Gå til innhold
Hundesonen.no

Er din hund bortskjemt?

Guest Vicky

Er din hund bortskjemt?  

29 stemmer

1. 1.

• Ja!! Veldig
      14
    • Nei... den får bare akkurat det den trenger...
      2
    • Litt
      13

Recommended Posts

så absolutt ikke i det hele tatt, lite tid til å skjemme dem bort her i huset det er så mangen av dem, men de får lov til å ligge i sofanen hvis de vill.

skal vell litt til for å skjemme bort 4 hunder da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får ligge i sofa/seng som det passer henne

hun har ørten forskjellige tyggebein og godbiter

hun er eneste hund i huset så hun får all oppmerksomhet

har laget middag til bare henne før (kjøttboller)

har alt for masse forskjellig hunde utstyr..

Så ja :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må indrømme at jeg skjemmer bort hunden mine.. de får mye oppmerksomhet og kos. Får ligge i senga mi osv osv..

Men ikke sånn kjempe ekstremt så hun blir sånn ååååååååååååååååååå hvis det er noe hun ikke alltid får lov til.. Hvis du skjønner?? Er ikke noe flink til å forklare..

Tror mange missbruker ordet bortskjemt...

de som er bortskjemt har da i såfall et godt liv.. Noen er det.. sånn er det bare.. De lider jo ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg legger meg på ryggen og gir opp. Mona har blitt bortskjemt de siste dagene. For jeg bor hos kjæresten nå som familien er borte en uke, og jeg har med meg Mona. Eh. Hun skulle egentlig sove i buret i stua, men da tiden var inne begynte hun å SKRIKE! Klokka var over tolv, og det bor mange andre i samnme bygget, og enden på visa var at hun sov i sengen. Det har hun gjort tre netter nå. Hehe. Det er jævlig trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Her i huset er det Romeo som bestemmer hvem som får sitte i sofa'n :D Som regel er det pappa som må sette seg et anna sted :D

Han er veldig bortskjemt! Itte bare av øss i familien, men av alle andre og :D Når vi har besøk går'n mellom alle folka å går kanskje kun 1 min uten kos :P

Når Romeo er borte mens vi er på ferie(hos venner og kjente) får'n så mye kos at'n nesten itte vil dra hemmat :P

Etter en gang han bodde hos søskenbarna mine fikk je høre at Romeo var uten noen tel å klø'n maks 5 min mens var der! :D "Mor kan du klø'n Romeo?" var en velkjent replikk den tida han var der :P

Ja. Han er VELDIG bortskjemt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...