Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva vil du bli?


TineSimbaNana

Recommended Posts

Hva vil du bli??? eller jobbe med...

Eller til dere som er voksne og ferdig med utdanningen.. Har dere blitt eks. dyrelge som deres ønsket fra dere var mindre??

Som liten ville jeg bli dyrlege, men i dag vil jeg ikke det. grunnen er vel mange..

I dag vil jeg engang i fremtiden holde kurs for Vegar.. altså hundeinstruktør :)

Jeg vil jobbe i dyrebutikk..

Jeg vil jobbe på et pensjonat eller noe lignende..

Jeg vil rett og slett jobbe med noe innen dyr... :)

jeg vil også egentlig jobbe med noe innen barnevernet.. men det skjer nok ikke.. tror jeg..

Også vil jeg gjerne være vikenforeldre når jeg blir eldre for noen barn som har en syk mamma som trenger litt avlastning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bli dyrlege lenge jeg å,men nå er det ikke aktuelt. Mange forskjellige grunner.

Nå har jeg mest ønske/planer om å bli hundeinstruktør, jobbe med dyr(egentlig all slags men ikke krypdyr),lyst å bli hundemassør,oglangt innerst dere inne er vel drømmen å bli psykolog/jobbe innen psykiatrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er ferdig med videregående skole så ønsker jeg å begynne å studere til sivilingeniør innenfor matte og fysikk, gjerne litt mer tekninsk- og industrirettet.

Jeg har for den sags skyld aldri ønsket å bli dyrlege. Mulig det har noe med at min intresse for dyr, og da spesielt hunder kom ganske sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil egentlig bli veterinær, men kan nok bare glemme det. Karakterer er noe herk.

Men jeg vet at jeg hvertfall vil jobbe med dyr, men vi får se da. Evt ta en instruktørutdannelse en gang og holde noen kurs (sett ut hvor jeg vil ta den å :) ). Kanskje noe hundemassasje eller noe sånne kurs.

Ikke helt bestemt. Men dyr hadde hvert tingen. (for all del ikke bonde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil egentlig bli veterinær, men kan nok bare glemme det. Karakterer er noe herk.

Men jeg vet at jeg hvertfall vil jobbe med dyr, men vi får se da. Evt ta en instruktørutdannelse en gang og holde noen kurs (sett ut hvor jeg vil ta den å :P ). Kanskje noe hundemassasje eller noe sånne kurs.

Ikke helt bestemt. Men dyr hadde hvert tingen. (for all del ikke bonde)

haha, jeg vil bli bonde :) Virker jo kjempe artig ;) Sikkert mye jobb da men..

Hvor har du lyst til å ta instruktør utdannelsen*??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, jeg vil bli bonde :) Virker jo kjempe artig ;) Sikkert mye jobb da men..

Hvor har du lyst til å ta instruktør utdannelsen*??? :)

hehe. Jeg klarer ikke griselukt, og griser som er plagsomme, og heller ikke kuer :P hehe, sauer kunne jeg hatt.

Tenker mest på å ta instruktørutdannelse hos Nordenstam, men får se. (snakket med han litt om det første kurset jeg var på der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gjerne tenkt meg å jobbe med hunder, men det er ingen aktuelle yrker det er verdt å satse på, syns jeg. Jeg kunne likt å være førerhundtrener, men det er så få som blir tatt opp som det at jeg syns det er en alt for stor risk å legge ut på det. Jeg har ikke lyst til å bli veterinær (men hadde jeg virkelig, virkelig jobbet så kunne jeg nok ha klart det), jeg har ikke lyst til å bli instruktør (da er jeg nødt til å ha enda en jobb og instruere på kveldstid - men jeg har da forhåpentligvis egne hunder jeg skal ta vare på). Det er rett og slett ingen jobber som innebærer hund som er aktuelle for meg å ha.

