgen, har ikke noe å si hvem som utfører det, må jo bli avlest av nkk uansett hvor mye man betaler..

Litt OT kanskje, men det er faktisk mange som mener at feil avlesning kan gi HD selv om hunden er fri/i grense land.

Hunden blir dopet, lagt på ryggen og bakbeina strukket bakover. Det er viktig at hunden ligger helt riktig når bildene blir tatt, det skal ikke mye til før det kan se ut som hunden har HD.

En kompis av meg tok 8 bilder før vetrinæren ble fornøyd og han fikk A hofter, mens hadde det første bildet blitt sendt inn hadde han fått C eller B. Har hørt om flere som har fått C hofter, røntget på nytt og fått fri.

Så det spiller faktisk en rolle .....vetrinæren må være flink og nøye.

Jeg er overhode ikke kjent i Trondheim, men vet at mange i Breton klubben reiser fra Oslo til Trondheim for å røntge hundene på en spesiell klinikk, fordi han er så flink.

Guest Christine
Posted

Litt OT kanskje, men det er faktisk mange som mener at feil avlesning kan gi HD selv om hunden er fri/i grense land.

Hunden blir dopet, lagt på ryggen og bakbeina strukket bakover. Det er viktig at hunden ligger helt riktig når bildene blir tatt, det skal ikke mye til før det kan se ut som hunden har HD.

En kompis av meg tok 8 bilder før vetrinæren ble fornøyd og han fikk A hofter, mens hadde det første bildet blitt sendt inn hadde han fått C eller B. Har hørt om flere som har fått C hofter, røntget på nytt og fått fri.

Så det spiller faktisk en rolle .....vetrinæren må være flink og nøye.

Jeg er overhode ikke kjent i Trondheim, men vet at mange i Breton klubben reiser fra Oslo til Trondheim for å røntge hundene på en spesiell klinikk, fordi han er så flink.

Det må være Strinda! Han er ekstreemt flink med sånne ting!

Vi komemr til og røngte en gang til, og da SKAL vi sende inn til NKK. (Litt skummelt, veterinæren kan jo ha lest feil)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...