En annen ting som interesserer meg nokså mye, er samfunnet og hvordan det henger sammen osv. Derfor kunne jeg gjerne tenkt meg å bli sosiolog, men det er et så vidt begrep (pappa er forsåvidt sosiolog han også, selv om doktorgraden hans handler om hvordan meieribedrifter arbeider med nyskapning - og det er noe som strengt tatt ikke interesserer meg like mye som andre ting). Jeg syns også at historie er veldig interessant - men å jobbe med det? Tja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal utdanne meg som dyrepleier og har lyst å starte min egen dyrebutikk med omplassring av uønskede dyr. Kanskje et veldi lit oppdrett av noe, katter kanskje eller hunder?? Har også hatt lyst til å ver saue bonde. Eller gifte meg med en som har gård... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer nordisk språk og litteratur, med vektfag engelsk. Sannsynligvis blir jeg språk, samfunn og historielærer på en videregående skole, men en annen drøm er å bli diplomat og jobbe i UD. Det kan jeg klare med den utdannelsen jeg tar nå. Kommer litt ann på hva som skjer de neste fem årene, jeg er samboer med en odelsgutt og hvis vi ender opp sammen blir jeg lærer og bondekone;) Veterinær er den største drømmen, men jeg klarer ikke karakterkravet. Jeg kunne aldri blitt hundefrisør/massør på heltid, jeg trenger litt mer lønn enn det;) Penger gjør en ikke lykkelig, men bidrar til det ved å gjøre deg mer uavhengig. Dessuten tror jeg det holder å ha dyr som heltidshobby, og ikke nødvendigvis som yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinær(men da er jeg nødt til å ta opp fag etter vgs, hehe). Det er drømmen og jeg håper at jeg skal klare det hvis jeg jobber for det. Ellers kanskje noe innen biologi? Må innrømme at jeg tenker på pengene når det gjelder jobb, vil ha nok å leve av uten å snu på hver krone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bli veterinær. Skal ta matematikk, kjemi og biologi til neste år. Hvis jeg ikke skal bli det har jeg tenkt på bioingeniør eller noe annet som jobber med dyr i havet (hvaler osv.). Men noe med dyr blir det nok garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt lyst til å bli veterinær, men er ikke god nok i matte og naturfag +++. :rolleyes: Hadde det enda vært språk, samfunnsfag, heimkunnskap og kunst og håndverk det gikk på. Jeg har veldig gode karakterer i alt utenom matte. Jeg hater matte og er elendig i det faget! Derfor har jeg bestemt meg for å holde meg til å drømme om å bli dyrlege og heller utdanne meg til noe innen barn og ungdom. Kommer til å gå helse- og sosialfag neste år - barn og ungdom. Etter det vil jeg ta påbyggning og så bli *trommevirvel* enten barnevernspedagog eller spesialpedagog. Selvfølgelig er det ikke sikkert at det er det jeg blir, men det er det jeg vil satse på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle jallefall ikke gå i min mors fotspor å bli noe rompetørker! jeg har også hatt lyst å bli vetrinær, helt til jeg fant ut at jeg aldri kunne ha avlivet en hund! og mine karakterer er ikke noe toppkarakterer! det er ikke noe yrke for meg! så ville jeg jobbe i stall, så jeg gikk hestelinja i 2 år.

så fikk jeg jobb som støttekontakt og ekstravikar i en bolig og da fant jeg ut at dette er noe for meg. nå har jeg begynt på GK igjen på helse og sosial. neste år skal jeg gå helsefagarbeider og 2 år i lære... så¨ferdig! jeg har funnet mitt kall! og det vat på tida! jeg er 19 år og går på GK! men men... bedre sent enn aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ferdig med ungdomskolen hadde jeg ikke et clue på hva jeg skulle bli..

Jeg satt jo og køla og tegna meg igjennom hele ungdomskolen så lærerene fikk meg til å søke tegn/form/farge. En ting visste jeg jo å det var at jeg er flink til å bruke henda, så jeg gikk GK tegninga. Året etter gikk min bestevenninne ut av ungdomskolen å klarte å overtale meg til GK helse og sosialfag. Der fant jeg jo fort ut at jeg ikke hadde noe å gjøre. Så 3`dje året var det back to tegnelinja VK1. Var egentlig drit lei etter det året, men dytta meg igjennom VK2 også da for å få studiekompetanse og selvfølgelig for å bli russ :) Men tegning er mere en hobby ting for meg. Etter en sommerjobb som mekanikker på jobben til fatter så fant jeg tingen min, det var det jeg skulle bli :D Da var det GK mekanisklinje, elmek.VK2 og to år som lærling, da fikk jeg fagbrev som Industrimekanikker, Bestått meget godt :D Fant jobben jeg har nå 7mndr etter jeg fikk fagbrev og der har jeg jobba i over4år nå :P Jeg stor trives å har det bra med gutta på gølvet. Lønna er ganske bra, eneste minuset er at jeg har lang vei til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...